Strona 1 z 2
Rower dh 11,9 kg
: 06.01.2013 12:45:27
autor: nukianuki0
Cos dla fetyszystów wagowych.
Trek Session 9.9 11,9 kg
http://www.bikepalast.com/product_info. ... e-e-L.html
Co o tym sądzicie?
: 06.01.2013 12:47:51
autor: pietryna
Durne tak że szkoda gadać. Mój rower XC waży 10,5-11kg i uważam że jest bardzo lekki i w ogóle mi nie przeszkadza.
: 06.01.2013 13:11:10
autor: Jarell20
Było juz o tym na forum

: 06.01.2013 13:12:00
autor: Impus
Nie ma się co dziwić, jak pół roweru z węgla. Jeśli to set ze zdjęcia to brakuje pedałów i tarcz a to ponad pół kilo.
: 06.01.2013 14:30:46
autor: nukianuki0
To set z foty,pedały to zaloza xt am i bedzie 12,2.
Jak dla mnie to śmiech,zamiescilem jako ciekawostke.
: 06.01.2013 16:34:52
autor: SegatiV
Ale co w tym śmiesznego, bo nie rozumiem. Dobry set, ale z damperem bym nie kombinował, wolę na Ti springu od powietrza (z tyłu).
: 06.01.2013 17:00:48
autor: nukianuki0
Śmieszne jest w tym to ze jak bym dobrze wyglebil to nie miał bym przez pól roku na jedzenie,patrząc na listę czesci.
: 06.01.2013 21:32:27
autor: frango
Mam w swoim rowerze kilka części, których niektórzy zjazdowcy nie tknęli by patykiem. Ale twórca tego setu, to już lekko przesadził...
Obręcze o zew. szerokości 26mm??
Wspomniany brak pedałów i tarcz.
Naciągane to wszystko :P
A damper daje radę w DH...
: 06.01.2013 22:00:04
autor: troy lee designs
Prawda jest taka ze rama trek session 9.9 jest bardzo droga i nawet demo sworks nie przebije jej ceny.Jestem ciekawy tylko poco ta waga jak to jest rower do dh a nie mtb itd,jest ktoś na tym forum kto ma tą ramę ,rower albo kupuje go.
: 06.01.2013 22:18:38
autor: JakubRudy
Co ciekawe... Na tym secie można jeszcze dobre 400-500g zejść

Min - Zmiana śrub na TI, zmiana piast na DT Swiss (jakieś ceramiki po 2k/szt), lżejsze stery, półka zintegrowana z mostkiem do boxa, protone air kit w boxie, hample formula R1 racing + karbonowa klamka + śruby TI + zintegrowany zacisk z manetką, napinacz Weeze The End, ośka Weeze czy tam mozzart, blat pewnie się jakiś lżejszy znajdzie.
Do tego można stargać lakier i naklejki z całości, zamiast zipów kawałki wstążki itp.
Ogólnie mogli się bardziej postarać
Edit:
Przewody i pancerz również mogliby sporo skrócić, koła można nabić azotem / helem, sztyca z tego co widzę spokojnie do skrócenia, Sram Red do wymiany na Campagnol, to samo manetka, nyple z alu, lżejszy zacisk podsiodłówki, opony maxia również najlżejsze nie są...
Edit2:
Po przeliczeniu masa powinna wynosić nie więcej niż 11kg.
: 06.01.2013 22:46:44
autor: GgG
Mogli podać wagę bez opon, skoro już pedałów i tarcz nie ma.
: 07.01.2013 00:35:36
autor: timon92
JakubRudy pisze:protone air kit w boxie
To jest Boxxer Keronite z Solo Air, raczej na tym nie zejdziesz z wagi.
: 07.01.2013 10:55:06
autor: =Pietr3k=
Jak producent jest w stanie tak zejść z wagi i dać gwarancję wytrzymałości, to co w tym złego? Bardzo dobrze, bo wymuszą tym na konkurencji jakiś ruch i lekkie rowery DH, tj. 15-16kg staną się powoli normą.
: 07.01.2013 12:48:11
autor: frango
Jedna rzecz, to możliwości techniczne (abstrahując od długości gwarancji i ceny), a drugie to sensowność stosowania niektórych komponentów.
Ja, np. mimo, że jeżdżę jak lama, to długo zastanawiałem się, czy zmieniać moje wysłużone obręcze Dartmoot Raider o szer. zew. prawie 32mm na 28mm WTB lub Stan's, bo naczytałem się, że węższa felga ciut gorze trzyma oponę. Właściciel tego "bezpedałowego" Treka ładuje do swojego roweru felgi co mają 26mm szerokości (zew.)... to już dla mnie nie ma sensu... No, chyba, że jeździ nim tylko na wprost :P
: 07.01.2013 16:47:03
autor: =Pietr3k=
Tego Treka zalicza się do 1-zawiasów, czy 4-zawiasów? Teoretycznie między osią koła a główną osią obrotu nie ma zawiasu, a z drugiej strony jest...
Jak tu wygląda klasyfikacja?

: 07.01.2013 17:03:17
autor: adrian4477
Jednozawias
: 07.01.2013 21:39:10
autor: p.iwo
takim sposobem można podać dowolną wagę. Przecież ten rower jest niezdatny do jazdy. Jeszcze brak pedałów można zrozumieć, bo wielu producentów sprzedaje rowery bez pedałów, ale brak tarcz to już przesada. Nie rozumiem dlaczego nie zeszli z wagi poniżej 10 kg "odchudzając" rower o jeszcze kilka zbędnych detali jak linki i pancerze, klocki hamulcowe, siodełko czy przerzutka.
Odrębnym tematem jest sensowność stosowania niektórych komponentów z rowerów szosowych. Osobiście mam z tym kiepskie doświadczenia np. ultralekka kaseta KCNC wytrzymała 4 (słownie: cztery) dni jazdy w górach po czym straciła część zębów i przeskakiwała jak napęd w realowskim szicie po 50 tys. km., sztyca KCNC zakończyła żywot w Libereckim lesie po niewiele dłuższym użytkowaniu, cieniowany łańcuch TOKEN rwał się jak papier toaletowy i po trzecim dzwonie kolanem w manetkę nie wytrzymałem napięcia i wyrwałem chwasta.
Celowo pomijam kwestie finansowe, bo to sprawa indywidualna i każdy wydaje swoją kasę według własnego uznania.
Reasumując można wszystko tylko żeby miało to sens.
: 07.01.2013 21:50:07
autor: balfa2step
p.iwo pisze: i wyrwałem chwasta.
klasyka..........
: 07.01.2013 22:56:10
autor: Ajz
JakubRudy pisze: zamiast zipów kawałki wstążki itp.
kocham to forum
