Strona 1 z 2

Elka Stage5 / CCDB różnice/wady/zalety

: 08.01.2013 16:07:09
autor: balfa2step
Witam, potrzebuję konkretnej oceny ww damperów. Chodzi mi przedewszystkim o :
-zakres regulacji i mozliwosc dostrojenia do ramy
-mozliwosc serwisu w Polsce ( elke mogę sam , gorzej z ccdb ale wiem ze kilka serwisów w Polsce to robi )
-czy dampery posiadają jakies wady ''wrodzone'' zalezne od roczników modeli itp ? Jakies przetłumienia , pekanie , wypadanie korków itp....
Ktory lepiej bedzie pasował do Legenda '10 ? Z tego co iwem to jest ramą progresywną i ni lubi takich damperów .

Dzieki za odpowiedz.

PS. Przez jakis czas miałem Elke ale na tyle krótko ze dostrzegłem jedynie zalety jej uzywania.

: 08.01.2013 16:22:08
autor: dedekFR1
Moje YT też jest mocno progresywną ramą i jak zastępczo wsadziłem elke zamiast ccdb to była kupa, na tym samym springu. A Elka w m6 zaś pracowała super - chyba że to była aż taka kwestia zaworowania. CCDB serwisuje np serwis od nas z dhshop.pl za małe pieniądze, a robi to dobrze bo już swojego serwis robiłem. Ccdb rządzi i nie ma na rynku na pewno nic lepszego. W mojej ramie początek skoku jest niesamowicie delikatny/miękki, a dobić jest go bardzo ciężko, a już na pewno tego się nie czuje.

: 08.01.2013 16:36:25
autor: balfa2step
Ok dzieki , mam pytanie do CCDB wystarczy zamontowac zwykłe polimerowe slizgi czy w jedno lub 2 oczka wsadzic łozyska sferyczne ? Wiem ze takie zestawy sprzedaje Proshox i pytam czy warto inwestowac w łożsyko ? CCDB ktorego chce kupic ma te wieksze oczka chyba 15mm .

: 08.01.2013 17:11:09
autor: off_road
Nowe CCDB nie mają już możliwości instalacji łożysk sferycznych...
Zmieniono średnicę oczek montażowych z 16mm na standard znany z FOX-ów itp.

Więc zostaje Ci opcja polimerowych tulejek. No chyba, że dorwałes poprzednią generację z oczkami 16mm wtedy warto zainstalować sferyczne łożyska w cenie ok 45zł sztuka + tulejki.

Generalnie na CCDB sie nie zawiedziesz :)
balfa2step pisze:Z tego co iwem to jest ramą progresywną i ni lubi takich damperów
CCDB jest stworzony do ram progresywnych :) ze względu na liniową pracę ale użycie HSC do zapobiegania dobiciom :)
W skrócie jest tak samo czuły na początku jak i na końcu skoku.

: 08.01.2013 17:20:55
autor: balfa2step
Damper bedzie z tymi starszymi wiekszymi oczkami , ( ten z ogłoszenia na dhzonie i allegro za 850zl) .
Wiec pewnie załozę łozyska sferyczne .

: 08.01.2013 17:24:05
autor: off_road
No to sie nie zastanawiaj tylko pakuj sferyczne :)
SKF 8x16x8 ;)

Poza tym ccdb jest fajne, ponieważ nie trzeba sie martwić o to jaki setup ma "wgrany" w przeciwieństwie do Elki ;)

: 08.01.2013 19:21:03
autor: balfa2step
Ok , łozyska sferyczne sa dostepne w proshox , tazke złoze zamowienie razem z kompletem tulei montazowych .

: 08.01.2013 20:04:11
autor: Spaced
balfa2step pisze:Ktory lepiej bedzie pasował do Legenda '10 ? Z tego co iwem to jest ramą progresywną i ni lubi takich damperów .
Legend nie jest ramą progresywną. Legend jest zaczynającą się progresywnie, a kończącą liniowo i dlatego wymaga progresywnego dampera. Dlatego spręzynowy CCDB tutaj odpada. Jak chcesz CCDB to tylko powietrze. ELKA I RC4 ze sprężyn bo są progresywne właśnie.
balfa2step pisze:-czy dampery posiadają jakies wady ''wrodzone'' zalezne od roczników modeli itp ? Jakies przetłumienia , pekanie , wypadanie korków itp....
do 2009 rocznika (nie wiem czy włącznie) CCDB były przetłumione na większość ram z przełożeniem <3.0

off_road pisze:Poza tym ccdb jest fajne, ponieważ nie trzeba sie martwić o to jaki setup ma "wgrany" w przeciwieństwie do Elki
Realnie jak nie była ustawiana pod kosmiczną rame to tez nie ma problemu.

