Strona 1 z 1
Dartmoor Hornet - da się połamać?
: 02.01.2013 14:51:26
autor: zero100
Witam. Ramka już od jakiego czasu na rynku i stąd moje pytanie. Zastanawiam się nad kupnem. Wiadomo ,że wszystko da się połamać ale czy ktoś posiadał/widział/słyszał żeby komuś pękł lub złamał, a może skrzywił się Hornet? 2011 czy też 2012. Miał ktoś jakieś problemy z tą ramą czy też słyszał o problemach? Jakoś przewertowałem pobieżnie neta i nie znalazłem takich informacji. Nie wiem czy jest to spowodowane niezawodnością czy też tym ,że produkt jest na rynku dopiero z dwa lata.
: 02.01.2013 14:56:33
autor: kemi66
Kumplowi pękła na spawach przy podsiodłówce.
: 02.01.2013 15:15:34
autor: Pablo666
Wszystko da się złamać lub skrzywić, a najczęściej w najmniej odpowiednim momencie. Ty możesz jeździć 5 lat, a twój znajomy w ciągu 6msc zdoła ramę skrzywić lub złamać.
: 02.01.2013 16:16:38
autor: zero100
kemi66 pisze:Kumplowi pękła na spawach przy podsiodłówce.
a wiesz może czy nie było to spowodowane jezdzeniem ze zbyt wysuniętą sztycą? Czy bardziej od skakania? Z jakim amorem miał kumpel tą rame i ile cali?
: 02.01.2013 16:54:37
autor: przemek_06
Ja mam horneta 2011 14" i aktualnie jest zajebiście wszystko

A pytanie jaki najwyższy amor byście do tej ramy włożyli, 170mm by ogarnęło?

: 02.01.2013 17:14:26
autor: lollex
Jak bedziesz jezdził jak worek ziemniakow, to co sie nie da. Zdaje się, że producent podaje ile najwiecej wsadzić. Sam wiecej niż 160mm nie pchałbym.
: 02.01.2013 17:15:20
autor: tom6204
Koledze zaczęło pękać przy główce.
: 02.01.2013 17:34:44
autor: zero100
lollex pisze:Jak bedziesz jezdził jak worek ziemniakow, to co sie nie da. Zdaje się, że producent podaje ile najwiecej wsadzić. Sam wiecej niż 160mm nie pchałbym.
Temat akurat tego nie dotyczył ale ustalmy jedno. Zalecany skok to 100-150mm. Kąt główki (skok 150mm): 67,5°. Geometria obliczona dla widelców typu RS Pike/Argyle: z 100mm skoku (wys. 491mm); z 150mm skoku (wys. 541mm). Ja przy Boxxerze starym 180mm skoku jestem w stanie zrobić wysokośc na półkach 540mm. Jak wszyscy wiemy liczy się wysokość amora a nie jego skok tak więc teoretycznie ta rama według producenta może łykać boxxery pod względem kątów i wysokości i z pewnością przyjdzie to łatwiej niż przy sporo wyższym 66. Jedyne co działa na niekorzyść boxxera to teoretycznie większa sztywność z uwagi na 2 półki. Ale jak już pisałem, to raczej poza tematem i poglądy w tym temacie wogóle mnie nie interesują.
: 02.01.2013 18:21:25
autor: przemek_06
Chodzi mi tutaj akurat o 66 2006r

: 02.01.2013 18:31:17
autor: zero100
przemek_06 pisze:Chodzi mi tutaj akurat o 66 2006r
Spokojnie podejdzie i to będzie nawet fajna opcja do tej ramy.
: 02.01.2013 19:24:07
autor: przemek_06
No bo w 2006 szóstki robili w wersji 150 i 170mm i nie wiem które były by lepszym wyborem

: 02.01.2013 19:30:47
autor: zero100
Jak to ma być rower enduro/AM to bierz 150mm. Jeżeli chcesz tym latać głównie na trasach dh to 170mm możesz włożyć. Jak kto lubi.
: 02.01.2013 19:33:55
autor: kemi66
kumpel jeździł z amorem 140 głównie 4x sztyce miał siodło miał nisko wiec raczej nie od tego
: 02.01.2013 20:24:15
autor: przemek_06
Nie nie, enduro/am to nie ma być :P Czyli hornet spokojnie ogarnie 66 170mm skoku?

: 02.01.2013 20:56:03
autor: ajo81
Remek Oleszkiewicz równo połamał tą rame, ale proto więc nie wiem czy czymś sie nie różni.
: 02.01.2013 21:02:15
autor: FRmaniak
Ale to jest człowiek który niszczy sprzęt, jakby tak nie było to nie byłby testerem darta