Strona 1 z 2

Marzocchi Evo 2012 - odbarwienia niklu

: 16.01.2013 19:33:50
autor: HighFly
Czy ktoś mial kiedyś styczność na odbarwieniach pojawiających się na powłoce z niklu na goleniach górnych w evo ?? Mam coś takiego między półkami - dziwnie to wygląda, jakkby ślady po wodzie ktora zaschła i ciężko schodzą ? czyzby jakaś reakcja niklu z czymś ? poza miejscowymi przebarwieniami cala powłoka wygląda ok.

: 16.01.2013 20:15:30
autor: proban
Nikiel się utlenia. To nic strasznego. Sporo 888 rc2x / rc3 tak ma. Nie przejmuj się tym.

: 16.01.2013 20:15:59
autor: rafimax
a przypadkiem DOT ci nie spadł przy odpowietrzaniu hebli na lagi bo on robi takie rzeczy

: 16.01.2013 20:34:14
autor: HighFly
żaden Dot, nic z tych rzeczy, poza tym jak pisałem jest to zwłaszcza na górnych goleniach pomiedzy półkami i delikatnie pod pierwszą półką. Na skoku na którym pracuje amor nic sie nie dzieje - tylko powierzchnie nie robocze....

: 16.01.2013 20:49:28
autor: boogiel
mam to samo. Trzeba smatka mocno przecierac

: 16.01.2013 22:17:02
autor: dedekFR1
Przecież to zmywalne jest normalnie. Nic się nie utlenia. Ludwik albo coś, szmatka i funkiel nówka.

: 17.01.2013 02:28:26
autor: =Pietr3k=
Golenie niklowane np. po deszczu często mają przebarwienia. Zwykle nie powstają one w miejscu aktywnej pracy, ponieważ tam golenie są stale zwilżane olejem.
Jak nie będziesz tego czyścił, to ślady zaczną być coraz bardziej intensywne i pojawi się rdza.

Poza tym zastanawia mnie dlaczego niklowane są najdroższe wersje amorów Marzocchi. Dużo bardziej bezproblemowe i z równie niskim współczynnikiem tarcia są standardowe aluminiowe anodowane na czarno. Poza tym wszelki brud i substancje lepkie mocniej przylegają do niklowanych niż tych czarnych - sprawdzałem to w wielu przypadkach z ciekawości.
Są jakieś istotne przewagi takich goleni względem czarnych? :)

: 17.01.2013 07:51:32
autor: FRmaniak
=Pietr3k= pisze:Są jakieś istotne przewagi takich goleni względem czarnych?
Tak, są ładne i przypominają Kashime Fox'a :D

: 17.01.2013 10:28:16
autor: HighFly
Podobno powłoki niklowane mają mniejszy współczynnik tarcia niż powłoki anodowane dzieki ktorym amor powinien płynniej pracować

: 17.01.2013 10:41:51
autor: Auditore
FRmaniak pisze:
=Pietr3k= pisze:Są jakieś istotne przewagi takich goleni względem czarnych?
Tak, są ładne i przypominają Kashime Fox'a :D
No do Kashimy to ja podobieństwa w nich nie zauważam...

: 17.01.2013 21:21:50
autor: =Pietr3k=
FRmaniak pisze:Tak, są ładne i przypominają Kashime Fox'a :D
- niklowane, to są te srebrne-połyskujące niczym felgi w amerykańskich dupowozach z teledysków :D

: 18.01.2013 00:18:58
autor: HighFly
No i Panowie poszedłem za radą i próbowałem te przebarwienia przeczyścić płynem do naczyń i idzie to jak po grudzie... pół godziny jechania na szmacie a efekty prawie nie zauważalne :evil: . Zastanawia mnie czy jest do tego jakaś pasta?? W jednym miejscu nikiel jest ciemny jak grafit co znaczy ma tendencje do czernienia i zmiany barwy na ciemniejszą? Zastanawia mnie czy wogole jest sens to czyścić ?