: 08.01.2013 20:16:53
autor: balfa2step
Czyli jezeli ccbd sprezyna to tylko najnowsze roczniki , te sprzed 09 to te takie czarne czy juz ze złotymi korpusami ? W nowych legendach sa montowane ccdb zamiast własnie rc4.

: 08.01.2013 20:56:33
autor: Spaced
Od 2010 roku miałes CCDB do wyboru. Albo rc4 albo ccdb albo revox (nie wszędzie). Bazowy i najczęsciej spotykany jest RC4. CCDB air jako jeden z głownych rowerów testowych legenda właśnie wykorzystywal.

: 09.01.2013 22:12:30
autor: balfa2step
Skoro od 2010 były ccdb w ofercie to znaczy ze nie były gorsze od rc4 czy revoxa ?

CCDB maja wiele regulacj , wiec chyba nie powinno byc problemu z ustawieniem pod rame , jedynie to przetłumienie o ktorym piszesz mi się nie podoba . Niebardzo wiem jak rozróznić ccdb , maja jakies oznaczenia rocznika ?

: 09.01.2013 22:37:00
autor: off_road
Dla potomności:
1. CCDB czarny to seryjny set, że tak powiem
2. złoty z regulacjami pod płaski śrubokręt to powiększony zakres regulacji 2010
3. złoty z regulacjami pod krzyżakowy śrubokręt kolejny raz powiększony zakres regulacji. 2011->


Jakby ktoś chciał wykresy z wszystkich typów zaworowań TTX-a
2010:
http://www.motorsportsspares.com/files/2010_ttx25_e.pdf
2011:
http://www.motorsportsspares.com/files/ ... mkii_e.pdf

: 09.01.2013 23:21:35
autor: Spaced
balfa2step pisze:CCDB maja wiele regulacj , wiec chyba nie powinno byc problemu z ustawieniem pod rame , jedynie to przetłumienie o ktorym piszesz mi się nie podoba . Niebardzo wiem jak rozróznić ccdb , maja jakies oznaczenia rocznika ?
CCDB to damper 100% speed sensitive. Nie mozna ustawić nic zależnego od pozycji dampera więc niestety masz tu problem. Wiem bo sam o CCDB myslałem ale jak sam próbowałem ziomkowi z legendem dać namiary na customową sprezyne progresywną to wiem, ze nie kazdy był idealnie zadowolony (nie mysl nawet o tym, za droga)
balfa2step pisze:Skoro od 2010 były ccdb w ofercie to znaczy ze nie były gorsze od rc4 czy revoxa ?
W lapierre moim starym bazowo były dhx air i był to gówniany wybór. Takie rozumowanie nie zawsze sie sprawdza. Chociaz CCDB nie jest złe, po prostu łatwiej je dobić bedzie.

: 09.01.2013 23:33:29
autor: frango
off_road pisze:Zmieniono średnicę oczek montażowych z 16mm na standard znany z FOX-ów itp.
Jesteś tego pewien? Bo ja od pół roku staram się wydobyć info od CC nt. CBAir z oczkiem 15mm do Glory. Niestety w ich cenniku 2013 nie ma na temat takiego dampera ani słowa. Więc, wkrótce zamawiam najnowszy w takiej wersji jak jest dostępny. Najwyżej będę dorabiać cieniutką tulejkę.

: 10.01.2013 12:32:55
autor: off_road
frango pisze:Jesteś tego pewien?
Cytat z CC:

"The inner diameter of the bushings is the same for all Double Barrels, however the eyelet inside diameter can vary from model to model. The shock shown on the right with the older graphics has a 16.0mm eyelet bore. Shock on the left is a newer model with a 14.7mm eyelet bore. We have DU bushings available for both. The same bushing assembly tool will install and remove both sizes."

Łatwo wyczaic ktory jest który:
2010 i starsze to 16mm
2011 złote regulacje ale czarna pokrywa zbiornika wyrównawczego to 16mm
2012 złote regulacje ale złota pokrywa i nowe grafiki to oczka 14.7mm

Wewnątrz brak zmian.

: 10.01.2013 13:09:46
autor: frango
off_road pisze:Cytat z CC:
Mogę prosić o link :)

: 10.01.2013 13:44:17
autor: off_road
frango pisze:Mogę prosić o link :)
oczywiście :)

http://www.canecreek.com/tech-center/suspension/faq

pytanie: What size DU bushings does my shock need?

: 10.01.2013 14:05:28
autor: frango
No to już wszystko wiadomo... chyba ;) Ja piszę o DB Air a Ty o DB Coil...

: 10.01.2013 14:15:03
autor: off_road
Air wyszedł w 2012.
Wzmianka o wielkości oczek tyczy się obu wersji tak DB jak i DBAir. :)

FAQ jest tak zrobione, ze czesc pytań ogarnia i jeden i drugi. Jesli cos jest innego to jest w dziale o DBAir ;)