Strona 1 z 1
Kompozytowe tarcze hamulcowe do roweru
: 02.12.2012 09:08:16
autor: frango
Chyba DHZ zapadło już w sen zimowy
Firma Kettle (ang. - czajnik!

) Cycles, dzięki Kickstarterowi
http://www.kickstarter.com/projects/ket ... de-ceramic
ma zamiar wprowadzić na rynek kompozytowe tarcze hamulcowe.
Zebrali już ponad 4x więcej kasy na rozpoczęcie produkcji, niż chcieli. W poniedziałek dostaną pieniądze i mówią, że rozpoczynając wytwarzanie tarcz. Początkowo mieli robić 140 i 160, ale do pierwszej produkcji dołożą też 203mm

Generalnie, na papierze, wszystko wygląda super!
Waga 160mm - 60g, 180 - 75g, 203 - tbd - 2x mniej niż odpowiednik XTRa
Cena - 160mm - 99$
Tarcze są podobno bardzo lekkie, bardzo trwałe (odporne na ścieranie), kompatybilne z wszystkimi rodzajami klocków, itd.
Pierwsze dostawy marzec/kwiecień. Najpierw dla darczyńców.
Trochę zdjęć z FB
http://www.facebook.com/media/set/?set= ... 538&type=3
i strona Kettle Cycles
http://kettlecycles.com/
Dyskutujcie!
: 02.12.2012 12:52:24
autor: timon92
Pojemność cieplna takich tarcz bez pająka będzie mała, do tego brak wentylacji i hamulec będzie się grzał jak głupi.
: 02.12.2012 13:06:24
autor: off_road
Brzydkie

: 02.12.2012 13:39:29
autor: BikerJG
W koncu! Cos pieknego jak dla mnie, no i z cena tez nie przesadzili.
: 02.12.2012 22:34:36
autor: frango
@timon92, no podobno właśnie się nie grzeją jak metalowe

Czas pokaże, ile jest w tych zapewnieniach prawdy.
Re: Kompozytowe tarcze hamulcowe do roweru
: 02.12.2012 22:50:46
autor: przemek_06
A mi tam to zdjęcie przypomina tarcze od bosh'a
A co do samych tarcz to średnio mi się podobają i nie wiem czy będą takie lepsze od normalnych (czyt. stal + alu)

: 02.12.2012 23:23:38
autor: .proXof
ciekawe... pożyjemy zobaczymy co to wartę
: 03.12.2012 10:08:43
autor: frango
@przemek_06, to akurat zdjęcia prototypów/testówek. Papatrz na Fejsa, tam są zdjęcia finalnych/produkcyjnych wersji.
Czy będą lepsze od klasycznych... w branży nie ma lepszych, niż ceramiczne hamulce, ALE... warunki w których są one używane, są zgoła inne.
: 03.12.2012 13:33:02
autor: nukianuki0
Ciekawe jak bedzie wyglądało z odpornością na scieranie?
: 03.12.2012 13:48:53
autor: przemek_06
Wiem, że to nie jest finalna wersja

Ale nie powiem, że mnie to nie ciekawi jak będą się sprawować.
: 03.12.2012 14:50:08
autor: tomek059
W samochodach z tarczami "węglowymi" producenci jasno określają rodzaj okładziny z jaką tarcza może pracować. Tu podobno można stosować każdą okładzinę więc jak to jest i od czego zależy? Warto dodać że np tarcze Mercedesa są właściwie nie do zdarcia, a jeśli np przytrafi nam się wypadek i musimy ją zmienić to sztuka kosztuje 20tys zł.
: 03.12.2012 14:53:03
autor: prezes#
Tak, w F1 stosują ceramiczne tarcze, m.in. żeby się nie przegrzewały, to Wam się w rowerach będą....

bravo
Jestem jak najbardziej za takimi tarczami i pewnie takie będę miał

: 03.12.2012 15:54:54
autor: przemek_06
A ciekawe jak będzie ze sztywnością.
: 03.12.2012 16:23:17
autor: tomek059
Mnie bardziej ciekawi działanie w różnych temperaturach. W F1 czy innych sportach z zastosowaniem takich tarcz i odpowiednich klocków zaczynają one właściwie działać dopiero w okolicach 80 stopni. Wcześniej hamulec oczywiście też hamuje ale jest to tylko część jego mocy. Dodatkowo warto wspomnieć, że te tarcze dość szybko robią się pomarańczowe. Mocno się nagrzewają co nie wpływa tak na pogorszenie pracy układu jak w wypadku tarczy stalowej.
: 03.12.2012 18:42:10
autor: Guziken
Nikt nie wspomniał o bardzo ważnej kwestii związanej z takimi tarczami, przynajmniej jeśli chodzi o samochody, ale myślę, że tu jest analogicznie. Takie tarcze są bardzo wrażliwe na uszkodzenia mechaniczne, wystarczy poczytać forum Porsche

Wystarczy lekkie uderzenie obręczą przy zakładaniu koła i tarcza może popękać. Ciekawe jak będzie tutaj, w każdym razie nastąpił jakiś postęp w naszej branży
: 03.12.2012 20:37:36
autor: frango
Teoretycznie, tarcze Kettle posiadają wszystkie zalety ceramicznych tarcz "znanych" z motoryzacji. Producent nic nie pisze, na wszelki wypadek, o tym jak łatwo uszkodzić mechanicznie taką kompozytową tarczę.
Jednakże, jeszcze 2-3 lata temu, gdy pierwsi producenci rowerów decydowali się na wprowadzenie karbonowych zjazdówek, wiele osób miało wątpliwości co do trwałości takiej konstrukcji. Potem okazało się, że np. pierwsza V10c w newralgicznych miejscach (od spodu DT) ma nawet 25mm materiału!
Nie mogę się doczekać aż pierwsi użytkownicy dostaną te tarcze do rąk
Tak już popuszczając finansową wodzę fantazji, wyobraźcie sobie rower, którym jedyne nie kompozytowe części to, elementy kół ;>
Bo jak się ktoś uprze, to można byłoby zrobić np. karbonowego Zerode'a z piastą na pasek zębaty ;>