Serwis całego roweru

Sebaa

Serwis całego roweru

Post autor: Sebaa »

Czesc, od razu mówie jeśli zły dział to proszę o przeniesienie. Chciałbym Was zapytac jakich smarów stosujecie do konserwacji rowerów? Zbliza sie wiosna, nie długo zacznie sie sezon rowerowy a ja myslę iz powinienem przygotowac rower do jazdy. Dlatego pytam Was o rade, jakich smarów moge uzyc do Gwintów pedałów, Sterów, Suportu.. I reszty częsci w rowerze np. Srób od tarczy hamulcowej.. Chce posmarowac najlepiej wszystko co moge w rowerze aby sie nie zapiekło i działało jak najlepiej.. Jesli macie dla mnie jakies porady itp Czym moge smarowac różne gwinty to proszę o wypowiedz. Bardzo mi na tym zalezy.
pietryna
Posty: 3790
Rejestracja: 04.06.2009 15:20:47
Kontakt:

Post autor: pietryna »

Tego co mam pod ręką. Zwykle uniwersalny albo towot maszynowy. Towot jest trochę gorszy na gwinty bo jest bardziej "płynny" od uniwersalnego. W ostateczności grafitowym jadę ale to straszny syf robi.

Choć z drugiej strony pył z wytartych metalowych części zmieszany z dowolnym smarem robi podobny syf.
Sebaa

Post autor: Sebaa »

Nie wybierasz jakiegos konkretnego smaru np do sróbek od tarcz a innego do suportu?
pietryna
Posty: 3790
Rejestracja: 04.06.2009 15:20:47
Kontakt:

Post autor: pietryna »

A po co? Żeby robić problemy i zużywać jeszcze więcej papierowych ręczników do wycierania palców?

Jak ci nie szkoda pieniędzy to możesz sobie kupować super bike teflon sreflon grease i tego używać. Jak dla mnie to pomyłka ale nikt ci nie broni.
JakubRudy
Posty: 289
Rejestracja: 22.07.2012 20:12:16
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: JakubRudy »

Sebaa - Smar do łożysk w zupełności najzwyklejszy wystarcza.
100 różnych smarów nie potrzebujesz, bo i po co ? ;)
Rower:
http://tiny.pl/q97gw - pinkbike
Sell:
http://tiny.pl/h4vx4 - allegro
=Pietr3k=
Posty: 390
Rejestracja: 21.12.2011 23:52:33
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: =Pietr3k= »

Do smarowania większości części, m. in.:
- osi suportu i ich połączeń z ramionami,
- gwintów pedałów,
- linków ruchomych zawieszenia,
- konserwacji mechanizmu manetek i sworzni przerzutek,
- smarowaniu piszczących łożysk po demontażu osłonek,
- do uszu dampera przed włożeniem tulei,
- pod wszelkie śruby tarcz, adapterów, zacisków (minimalnie, aby się nie zapiekły),
- przy wbijaniu sterów, itp... polecam smar Parktoola Polylube 1000.

To jest praktycznie ten sam smar, którym masz fabrycznie upaćkane korby, piasty wewnątrz i inne części łożyskowane Shimano - w ciemnozielonym kolorze - gęsty.

Z mojego doświadczenia nie kłóci się on z innymi smarami ani nie zbryla, nie wchłania wody i w łożyskach na bardzo długo pozostaje :)

Trochę papieru się zużywa na czyszczenie rąk co chwilę, ale żywotność komponentów takie zabiegi podnoszą znacznie :)
pietryna
Posty: 3790
Rejestracja: 04.06.2009 15:20:47
Kontakt:

Post autor: pietryna »

=Pietr3k= pisze:w ciemnozielonym kolorze - gęsty
U mnie w domu się to nazywa smar uniwersalny :P
http://www.irma.pl/thumbnails/mid/produ ... 144dbf.jpg
W takiej tubce. Kosztuje grosze.
Damek-GDA
Posty: 172
Rejestracja: 10.06.2011 12:45:03
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: Serwis całego roweru

Post autor: Damek-GDA »

