Strona 1 z 1

Bos Stoy - Serwis

: 05.10.2012 13:56:22
autor: AlanCK
Witam, stałem sie posiadaczem dampera od Bosa lecz wygląda na to że jest zapowietrzony i przydałby my sie serwis.

Pracuje ładnie ale przy rozkręconym tłumieniu powrotu przyjemne syczenie bardziej zaczyna przypominać piszczenie :wink:

I stąd moje pytanie miał ktoś doświadczenia związane z serwisem tego dampera? Na stronie bosa przócz manuala jak go ustawić nie ma nic :roll:

Jakim olejem go zalać 5W ? 7,5W ?
Potrzeba jakiś specjalnych kluczy jak przy vividzie itp?

: 05.10.2012 14:23:58
autor: Godryk
Kupiłeś nowego Bosa czy to już sprzęt po kimś?
Robiłem serwis Bosa rare qumpla jak się okazało nie słusznie...
Qmplowi walił na końcówce skoku od nowości wiec myśleliśmy ze jest zapowietrzony potem go przelałem i dalej to samo robiłem co mogłem (zalewanie jak maniciaka, pod lustrem oleju) i nic. Potem oglądało go jeszcze 2 serwisantów i dalej to samo "wszyscy byliśmy pewni ze tam powietrza nie może być..." W końcu dostaliśmy info od bosa ze przy jakimś tam shimowaniu to walenie jest normalne... (według mnie po prostu w nowszych rocznikach jest źle zaprojektowany korek...)
Do serwisu będzie ci potrzebna suszarka,miękkie szczęki, patent z jak najcieńsza igłą wklejaną w wentyl od dętki "a właściwie jego korpus" i olej 5w. Bos oryginalnie nie używa jednej gęstości maja zakres od 2,5 do 7...
Jeśli masz starszego stoya po prostu przelej go jak maniciaka i powinno być ok

: 05.10.2012 14:48:51
autor: AlanCK
Po kims wg wcześniejszego posiadacza byl serwisowany 5 miesiecy temu w www.r53engineering.com i z tego co wywnioskowałem damper długo nie był używany stąd moje podejrzenia co do zapowietrzenia.

U siebie walenia ani stukania nie zaobserwowałem, jedynie kiedy zwiększę szybkość powrotu zamiast normalnego syczenia zaczyna jakby piszczeć

Btw regulacja powrotu działa ale wydaje sie bardzo uboga w porównaniu do mojego foxa rc2, damper potrafi wracac bardzo szybko ale raczej ciężko jest go mocno stłumić.

: 05.10.2012 20:28:29
autor: Godryk
Bosy ogólnie należą raczej do nie do tłumionych zawieszeń syki piski czy innego rodzaju dźwięki przy pracy to tez norma (samego mnie to na początku zastanawiało...)

: 06.10.2012 09:45:40
autor: AlanCK
Przetestuje go jeszcze ostro na trasie, ustawie dokladnie pod siebie i wtedy ewentualnie przeleje

by the way dzieki za pomoc :)

: 06.10.2012 13:27:05
autor: off_road
Niestety pewna seria BOS-ów tak miała i nic z tym nie zrobisz ;)

: 08.07.2013 13:39:49
autor: Utaasz
Wybaczcie za odświeżenie tematu ale to jest jedyny, który znalazłem o serwisie Stoy'a. Mój (ten starszy model) lekko zaczął się pocić i muszę wymienić uszczelkę. Mógłby mi ktoś opisać przebieg serwisu, w kilku punktach? Potrzebny jest jakiś specjalny adapter do pompowania? W zbiorniczku jest tylko wkręcona śruba na imbus 3mm. Z góry dzięki wielkie za pomoc.