Strona 1 z 2
66 rc, czy coś nie działa?
: 26.11.2012 19:17:36
autor: ProMetro
Witam, zakupiłem amortyzator 66 rc z 2005. prawe pokrętło działa i zamula prace amortyzatora, a lewo pokrętło się kręci ale nie widać żadnych zmian w pracy, a powinno robić tak, że amortyzator nie dobija do końca...? wiec coś jest nie tak? jak to naprawić/
: 26.11.2012 19:24:37
autor: damianksiazek9
W prawej goleni powinieneś mieć rebound, czyli tłumienie powrotu które przy prawidłowym działaniu powinno zamulać powrót amortyzatora przy ugięciu natomiast w lewej goleni masz regulacje tłumienia kompresji co przy sprawnym egzemplarzu zamula ugięcie amortyzatora. Na początek sprawdź czy masz prawidłowy poziom oleju w obu goleniach, a dokładnie powinno go być po 220ml.
: 26.11.2012 19:33:57
autor: ProMetro
ale pokrętłem krece i nic nie działa, działa tak samo jak działał, i może spróbować wykręcić korek i sprawdzić czy nakrętka jest dokręcona? czy coś jak w tym poście?
http://www.dh-zone.com/forum/viewtopic.php?f=16&t=73332
: 26.11.2012 19:42:02
autor: pietryna
Mała szansa jest żebyś zauważył działanie tego pokrętła wciskając to rękoma. Jak wiesz czego się masz spodziewać to pewnie wyczujesz różnicę.
: 26.11.2012 19:44:06
autor: ProMetro
nie wiem, ale odkręciłem to i między sprężyną a tym czymś jest jakiś luz i ta czerwona nakretka trzyma, nie wiem co mogę zrobić. bo odkręcam korek na maxa w jedną i w 2 i nic
: 26.11.2012 19:48:09
autor: pietryna
Oddać to komuś kto się na tym zna albo przeczytać manuala z internetu. To jest tak stary sprzęt że już wszystko o nim zostało kiedyś powiedziane.
: 26.11.2012 19:49:22
autor: ProMetro
aaa, a Ty coś o nim wiesz?
: 26.11.2012 19:50:08
autor: Tadziuu
To pokrętło jest od kompresji ale końca skoku. Przynajmniej u mnie tak było. Wyjmij obie sprężyny, skręć rebound na minus, a kompresję na plus i sprawdź czy działa. Przy uginaniu powinno być odczuwalny opór ja wiem, gdy zostanie z 5 cm lag.
: 26.11.2012 19:52:50
autor: ProMetro
aa zacznijmy od tego co to jest rebound
: 26.11.2012 19:56:27
autor: damianksiazek9
damianksiazek9 pisze:
W prawej goleni powinieneś mieć rebound, czyli tłumienie powrotu które przy prawidłowym działaniu powinno zamulać powrót amortyzatora przy ugięciu
OMG
: 26.11.2012 19:57:31
autor: off_road
Lewa goleń to końcowka skoku czyli ostatnie 5cm.
Jesli amora w garazu nie ugiąłes na więcej niż 13cm to tego regulatora NIE MASZ PRAWA POCZUĆ!
Rebound czyli powrót.
: 26.11.2012 20:13:59
autor: ProMetro
nie wiem, niby coś tam działa, tylko nie wiem czy dobrze czy nie, jak wezme na max to niby jak by mniej wchodził a jak na min to gdzieś 4 cm do końca zostają
: 26.11.2012 20:15:47
autor: damianksiazek9
Myśle że jednak brakuje ci trochę tego oleju...
: 26.11.2012 20:20:36
autor: ProMetro
powiem Ci, że amor był we wrześniu w serwisie i nie był jeżdżony od tego czasu wiec nei mam pojęcia
: 26.11.2012 20:31:07
autor: damianksiazek9
No ok, ale z kąd masz pewność że nie zrobili z ciebie wałka i nalali ci za mało ?? A może nie posiadali wiedzy na ten temat i wlali na oko

??
Różne się rzeczy zdarzają w tym kraju :P
: 26.11.2012 20:40:13
autor: ProMetro
nooo ta

tylko, że nie mam umiejętności i chęci żeby rozbierać amora tego typu i zkładać xD
: 26.11.2012 23:10:57
autor: crossfader18
Popatrz na to zdjęcie

ten element za sprężyna na dole może być włożony w obie strony ( jak zmieniasz skok w tym modelu to obracasz żeby spring nie robił dużych naprężeń) jak masz go odwrotnie, czyli wychodzi tak jak mówisz ze Ci goni to nic się z tym nie dzieje, po za tym ze czasem może w środku hałasować.
ma dole tłumika widać takie 3 dziurki tam właśnie gdy tłoczysko dochodzi zaczynasz odczuwać stopniowy opór. Srawdź to w prosty sposób odkręć R na - i komprese też spróbuj wsiąść na rower i najmocniej jak umiesz go ugiąć potem skręć C na max i wykonaj czynność ponownie. Tak jak koledzy mówią tego nie sposób wyczuć po prostu uginając widelec

: 27.11.2012 10:49:14
autor: off_road
damianksiazek9 pisze:Myśle że jednak brakuje ci trochę tego oleju...
Ja piernicze... może weź się nie wypowiadaj o czymś o czym nie masz pojęcia
Posłużę się fotosem Muszela
Po lewej mamy tłumik końca skoku, jak widać są w pewnej częsci otworki.
Gdy piston leci z pozycji w pełni rozprostowanej tłumienia NIE MA aż do minięcia dziurek!
Za to zaczyna się ostra jazda w miarę i po minięciu ich, amortyzator dostaje ekstremalnej kompresji która zapobiega dobiciu.
Regulacja wpływa TYLKO I WYŁĄCZNIE na ostatnie 5cm skoku!
Tak ciężko to ogarnąć?
Nie dziwie sie, ze na maturze będzie zadanie z pokolorowaniem słonia

: 27.11.2012 11:49:12
autor: MUSZEL
off_road pisze:Posłużę się fotosem muszla
ze względu, iż jest to moje nazwisko, nie tylko nick, pozwolę sobie poprawić -
Muszela 