P.s. Nikiel podobno nie rdzewieje :)

: 18.01.2013 00:39:43
autor: off_road
A to nikiel nie ma tendencji do absorpcji czegoś co potem prowadzi do odbarwień? ;>

: 18.01.2013 00:40:02
autor: =Pietr3k=
Ze wszystkich łatwodostępnych środków czystości najsilniejszy jest Domestos. Odbarwiam nim aluminiowe nakrętki, pozostawiając zanurzone na 10-15min. Nigdy nie stosowałem tego na niklu, więc możesz spróbować na własne ryzyko.

Nikiel jest gówniany w amorach pod każdym względem, chyba tylko dla tego szpanerskiego wyglądu został wykorzystany. Spośród magnezowych Kashimopodobnych, aluminiowych czarnych i stalowych niklowych, te niklowe korodują, zmieniają kolor, najmocniej trzymają wszystko, cokolwiek byś do nich nie przykleił.

Bardzo ciekawy jest też fakt, że nikluje się zupełnie najdroższe EVO Ti, RC2X WC etc... i najbardziej tanie hipermarketowe Suntoury v Zoomy.
Ze średniej półki cenowej mam niklowanego Dirt Jumpera i dzieje się z nim to samo co w Suntourze XC 60 za 45zł.

: 18.01.2013 08:00:12
autor: KubaLa
=Pietr3k= pisze:Ze wszystkich łatwodostępnych środków czystości najsilniejszy jest Domestos. Odbarwiam nim aluminiowe nakrętki, pozostawiając zanurzone na 10-15min. Nigdy nie stosowałem tego na niklu, więc możesz spróbować na własne ryzyko.
Nie puści. Ani nikiel ani jego tlenki nie działają z zasadami. Natomiast jak podziałasz kwasem, to zeżresz też powłokę. Sam nikiel nie koroduje, myślę, że to od czynników kwasowych właśnie się dzieje, deszcz, DOT, itp itd.
Związki zawierające nadmiar tlenu przyjmują kolor właśnie od szarego do czarnego. Jedyne czym możesz spróbować to wrzący roztwór kwasu solnego, ale nie gwarantuję, że nic nie uszkodzisz...

: 18.01.2013 09:10:04
autor: pietryna
Ja tam ten nalot wytarłem filcem bez pasty polerskiej. Wcale długo to nie trwało a już wyraźnie się odcinał od czystych fragmentów które przechodzą przez uszczelki, ślizgi i olej.

: 18.01.2013 13:21:02
autor: HighFly
Najbardziej prawdopodobną teorią wydaje mi się ze nikiel może z czymś tam reagować prowadząc do odbarwien na powierzchi. Jezeli mamy do czynienia z jakąś reakcją i przemianą to może to być ciężko usunąć. Na potwierdzenie tej teorii dodam jeszcze fakt ze pod odbojnikami nikiel jest czyściutki jak łza a nad i pod nimi są delikatne odbarwienia i co ciekawe głownie na stronie tylniej lag, z przodu nic takiego się nie dzieje. Moze ma to jakieś powiązanie z wodą, ktora z na przedniej stronie lag szybciej schnie niż na tylniej.
Muszę zapytać w gregorio jak się oni do tego ustosunkuja bo amor na gwarancji.
Mam jeszcze opcję potraktowania tego jakimś czyściwem - np. takim ktorym czyści sie przyśniedziałe srebro. To może pomoże jako ostatnia deska ratunki bo kwaem raczej traktować nie zamierzam :)

: 18.01.2013 15:42:31
autor: KubaLa
HighFly pisze:To może pomoże jako ostatnia deska ratunki bo kwaem raczej traktować nie zamierzam
Takie czyścidełko może być bardziej kwasowe od kwasu solnego ;)

: 18.01.2013 16:58:39
autor: nhp890
=Pietr3k= pisze:Bardzo ciekawy jest też fakt, że nikluje się zupełnie najdroższe EVO Ti, RC2X WC etc... i najbardziej tanie hipermarketowe Suntoury v Zoomy.
Ze średniej półki cenowej mam niklowanego Dirt Jumpera i dzieje się z nim to samo co w Suntourze XC 60 za 45zł.
To o czym mówisz to chrom. Tanie amory, Dirt Jumpery, Domainy - to wszystko chrom. Wysokie modele Marzo - nikiel.