Strona 1 z 2
[Do zamknięcia]Problem z damperem i ramką.
: 08.11.2012 21:24:21
autor: 3R1DE95
Otóż mam taki problem.
Kupiłem damper Dnm Burner RC dosć mały.
Po wsadzeniu do ramki i po dobiciu tylna oponka nieznacznie(na powierzchni 4 może 5 mm) dotyka rury podsiodłowej. Mam oponki continental Petrol 26"x2.5. czy wraz z szerokością oponki zmniejsza się też jej wysokość, znaczy się wiem że na pewno tak ale czy jak kupie np miniona 2,35 to te pół centymetra będzie niższa czy muszę celować w 2,20.
: 08.11.2012 21:34:23
autor: miechooo
Może kupiłeś za krótki damper do ramy? Powiedz jaką masz ramę i jaka długość dampera.
: 08.11.2012 21:40:12
autor: 3R1DE95
heh.. rama to Jeep Grand Cherokee a damper ma 165 tyle że wcześniej miałem 170 i sądziłem ze 5mm nie zrobi różnicy, a jednak XD
: 08.11.2012 22:29:26
autor: KubaLa
Kup tuleje dystansowe. Chociaż koszt pewnie będzie podobny do wartości ramy...
: 08.11.2012 22:36:18
autor: 3R1DE95
Kuba,, nie żartuj sobie, to że nie ma ramki na google to nie znaczy że jest badziewna( konstrukcja bardzo a nawet bardzo bardzo zbliżona do kony stinky, a tuleje dystansowe co dadzą bo niejak nie obczajam? ja muszę podwyższyć damper, to jak mam to zrobić tulejami.
: 08.11.2012 23:04:29
autor: KubaLa
3R1DE95 pisze:konstrukcja bardzo a nawet bardzo bardzo zbliżona do kony stinky

I co z tego? Sign jest zbliżony do Orange...
Dobra, błąd. Nie wydłuży, tylko skróci. Idę spać. Zmęczony jestem widać.
W takim razie szukaj opony o niskim profilu.
: 09.11.2012 01:45:50
autor: Irion
Niestety, albo kup dluzszy damper albo wsadz opone o mniejszym rozmiarze...
: 09.11.2012 07:07:24
autor: Forfiter92
3R1DE95 to może wstaw jakieś foto tej super ramy, jesteśmy ciekawi jak wygląda ten bolid

: 09.11.2012 09:44:48
autor: pietryna
http://inchaweigh.tripod.com/jeep_2001g ... wnhill.htm
Mi to przypomina Gianta ATX One DH skrzyżowanego z Rocky Mountain a nie konę.
W każdym razie niezły strucel. I myślę że jedne tuleje dystansowe(offsetowe) nie są warte tyle co rama ale ze 2-3 komplety takich tulei już tak.
Swoją drogą ciekawe że takie rzeczy w Polsce się trafiają(w Kanadzie by mnie to nie dziwiło). Są z czasów w których mało kto słyszał o grawitacyjnym kolarstwie...
: 09.11.2012 10:24:11
autor: KubaLa
To co Ty znalazłeś, to jest chyba ta sama ramka, co się kiedyś suporty urywały, nie?
: 09.11.2012 13:43:43
autor: 3R1DE95
Nie nie.... to nie ta ramka, również grand cherokee ale to nie ta.
Zaraz foty wrzucę.
Pietryna możesz powiedzieć mi coś o tych tulejach dystansowych, bo jakoś nie widzę jak to ma działać, a w necie nie wiem czego szukać i wyskakują mi tylko te do mocowania w ramie.

Dzięki wielki z góry.
Re: [HELP]Problem z damperem i ramką.
: 09.11.2012 14:15:56
autor: 3R1DE95
Nie jestem specjalnie bogaty, więc sprzęt ubogi

:
Na niebiesko zaznaczyłem punkt styku opony z ramą.
: 09.11.2012 17:59:01
autor: Pedros
masz 3 wyjścia:
1- nowy damper
2-koła 24" ( lub tylko jedno)
3-dorobienie "blaszek" mocowania dampera- jesli dobrze widze to u góry masz 2 otwory na damper tam przykrecasz dwie blaszki z otworami
: 09.11.2012 18:17:45
autor: 3R1DE95
O! I taki idea o blaszki mi się przyda, chociaż włożyłem 1h temu oponę 2,0 na tył i było 1,5cm miejsca jeszcze więc myślę że jak kupie high rollery(i tak już czas na wymianę opon) 26"2,1 to będzie git.
: 09.11.2012 21:09:45
autor: KubaLa
Węższa nie oznacza niższa.
: 10.11.2012 00:54:33
autor: boogiel
Jezu, zamów sobie offseta u tokarza za 5 ziko i ciesz się

: 10.11.2012 10:41:44
autor: KubaLa
Ale offset działa odwrotnie niż on potrzebuje :P
: 10.11.2012 12:10:23
autor: 3R1DE95
Heh..
Obczaiłem już co zrobić. W momencie skręcenia sprężyny czyli regulacji twardości wstępnej, skok dampera pozostaje taki sam, czyli w momencie kiedy ja skręcę sprężynę bardziej, w momencie dobicia wszystkich zwojów ugięcie dampera jest mniejsze i rama ugnie się mniej-> co prowadzi do nie obcierania oponki o ramę XD. Problem rozwiązany i temat do zamknięcia!
Dzięki wszystkim za pomoc.
P.S Już testowałem i jest bajer tylko na przyszłość twardszą sprężynkę potrzebuję.
: 10.11.2012 12:23:19
autor: KubaLa
Świetne rozwiązanie. Chociaż w sumie, skoro dobijałeś zawiechę dupą na płaskim to w sumie może nie jest takie złe.