Strona 1 z 1

Pomoc Elka stage

: 12.01.2013 20:16:27
autor: oFca
Mam taką rozterke, od jakiegoś czasu głowię się nad ustawieniem jej idealnej pracy, niby jest ok, ale jednak to nie jest to co może być.. Damper ten mam w ramie Intense m6 2009 Prośba się moja tyczy osób, które mają większe doświadczenie w tym, oraz miały styczność z podobnym setem, jak wy macie ustawione na który klik obie kompresje, tłumienie i czy bardzo skręcona sprężyna? ważę około 67kg a springa mam 350tke.. Prosze doradzcie cos może się odwzorowuje czy pokieruje;)

: 15.01.2013 17:20:36
autor: oFca
naprawde nikt, nie może nic powiedzieć, nie rozumiem dlaczego.. przecież można choć troche spróbować, pomóc, doradzić.

: 15.01.2013 17:30:16
autor: balfa2step
Pierwsze pytanie to takie czy twoja Elka jest zaworowana pod m6 , jesli pod zupełnie inne zawieszeni to ciezko bedzie ci ją dobrze ustawić.

: 15.01.2013 17:30:46
autor: Schokowafel
A co ci dokładnie w pracy nie odpowiada? Żeby sie wzorować na kimś, musiałbys znaleźć osobe z identycznym setem, co jest malo prawdopodobne. Czy damper jest zaworowany pod rame? Nawet jeśli jest to tez niekoniecznie musi to odpowiadać twoim preferencjom, moze tu tkwi problem?

: 15.01.2013 17:41:53
autor: Spaced
oFca pisze: Mam taką rozterke, od jakiegoś czasu głowię się nad ustawieniem jej idealnej pracy, niby jest ok, ale jednak to nie jest to co może być.. Damper ten mam w ramie Intense m6 2009 Prośba się moja tyczy osób, które mają większe doświadczenie w tym, oraz miały styczność z podobnym setem, jak wy macie ustawione na który klik obie kompresje, tłumienie i czy bardzo skręcona sprężyna? ważę około 67kg a springa mam 350tke.. Prosze doradzcie cos może się odwzorowuje czy pokieruje;)

1. Napisz do elki. Centrala jest bardzo kontaktowa i chętnie poda ci bazowe ustawienia
2. Poczytaj co które pokrętło robi.
3. Upewnij się, że masz poprawnie dobraną spreżyne.
4. Kręć pokrętłami od ustawien bazowych by było idealnie.

: 15.01.2013 17:42:58
autor: dedekFR1
Po pierwsze primo to masz za twardego springa. Pod twoją wagę 250/300 lbs max. Jak dobierzesz springa, to tłumienie odpowiednio gdzieś pewnie w środek, i od rozkręconych kompresji po kliku do przodu zależnie jak to bedzie pod tobą się uginało wstępnie. Elka w m6 pracuje super, jak jest zaworowana dodatkowo. Ja pod 80kg miałem 350 lbs sprężyne i było ok.

: 15.01.2013 18:28:53
autor: off_road
Robisz tak:
1. ustawiasz prawidłowy sag (kolega wyżej juz Ci ocenił, ze spring za twardy)
2. wszystkie regulatory na 50%
3. jazda testowa:
- w zakrętach nadsterowność/podsterowność
- dobijanie na lądowaniach
- dobijanie na tarce
- ogólna stabilność
- prowadzenie za raz po wylądowaniu np gapa

punktów na które zwraca się uwagę jest więcej a każdy odpowiada za konkretny regulator. Bardzo fajnie chłopaki to opisali na stronie DVO :)

4. Zapisujesz co jest ok a co nie jest ok.
5. Zmieniasz tylko jeden regulator w przeciągu jednej sesji, nigdy ale to prze nigdy nie zmieniaj paru rzeczy jednocześnie. Chyba, ze jesteś pro i dokładnie wiesz co masz zrobić. Ale po temacie raczej ten punkt odpada.

Jak np dobija na tarce to masz za duzo HSR lub LSR w elce tylko LSR, odkrecasz minimalnie
Jak dobija na dropach dorzucasz HSC
Jak jest za mało stabilny na tarce dokładasz LSR
itd :)

instrukcja nie koniecznie pod elkę ;)

: 15.01.2013 19:43:11
autor: Spaced
off_road pisze:Jak np dobija na tarce to masz za duzo powrotu
albo za mało hsc.
off_road pisze:Jak dobija na dropach dorzucasz HSC
Dropy to LSC. HSC to moze jak na flat walisz.
off_road pisze:Jak jest za mało stabilny na tarce dokładasz LSR
Mówisz o samym powrocie, a potem o LSC? To nieprecyzyjne. No i elka ma tylko jedno pokrętło powrotowe.

: 15.01.2013 20:06:30
autor: bamix71
Podłączę się pod temat aby nie robić bałaganu.
Mam w reginie X2 z 2009 zamontowaną elkę i tak z ciekawości czy damper powinien być specjalnie zaworowany pod tą ramkę?
Wszystko jest ustawione i rama teraz dopiero działa.
Jak to jest?

: 16.01.2013 01:22:10
autor: Schokowafel
Odbicie łatwo wstępnie ustawić tak aby po klapnieciu dupa na siodlo amor wrocil do sagu bez dodatkowych bujnięć. Generalnie takie ustawienie jest optymalne i mozna ewentualnie skorygować w obrebie kilku klików.

Co do elki w reginie to oczywiście damper nie musi byc zaworowany pod rame. Jeśli zakres regulacji jest wystarczajacy aby poprawnie ustawic zawieche to będzie to dzialac ok, ale oczywiście najlepsze rezultaty osiaga sie poprzez zaworowanie pod kinematyke ramy. Możliwe, że robiłem ten twój damper, nie wiem czy przypadkiem nie było tam cross-overa.

: 16.01.2013 19:51:32
autor: off_road
Spaced edytowałem lekko dla większej jasności.

Temat rzeka tylko część przyczyn i ewentualnych skutków wypisałem, jak wiadomo o tym grube książki pisać można ;)