Strona 1 z 1

[Hamulec] Formula oro k24

: 10.01.2013 20:27:39
autor: dominanalog
Witam
Problem polega po zalaniu i odpowietrzeniu klamka jest miękka i strasznie duży jest skok jałowy. Nie pomaga dolewanie dot'a. Widać na fotkach jaki jest problem.
Z góry dzieki:)

: 10.01.2013 20:45:26
autor: JakubRudy
Klocki masz w jakim stanie ?
Tłoczki może się zapiekły ?
Naprawdę dobrze je przelałeś ?

: 10.01.2013 21:12:56
autor: tomek059
Są źle zalane. Zwykłe przelewanie tak jak w shimano czy hayesach doprowadzi właśnie do takiego stanu. Musisz zalać je tak jak avidy czyli "wyciągając" płyn z powietrzem z zacisku i klamki. Tu masz film jak to zrobić: http://www.youtube.com/watch?v=GzZkEIrCBJ0 Masz zestaw do odpowietrzania który nie będzie puszczał powietrza na gwintach?

: 10.01.2013 21:25:33
autor: dominanalog
Kupiłem taki zestaw
http://allegro.pl/avid-zestaw-do-odpowi ... 59820.html
Wszystko robię według instrukcji. Coś może być uszkodzone?

: 10.01.2013 21:29:01
autor: pietryna
A w którą stronę masz pokrętła regulacyjne ustawione? Bo te klamki są takie same. Tj. jak po prawej dźwigienka jest maksymalnie do góry to z lewej powinna być maksymalnie w dół.

: 10.01.2013 21:32:14
autor: dominanalog
Jest roznica w sile po regulacji ale to jeszcze nie to:(

: 10.01.2013 23:12:06
autor: tomek059
Jeżeli hamulec się nigdzie nie poci to przyczyna musi być w odpowietrzeniu. Dużo zostało Ci klocków? Jeśli masz mało to watro najpierw "wysunąć" tłoczki, a dopiero potem odpowietrzać. Jak ustawiasz klamkę podczas odwietrzania? Wiesz że dźwignia musi być pionowo do góry? Znalazłem jeszcze coś takiego: http://www.youtube.com/watch?v=HekVarmHS2w Przy praktycznie identycznym zestawie miałem za długi gwint wkręcany w zacisk. Dostawało się powietrze i dopiero po jego skróceniu dało się dobrze odpowietrzać.

: 10.01.2013 23:18:23
autor: Mervis
a ja mam pytanko jak CI chodzi dzwignia, płynnie i szybkko odbija czy minimalnie muli, (mam powrowanie do avida i hayes) i tam klamka odbija troszkę szybciej, zaznaczam ze hamulec hamuje świetnie, czy moze być to wina tego, że uszczelka na cylindrze nie ma smarowanie i jest sucha, miałem już taki problem w avidach i hayes, trzeba było kapnąć płynu do cylindra gdy klamka była zaciśnięta. bo po prostu ta uszczelka wyżej na tłoku chodziła już na sucho

: 10.01.2013 23:26:48
autor: dominanalog
Klocków jeszcze zostało. Robiłem dokładnie tym filmem co podałeś. Przy opowietrzaniu robić to na tarczy i klockach?

: 11.01.2013 10:55:01
autor: pietryna
Jak zrobisz to ostrożnie to tarcza z klockami może zostać. Jak widzisz że ci cieknie to zmierz lepiej grubość tarczy oraz klocków i wsadź w zacisk coś o tej grubości. Przy czym jeśli wystaje z tłoczka jakiś dzyndzel trzymający klocki(ja nie wiem bo nie miałem tam okazji zaglądać jeszcze) tak jak u avida to musisz zrobić tak żeby ten wkładany element albo był pomniejszony o wysokość dzyndzla albo zrobić tam dziurę aby dzyndzel się schował.

Na pewno musisz przeprowadzić procedurę z czymś w zacisku. Nie może być tak że wyjmiesz wszystko i tak sobie luzem to będzie działać.

: 11.01.2013 11:10:14
autor: dominanalog
Zacisk był na maxa rozepchany i włożony był klocek. Wtedy było twardo i spoko. Po założeniu klocków klamka zrobiła sie miekka skok strasznie się zwiększył:(

: 11.01.2013 12:05:54
autor: tomek059
Czyli wygląda na to że po prostu musisz przybliżyć klocki do tarczy. Skok się zmniejszy. Naciskaj delikatnie klamkę gdy tarczy nie ma między klockami. Tylko ostrożnie żeby nic nie wypadło.

: 11.01.2013 12:57:38
autor: Spaced
dominanalog pisze:Wszystko robię według instrukcji. Coś może być uszkodzone?
Te hamulce są BARDZO wrażliwe na dobre odpowietrzenie. Chyba, że masz stare uszczelki i gdzies rzeczywiscie powietrze łapie ale w 90% przypadków to odpowietrzenie.

: 11.01.2013 14:53:40
autor: pietryna
dominanalog pisze:Zacisk był na maxa rozepchany i włożony był klocek. Wtedy było twardo i spoko. Po założeniu klocków klamka zrobiła sie miekka skok strasznie się zwiększył:(
No to się nie dziw że tak jest. Zrób to z tarczą najlepiej. Tylko ostrożnie żeby nie ulać nic bez sensu.