Ja ostatnio dostałem od kumpla sporo saszetek smaru do przegubów homokinetycznych (zaw. bodajże siarczek molibdenu) i powiem wam, że sprawuje się zajebiście, lepiej od smaru grafitowego, towotu i innych pospolitości. Daję go na łańcuch, poleciał też w stery i na suport, jako bufor brudu z ramy. Na lato przetestuje to całe ubóstwiane Polylube 1000, ale coś czuję, że to ten jedyny :D...
Szakall
Posty: 502
Rejestracja: 09.06.2007 15:51:36
Lokalizacja: Świebodzin
Kontakt:

Post autor: Szakall »

jak to czytam to sie zastanawiam co ja tutaj robie?! od kiedy smaruje sie smarem srubki od tarcz?! srubki tarcz smaruje sie klejem anaerobowym zeby sie nie odkrecaly same, oryginalnie sa smarowane jakas farba albo innym paskudztwem zapobiegającym odkrecaniu
http://www.pinkbike.com/u/szakal/album/
Story33
Posty: 35
Rejestracja: 06.01.2013 22:33:18
Kontakt:

Post autor: Story33 »

Śrubki do tarcz oryginalnie smarują loctite 243 albo bardzo podobnym klejem do gwintów.

jakubas1010
Posty: 23
Rejestracja: 11.12.2012 17:39:57
Kontakt:

Post autor: jakubas1010 »

=Pietr3k= pisze: smarowaniu piszczących łożysk po demontażu osłonek
Piszczące czy stawiające opór lub wykazujące inne usterki łożyska moim zdaniem kwalifikują się do wymiany.
Mojego bika smarowałem jakimś smarem Wurth'a ale nie w sprey'u tylko normalnym w tubie. Oprócz gwintu suportu wszystkie inne klejone loctite'm. Nawet śruby łączące korby z osią suportu (Giga pipie) musiałem wkleić ponieważ mimo dokręcenia ich z odpowiednim momentem jedna wykręciła się.

Damek-GDA teraz skojarzyłem, że coś podobnego sądząc po Twoim opisie ostatnio dostałem. Jakiś Statoil Moly Way Li712. Faktycznie zawiera 1% MoS2. Jest bardzo podobny ale trochę gęstszy od przekładniowego np. w młotach Makity.
pietryna
Posty: 3790
Rejestracja: 04.06.2009 15:20:47
Kontakt:

Post autor: pietryna »

Mi się nigdy nie wykręcały śruby a wszystkie na smarze. Tzn. w blacie przy singlu tylko ale to wina napięcia łańcucha i naprężeń na zębatce była.
off_road
moderator
Posty: 3532
Rejestracja: 09.06.2006 07:02:09
Lokalizacja: Rymanów
Kontakt:

Post autor: off_road »

Kolejno:
1. Lagi i tłoczysko dampera: Finish Line Stanchion Lube
2. Elementy które się zapiekają np: tytanowe śruby w linkach zawieszenia, pedały, suport itp. Finish Line Anti-Seize
3. Elementy które nie mogą się odkręcić wspomniany Loctite
4. W użyciu jest jeszcze polylube 1000 od Park Toola
Ohlins RS Elka DT Marzocchi AvA DSP WP Showa KYB

Serwis:
www.fb.com/BFGsuspension
jakubas1010
Posty: 23
Rejestracja: 11.12.2012 17:39:57
Kontakt:

Post autor: jakubas1010 »

Tzn. używam Loctite'a właśnie 243 i wolę mieć święty spokój przez cały sezon i ewentualnie podgrzać lekko jeśli byłoby ryzyko ukręcenia śruby przy demontażu. Można wspomnieć też o Brunox'ie Deo. Nie jest drogi w perspektywie zużycia całego opakowania bo jednorazowo wychodzi go niewiele.
Moherek993
Posty: 436
Rejestracja: 06.05.2012 10:58:14
Lokalizacja: Kętrzyn/Warszawa
Kontakt:

Post autor: Moherek993 »

Podobnie jak off_road, do lag i dampera używam Finish Line Stanchion Lube. Do innych rzeczy typu zapiekające się śruby, pedały leci Finish Line Teflon Grease, a do zabezpieczenia elementów przed odkręcaniem jak koledzy wyżej Loctite'a. Do łańcucha Finish Line Ceramic Lube. Od czasu do czasu lagi prysnę Brunoxem. Pozdro
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości