Serwis całego roweru
Serwis całego roweru
Czesc, od razu mówie jeśli zły dział to proszę o przeniesienie. Chciałbym Was zapytac jakich smarów stosujecie do konserwacji rowerów? Zbliza sie wiosna, nie długo zacznie sie sezon rowerowy a ja myslę iz powinienem przygotowac rower do jazdy. Dlatego pytam Was o rade, jakich smarów moge uzyc do Gwintów pedałów, Sterów, Suportu.. I reszty częsci w rowerze np. Srób od tarczy hamulcowej.. Chce posmarowac najlepiej wszystko co moge w rowerze aby sie nie zapiekło i działało jak najlepiej.. Jesli macie dla mnie jakies porady itp Czym moge smarowac różne gwinty to proszę o wypowiedz. Bardzo mi na tym zalezy.
Tego co mam pod ręką. Zwykle uniwersalny albo towot maszynowy. Towot jest trochę gorszy na gwinty bo jest bardziej "płynny" od uniwersalnego. W ostateczności grafitowym jadę ale to straszny syf robi.
Choć z drugiej strony pył z wytartych metalowych części zmieszany z dowolnym smarem robi podobny syf.
Choć z drugiej strony pył z wytartych metalowych części zmieszany z dowolnym smarem robi podobny syf.
Do smarowania większości części, m. in.:
- osi suportu i ich połączeń z ramionami,
- gwintów pedałów,
- linków ruchomych zawieszenia,
- konserwacji mechanizmu manetek i sworzni przerzutek,
- smarowaniu piszczących łożysk po demontażu osłonek,
- do uszu dampera przed włożeniem tulei,
- pod wszelkie śruby tarcz, adapterów, zacisków (minimalnie, aby się nie zapiekły),
- przy wbijaniu sterów, itp... polecam smar Parktoola Polylube 1000.
To jest praktycznie ten sam smar, którym masz fabrycznie upaćkane korby, piasty wewnątrz i inne części łożyskowane Shimano - w ciemnozielonym kolorze - gęsty.
Z mojego doświadczenia nie kłóci się on z innymi smarami ani nie zbryla, nie wchłania wody i w łożyskach na bardzo długo pozostaje
Trochę papieru się zużywa na czyszczenie rąk co chwilę, ale żywotność komponentów takie zabiegi podnoszą znacznie
- osi suportu i ich połączeń z ramionami,
- gwintów pedałów,
- linków ruchomych zawieszenia,
- konserwacji mechanizmu manetek i sworzni przerzutek,
- smarowaniu piszczących łożysk po demontażu osłonek,
- do uszu dampera przed włożeniem tulei,
- pod wszelkie śruby tarcz, adapterów, zacisków (minimalnie, aby się nie zapiekły),
- przy wbijaniu sterów, itp... polecam smar Parktoola Polylube 1000.
To jest praktycznie ten sam smar, którym masz fabrycznie upaćkane korby, piasty wewnątrz i inne części łożyskowane Shimano - w ciemnozielonym kolorze - gęsty.
Z mojego doświadczenia nie kłóci się on z innymi smarami ani nie zbryla, nie wchłania wody i w łożyskach na bardzo długo pozostaje

Trochę papieru się zużywa na czyszczenie rąk co chwilę, ale żywotność komponentów takie zabiegi podnoszą znacznie

U mnie w domu się to nazywa smar uniwersalny :P=Pietr3k= pisze:w ciemnozielonym kolorze - gęsty
http://www.irma.pl/thumbnails/mid/produ ... 144dbf.jpg
W takiej tubce. Kosztuje grosze.
Re: Serwis całego roweru
Ja ostatnio dostałem od kumpla sporo saszetek smaru do przegubów homokinetycznych (zaw. bodajże siarczek molibdenu) i powiem wam, że sprawuje się zajebiście, lepiej od smaru grafitowego, towotu i innych pospolitości. Daję go na łańcuch, poleciał też w stery i na suport, jako bufor brudu z ramy. Na lato przetestuje to całe ubóstwiane Polylube 1000, ale coś czuję, że to ten jedyny
...

-
- Posty: 23
- Rejestracja: 11.12.2012 17:39:57
- Kontakt:
Piszczące czy stawiające opór lub wykazujące inne usterki łożyska moim zdaniem kwalifikują się do wymiany.=Pietr3k= pisze: smarowaniu piszczących łożysk po demontażu osłonek
Mojego bika smarowałem jakimś smarem Wurth'a ale nie w sprey'u tylko normalnym w tubie. Oprócz gwintu suportu wszystkie inne klejone loctite'm. Nawet śruby łączące korby z osią suportu (Giga pipie) musiałem wkleić ponieważ mimo dokręcenia ich z odpowiednim momentem jedna wykręciła się.
Damek-GDA teraz skojarzyłem, że coś podobnego sądząc po Twoim opisie ostatnio dostałem. Jakiś Statoil Moly Way Li712. Faktycznie zawiera 1% MoS2. Jest bardzo podobny ale trochę gęstszy od przekładniowego np. w młotach Makity.
-
- Posty: 23
- Rejestracja: 11.12.2012 17:39:57
- Kontakt:
-
- Posty: 436
- Rejestracja: 06.05.2012 10:58:14
- Lokalizacja: Kętrzyn/Warszawa
- Kontakt:
Podobnie jak off_road, do lag i dampera używam Finish Line Stanchion Lube. Do innych rzeczy typu zapiekające się śruby, pedały leci Finish Line Teflon Grease, a do zabezpieczenia elementów przed odkręcaniem jak koledzy wyżej Loctite'a. Do łańcucha Finish Line Ceramic Lube. Od czasu do czasu lagi prysnę Brunoxem. Pozdro
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości