Strona 1 z 2

5th Element cieknie

: 18.01.2013 16:12:45
autor: Gromciu
Witam, mam taki problem z damperem 5th Element ze cieknie spod regulacji jak jest odkrecowa, jak sie ja dokręci to nie cieknie bo nie ma czym ( mysle że wiecie o co mi chodzi )
Co tam sie moglo roz ... i jak to naprawic?
Wyczytałem że to uszczelka iglicy ale nie mam pojęcia ( tylko to wyczytałem )

: 18.01.2013 16:24:54
autor: damianksiazek9
Żadnego łożyska tam nie ma, po prostu musisz rozebrać go i wymienić oring który kupisz w hydraulicznym lub jakimś innym sklepie za 50 gr :).
Powodzenia

: 18.01.2013 16:25:22
autor: off_road
Łożysko iglicy? WTF? chyba uszczelka na iglicy miała być. Jak czytasz do ze zrozumieniem ;)

Uszczelka na iglicy, cza rozebrac i wymienić.

: 18.01.2013 17:12:54
autor: Gromciu
Jakies wymiary tej uszczelki/oringa?

: 18.01.2013 17:26:21
autor: crossfader18
Nie wiem o którą regulację Ci chodzi bo masz tam również od kompresji jeśli cieknie z powrotu rozebrać całe tłoczysko i wymienić znajdujący się na iglicy oring, jeśli od kompresji to wykręcić pokrętła tam też są i również wymienić

Co do wymiarów jak rozbierzesz to zabierz starą do sklepu i dopasujecie bez problemowo tak jak już wspomniano koszt 50gr

: 18.01.2013 17:42:48
autor: pietryna
crossfader18 pisze:Co do wymiarów jak rozbierzesz to zabierz starą do sklepu i dopasujecie bez problemowo
To wcale nie takie proste... Trafisz na calowe i będzie problem.

: 18.01.2013 18:13:53
autor: Gromciu
Kurdes, i jak to rozebrac? :p

: 18.01.2013 23:01:47
autor: crossfader18
pietryna pisze:Trafisz na calowe i będzie problem.
Ale czekaj o czym ty mówisz oringi sa od 0,2 do hoho wiec nie wiem o co chodzi

Rozebrać ;
-Spuścić powietrze
-Odkręć pierw nakrętkę z zaworem powietrza (jak to zrobisz zmierz linijką głębokość ifp)
-później odkreć cale tłoczysko od korpusu
-odkręć tłok z wszystkim co na nim jest
-kolejne etapy to zlapać pień ( ta rurka srebna ) w coś gumowego i odkrcić od niego górne oczko ( może nie być latwo bo znajduje się tam locktite)
-Wypchnij iglicę
- jeśli z regulacji kompresji odkreć srubki w pokrętłach i je zdejmij, następnie usuń segery i wykręć zawory na nich sa oringi.

Ale monolog :lol:

: 18.01.2013 23:06:31
autor: Schokowafel
Da się wymienić oring na iglicy bez odkręcania oczka od tłoka. Trzeba tylko sposobu ;) Oring jest w standardowym rozmiarze. Problem o którym piszesz bardzo często spotykałem i zawsze wymiana a nawet oczyszczenie i przesmarowanie pomagało. Jeśli temu twojemu piątemu przydał by się serwis warto zmienić od razu wszystkie uszczelki i miec spokój. Jak ten damper jest na chwile to nie ma co sie babrać tylko jeździc bo wiem ze nic sie z tym nie będzie działo i po wkręceniu pol obrotu będzie sucho. Zaktualizuj aby cisnienie w zbiorniczku.

: 19.01.2013 00:36:58
autor: NorekO
Rozumiem że cieknie spod regulacji tłumienia powrotu. Zasadniczo to tak jak pisali poprzednicy rozbierasz i wędrujesz z uszczelką do sklepu.
Jako że jesteś z Warszawy to mogę Ci polecić sklep Alfa bodajże Białostocka 24
Ja tam kupuje wszystkie uszczelki i w zasadzie do każdego amortyzatora/dampera coś mi panowie dobierają. Do 5th elementa pamiętam że też mi dobrali. Napisz PW to wyślę Ci troche rzeczy odnośnie dampera jak chcesz

: 19.01.2013 14:51:27
autor: Schokowafel
Alfe mogę polecić w 100%. Mają generalnie wszystkie typy uszczelnienia wystepujące na rynku i tylko dobrych firm. Chinoli tam nie znajdziesz. Przy okazji cała oferta loktajta itd.

: 22.01.2013 19:45:48
autor: dyabeu
Ja sie podłącze do Tematu....
Jestem w troszke innej sytuacji, bo mój 5th element w prawdzie też ciekł z regulacji powrotu tylko że ja wszystko ładnie rozebrałem, wyciągnąłem tą iglice na której jest ten nieszczęsny oring, a teraz niech ktoś ogarnięty w temacie powie mi jak tą iglice z założonym oringiem wsadzić spowrotem??
Przy każdej próbie iglica blokuje sie na gwincie w który wkręca sie tą srube z tymi wszystkimi podkładkami, a jak wepchne troche głębiej to sie oring przecina i jest o d*** rozbic... Może jest jakiś inny sposób na założenie tego oringa ?
Myśle że dość jasno to opisałem i mi pomożecie :)

: 23.01.2013 09:40:24
autor: crossfader18
dyabeu pisze:dyabeu
Dziwne powinna ładnie pasownie się wsunąć może za gruby oring masz

: 23.01.2013 17:23:55
autor: dyabeu
wlaśnie jest taki sam jak oryginalny ...:/

: 23.01.2013 19:48:03
autor: kubuspunxdh
dyabeu pisze:Przy każdej próbie iglica blokuje sie na gwincie w który wkręca sie tą srube z tymi wszystkimi podkładkami, a jak wepchne troche głębiej to sie oring przecina i jest o d*** rozbic... Może jest jakiś inny sposób na założenie tego oringa ?
mnie to nie dziwi :) tylko mnie dziwi sposoby jakie polecacie do wymiany tegoż też oringa :) każdy damper i iglice tłumienia powrotu montuje sie ZAWSZE ! od strony regulatora. jak to rozebrać ? pozostawię tą oto ciekawą kwestie dla siebie.... ( nie będe sobie odbierać chleba :) )

: 23.01.2013 21:04:08
autor: pietryna
kubuspunxdh pisze:iglice tłumienia powrotu montuje sie ZAWSZE ! od strony regulatora
Tylko nie w roco... W sensie w roco można z obu stron.

: 23.01.2013 21:07:06
autor: crossfader18
W sumie w każdym damperze można poleciłem mu taką metodę bo wydaje mi się prosta dla kogoś kto nie ma wprawy, osobiście znam dwa sposoby wyciągania od strony tłoczyska :D

: 24.01.2013 17:07:19
autor: off_road
Rozmawiałem z autorem tematu :) Gość pakował od strony pistona... a nie od strony oczka montażowego ;)
Tak to jest jak sie coś od dupy strony chce robić hehe.

: 24.01.2013 18:09:06
autor: kubuspunxdh
pietryna pisze:kubuspunxdh napisał(a):
"iglice tłumienia powrotu montuje sie ZAWSZE ! od strony regulatora"

Tylko nie w roco... W sensie w roco można z obu stron.
jak kiedyś sobie rozbierzesz roco z strony oczka i strony pistona przyj żyj sie dokładnie gdzie masz sfazowane wejście :)