Strona 1 z 1

inserty do Mavica 823

: 17.01.2013 20:01:30
autor: swimfanswimfan
Witam, mam pytanie czy ktos sie orientuje gdzie mozna dostac inserty do szprych dla obreczy EX-823

: 17.01.2013 20:39:01
autor: Auditore

: 17.01.2013 20:58:19
autor: piotrmarch
W Harfie 2zł/szt

: 17.01.2013 21:35:51
autor: diskordia
pod warunkiem,że obręcz nie jest pod tzw nowe fore,które obowiązuje od 2009r - i ma inną średnicę gwintu.
te nowe fore -dostaniesz tylko ze szprychami mavica.
http://www.google.pl/imgres?hl=pl&sa=X& ... 0,s:0,i:81

stare,to lewy gwint 9mm - nowe to lewy gwint 8mm
MAM TROCHĘ TYCH STARYCH-Z DEMONTAŻU SPRAWNEGO KOŁA.
jeśli potrzebujesz-napisz pw

: 17.01.2013 23:36:16
autor: Spaced
To nie są inserty tylko do deemaxa? Bo nie mialem szczególnie problemu z kupnem do kół jeszcze całkiem niedawno.

: 18.01.2013 00:11:01
autor: =Pietr3k=
Te, które pokazał Diskordia mam w DeeMaxie Ultimate z 2006 roku - wielkość, długość i kształt wygląda identycznie.

: 18.01.2013 11:22:05
autor: Spaced
=Pietr3k= pisze: Te, które pokazał Diskordia mam w DeeMaxie Ultimate z 2006 roku - wielkość, długość i kształt wygląda identycznie.
Przeciez nie ma deemaxa ultimate z 2006 roku. Ultimate 3 lata temu wprowadzili.

: 18.01.2013 12:39:39
autor: swimfanswimfan
dla mavica ex -823 w wersji zółtej

: 18.01.2013 13:50:22
autor: kunic4
Tez potrzebuje tych insertow do mavicka 823 i nie znalazlem jeszcze nigdzie

: 18.01.2013 17:38:22
autor: =Pietr3k=
Spaced pisze:Przeciez nie ma deemaxa ultimate z 2006 roku. Ultimate 3 lata temu wprowadzili.


Nie prawda. Mam rower z 2006 roku z seryjnie montowanymi Ultimate, więc nie mogły być nowsze od roweru :)
Jeżeli się mylę, to czym różni się żółty DeeMax od żółtego DeeMax-a Ultimate?

: 18.01.2013 18:48:51
autor: diskordia
żółty deemax był tylko do 2009r - od 2009 deemax jest srebrny.
a żółty jest tylko ultimate od 2009. wcześniej w ogóle nie było ultimate.
tak więc jeśli masz koła z 2006r to na bank masz zwykłego żółtego deemaxa. od tamtej pory obręcz jest zupełnie inna.

: 18.01.2013 22:28:55
autor: Spaced
diskordia pisze:tak więc jeśli masz koła z 2006r to na bank masz zwykłego żółtego deemaxa. od tamtej pory obręcz jest zupełnie inna.
Dokładnie i żółty deemax to był cięższy nawet od obecnego zwykłego.

Stary 729 obręcz, waga setu ~2400g
Nowy 823 modyfikowana obręcz, waga setu ~2100g
Nowy ultimate obręcz z crossmax sx, waga setu <2kg (nie pamietam dokładnie)

: 19.01.2013 19:23:49
autor: =Pietr3k=
Tak przy okazji Was spytam...

Waga tych kół (skupmy się ogólnie na żółtych) sukcesywnie schodzi w dół. Moje z 2006 ważą dokładnie 2444g i obydwa mają po 28 szprych. Wersja 2012 waży coś około 1950g. Czy pomimo ubytku tak dużej -wagowo- ilości materiału można stwierdzić, że nowe koła są równie wytrzymałe bądź wytrzymalsze od starszych?

Na starych z ~2005r. odbył się dość mocny skok ze skoczni http://www.youtube.com/watch?v=iLbkEczp ... aGJHLl_JW1 więc ich wytrzymałość jest ponadprzeciętna.
Znacie praktyczne przypadki zajechania lub zniszczenia Deemaxów na przestrzeni lat, bom ciekaw? ;)

: 19.01.2013 19:58:19
autor: diskordia
owszem-znamy. nowe obręcze są znacznie sztywniejsze-przez co bardziej podatne na uderzenia.raczej się nie zegną-ale pękną.
deemax to zawodnicze koło,stosunkowo lekkie i bardzo sztywne.
wagę zbito głównie na piastach-różnica jest kolosalna,materiał użyty jest bardzo delikatny,bardzo łatwo ukręcić gwinty przy tarczy w korpusie piasty,łatwo też jest wyrwać szprychy z korpusu..
obecnie mam zarówno żółty model z 2007 jak i srebrny z 2009.

ZWRÓĆ UWAGĘ,ŻE TEN FILM JEST Z 1999R, JEŻELI MASZ TAKIE KOŁA JAK TEN GOŚĆ - TO CHYBA SAM NIE WIESZ CO POSIADASZ?
masz link do mocowania szprych FORE.
http://www.google.pl/imgres?hl=pl&sa=X& ... 0,s:0,i:81
jeśli masz takie szprychy? to koła są z przełomu 2005/08 jeśli masz szprychy z nyplami i insertami z 2wpisu? to masz koła z przełomu 1999/2004.
nie wiem czy deemaxy robili jeszcze wcześniej.

: 19.01.2013 23:25:50
autor: =Pietr3k=
Mam na pewno z 2006 roku, bo konfiguracja roweru nie była zmieniana i z mocowaniami szprych Fore - cały rower widać w moim podpisie.

Zdaję sobie sprawę, że są to bardzo mocne koła i w enduro raczej ich nie rozwalę, ale bębenek zajechałem bardzo szybko. Gdyby nie wpadka Mavica z poliamidowym ślizgiem zamiast łożyska w moim roczniku, to bym je bardziej zachwalał, a tak co sezon musiałbym dokładać po 230zł bęben + 70zł zapadki.
Jeśli patent z tzw. Hubdoctorem opisywanym w innym wątku wypali, to wówczas w całości będą pancerne :) ;)

: 20.01.2013 13:22:54
autor: Spaced
Obecne zwykłe deemaxy dalej są tak wytrzymałe jak stare jak nie wytrzymalsze. Troche słabsze są deemay ultimate ale też ludziom długo zyją.
Tylko, że zwykłych deemaxów juz nie kupisz, są tylko ultimate. Ale teraz jakbym o lekkich kołach kompletach myslal to próbowałbym eastona 1870g, który podobno bardzo mocny jest. A do enduro jak jest hajs to haven carbon z 2 letnia gwara bez pytań (rozjedzie autobus rower to i tak nowe dostajesz ;) )

: 20.01.2013 17:05:29
autor: diskordia
błąd mistrzu.
oczywiście że kupi zwykłe deemaxy - tyle że nie żółte.
żeby daleko nie szukać: http://rowerowysklep.pl/mavic-kola-mavi ... _8424.html

coś ci ostatnio szwankuje orientacja.mam nadzieje, że nie jest to samozachwyt? mistrzu teorii

: 20.01.2013 18:36:06
autor: =Pietr3k=
Diskordia, źle by powiedział gdybym tego nie dodał:
=Pietr3k= pisze:skupmy się ogólnie na żółtych
;)
Pamiętam jednak, że w lutym 2012 szukałem swoich kół na necie i jakiś polski sklep miał żółtą wersję też z 2006r. Teraz już ich nie ma.