Strona 1 z 1

[Auditore] Prodigy Johny Bravo + Marzocchi 66 VF

: 05.12.2012 19:05:09
autor: Auditore
Serwus!
Chcę Wam przedstawić moją budżetową maszynkę, którą ciągle staram się ulepszać. W przyszłości będzie to full do enduro/lekkiego freeride'u, jednak póki stwierdzam, że rama oferuje nie więcej niż 0mm skoku.

Rama: Prodigy, Johny Bravo 16,5" (2005)
Widelec: Marzocchi, 66 VF, 2005, 170mm

Kierownica: Truvativ, Hussefelt DH Riser Bar (680mm)
Mostek: NS, Super Moto
Gripy: Velo, jakieś podstawowe skręcane
Barendy: No name, model nieznany
Stery: Tioga, model nieznany (kupione razem z ramą)

Siodło: San Marco, SKN (odchudzone - zerwana pianka i pokrycie)
Sztyca: Accent, SP-408 (30,4 x 400mm)
Zacisk: Accent, Profi

Korby: Truvativ, Isoflow Power Spline
Support: Truvativ, Power Spline Mini ISIS
Zębatka: Truvativ, Isoflow, 32T
Łańcuch: Shimano, CN-7701 Dura-Ace/XTR
Pedały: VP, 559

Napinacz: Truvativ, Boxguide (górna prowadnica własnej roboty - oryginalna zgubiona)
Przerzutki: Shimano, Deore RD-M531
Manetki: Shimano, Deore SL-M530
Kaseta: SRAM, PG-990

Koło przód:
Obręcz: Sun Rims, Single Track, 32, 26"
Szprychy: DT, Champion, 32
Piasta: Marzocchi, QR20 Plus, 32
Opona: Maxxis, ADvantage, 2,35"
Dętka: Maxxis, Downhill, 2,2 - 2,5"

Koło tył:
Obręcz: Vuelta Rodi, DH Disc, 32, 26"
Szprychy: DT, Champion, 32
Piasta: Novatec, NT-D362 SB, 32
Opona: Maxxis, ADvantage, 2,35"
Dętka: Maxxis, Downhill, 2,2 - 2,5"

Hamulec przód, klamka: Avid, Juicy 3 (tarcza Avid G2CS 203mm, klocki metaliczne)
Hamulec tył, klamka: Avid, Juicy 7 (tarcza Hayes V8 203mm, klocki metaliczne)

Plany:
- zmiana przedniego hamulca na Avid Juicy 7 (koło świąt będzie)
- zmiana korby na jakąś ze zintegrowaną osią (jak najszybciej)
- zmiana kierownicy na szerszą
- zmiana ramy na jakiegoś fulla


Zdjęcia(nie wszystko na zdjęciach jest aktualne):

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Zapraszam do dyskusji na temat tej budżetowej maszynki, oceniania (zarówno pozytywnego, jak i negatywnego) oraz do pomocy w kwestii co i w jakiej kolejności zmieniać (niedużym kosztem oczywiście - założenie jest takie, że ma być ekonomicznie).

Pozdrawiam!

: 05.12.2012 20:19:18
autor: AveFreeride
Maszynka mi sie na prawde podoba :) Wygląda fajnie ;) Jak sie spisują partsy? Właśnie kupiłem nine ale nie wiem czy bedzie fajny :)

: 05.12.2012 20:33:46
autor: BlackForest
Ładny ładny :D

: 05.12.2012 20:35:30
autor: Auditore
Dzięki :)

Mój Nine spisywał się świetnie, ale już sprzedany.
Obecnie na przedzie siedzi Avid Juicy 3 pożyczony od kumpla (specyfikacja jest bardziej aktualna od fotek). W Avidzie brakuje mi mocy w porównaniu do Hayesa - oba były na metalicznych klockach, oba odpowietrzone prawidłowo.

Hayesa sprzedałem, bo potrzebowałem kasy, a kumpel miał niepotrzebnego J3. Koło świąt i tak będę miał drugiego Juicy 7, z tego samego kompletu, co tylny.

A propos sprawowania - bardzo podoba mi się regulacja Pad Contact w Juicy 7.

Praca amorka także bardzo pozytywnie mnie zaskoczyła - oczywiście regularnie go serwisuję i odpłaca mi za to świetną pracą i super stanem.

Najbardziej niezadowolony obecnie jednak jestem z suportu i pedałów. Wkład Truvativa złapał przy mojej jeździe luzy, w dodatku chyba łożysko się posypało, bo w jednym momencie obrotu korby czuć taki przeskok. Do tego wydaje z siebie przeraźliwe dźwięki - jakby obdzierali kota ze skóry. Z tego też powodu przy najbliższej okazji zmieniam korbę na jakąś ze zintegrowaną osią i suportem na zewnętrznych łożyskach. Ten suport mini isis jest droższy od HT2.
Zaś pedały dość słabo trzymają, kiedyś je zmienię.

No i z chęcią zmieniłbym mostek na jakiś lżejszy i kierownicę na szerszą - ale to jakoś szczególnie mi nie przeszkadza.

Co do piast - obie kręcą się genialnie, są na maszynach, świetnie uszczelnione - generalnie zero problemów.

Tylną obręcz muszę zmienić na lżejszą, coś pokroju single track'a takiego jak z przodu. Chyba, że zmienię za jednym zamachem obie obręcze, to wtedy wpadną np. dartmoory raider czerwone.

Ogólnie jestem bardzo zadowolony, chociaż ostatnimi czasy bardzo za skórę zaszedł mi właśnie ten parszywy suport.

: 05.12.2012 20:36:55
autor: LestatBiker
Stuku puku, rachu-ciachu jebnie główka i łeb w piachu... a tak na poważnie to fajny!

: 05.12.2012 20:45:59
autor: Auditore
Sam nieco się obawiam o główkę i wiem jakie mogą być konsekwencje tak wysokiego widelca. Jednak jest to rama przejściowa - to po 1. i po 2. gdy wsiądę na rower geometria dość mocno się zmienia, amor ma duży sag, więc już kąt główki nie jest tak niski.

Dzięki! :)

: 10.12.2012 23:20:25
autor: Tadziuu
Niby tak, ale np przy lądowaniu amor jest bardzo płasko i najpierw wygina się w górę ciągnąc główkę. Poza tym to nie jest bardzo wysoki amor. To jest najwyższa jednopółka jaka w ogóle była. Zrób z niej przynajmniej 150mm podkładkami to i lepiej podjeżdżać Ci się będzie jeśli ma być to maszyna do enduro/fr.