Strona 1 z 1

Stukanie motion control

: 23.11.2012 21:37:58
autor: yetii93
Amor (Boxxer World Cup 2009r) jak jest złożony to po pociągnięciu go w góre stuka, rozebrałem go żeby zobaczyć co wydaje takie odgłosy, motion control czy solo air, po rozebraniu zauważyłem takie stukanie w MC jak na filmiku http://www.youtube.com/watch?v=puk_vhLF ... e=youtu.be (sorry za jakość, nie mam nic lepszego do nakręcenia) stukanie jest w tedy jak ciągne go do góry, ma może ktoś pomysł dlaczego? tak ma być? z góry dzięki za pomoc, jestem zielony jeśli chodzi o tłumiki :oops:

: 23.11.2012 22:52:15
autor: NorekO
Moim zdaniem potrzebna jest wymiana 3 oringów w solo air. Jak już masz lagę w ręku, ściągasz pierścień segera zabezpieczający całość przed rozleceniem się. Na 2 elementach będziesz miał oringi, trzeci jest na szpili. Musisz zsunąć element z aluminiową tuleją, wewnątrz jest mniejszy oring.
Kupujesz takei same w sklepie z uszczelkami, składasz smarując wcześniej oringi, zalewasz olejem wg manuala i powinno działać

Tu masz wszystko krok po kroku na filmiku
http://www.youtube.com/watch?v=_tUUhHR2FbM

: 25.11.2012 09:26:57
autor: Buczeros
NorekO ale stukanie dobiega nie z SA tylko MC :D

: 25.11.2012 12:08:04
autor: NorekO
W motion control nie za bardzo ma co stukać, patrząc na filmik wydaje mi się że to przez uszczelke w solo. Powietrze nie przechodzi do komory negatywnej, lub pierścień segera na końcu tlumika spadł. Miałem podobną sytuację więc podejrzewam, że kolega ma to samo

: 25.11.2012 13:14:39
autor: Grzybu93
Stuka Ci prawdopodobnie ten biały korek na dole lagi, zabezpieczony pierścieniem segera (ten co na filmie). Normalnie powinna być pod nim cienka podkładka, jeśli jej nie ma korek porusza się w górę i w dół powodując stuki.

: 26.11.2012 23:56:40
autor: yetii93
Jeśli np brakuje tej podkładki, to gdzie taką kupić i z jakiego materiału ma być?

: 27.11.2012 00:33:11
autor: NorekO
Omg właśnie się zorientowałem, że pisałem Ci nie na temat (solo jest w drugiej ladze przecież)
Co do podkładki to powinieneś mieć tam jedną sztukę nad tym białym elementem. Zdejmij pierścień segera i sprawdź czy jest.
Pamiętaj że tutaj na szpilach nie masz sprężyn negatywnych, tylko komore w solo air, więc nie ma żadnego elementu w ladze z tłumikiem odpowiedzialnego za niestukanie.
http://www.sram.com/service/techdocs/ro ... talog-2012
Pierwszy link z lewej strony
Str 56 masz schemat amortyzatora z poszczególnymi elementami