Strona 1 z 1

Napęd - 8 vs 9 vs 10

: 20.01.2013 20:04:51
autor: nna69
Witam,
w planach zmiana napędu w nowym sprzęcie - zastanawiam się co tu zrobić. Podstawowy wybór to wybór kasety - 8 ? 9 ? a może 10 ?

10 - 11-36 niczym w nowych sodach ? Czym się sugerować ?

Faktycznie te jedno/dwa przełożenia pomagają ? Zastanawiam się nad Zee, ale ona współpracuje tylko na 10 kasecie. Przeglądam nowe rowery (gotowce Freeride) i tam mają właśnie dyszki powkładane... Jak Wy jeździcie ?

Rower ma być Freeride, uniwersalny - taki fun bike :)
Rama - sam nie wiem - albo Soda, albo Spec Sx, albo Wish, albo Voltage - coś w tym stylu. (z naciskiem na Spec/Soda)

: 20.01.2013 20:19:10
autor: Kacper Czewa
Niedawno miałem podobny dylemat ;) http://www.dh-zone.com/forum/viewtopic.php?f=3&t=80910 powinno rozwikłać twoje wątpliwości ;)

: 20.01.2013 20:37:20
autor: nna69
Tak ale tam samo bicie piany o tym kto ma rację i może z 5 postów na temat :) Czytałem, ale nie pomogło.

: 20.01.2013 20:47:09
autor: Korean_Boy
jeśli czysto DH (90% wyciągi i reszta podprowadzanie) to nie ma sensu iść w napęd 10 biegowy

jeżeli rowerem będziesz chciał trochę więcej pojeździć, dojechać na trasę, może nawet trochę się przejechać po górach, nawet pojeździć takie "dzikie" FR gdzie troche po plaskim trzeba pokręcić to 10 lepiej - masz większe i lepiej zestopniowane kasety

: 23.01.2013 01:48:18
autor: Kacper Czewa
W sumie tez racja ;) . Ja sobie wszystko przemyslalem i doszedłem do wniosku ze najrozsadniej jest kupić napęd 9 rzędowy . A konkretnie manetke i przeżutke srama x7 kasete sram pg 950 a resztę dobrać wdlug upodobania ;) Szkoda kasy na 10 rzedowy a płynność przełożeń i wysoka użyteczność daje wystarczająco 9 rzedówka ;)

: 23.01.2013 09:42:47
autor: Auditore
W dodatku napęd 9-rzędowy będzie zdecydowanie wytrzymalszy, aniżeli jego 10-rzędowy odpowiednik.

: 23.01.2013 22:32:59
autor: rafimax
problem jest taki że wszystkie dobre grupy zmieniają sprzęt na 10 i niedługo może być problem z częściami do 9biegów, ja przynajmniej widzę taką tendencję

: 23.01.2013 23:05:52
autor: Schokowafel
Ja śmigam na 8sp i wywalam zawsze 1 lub 2 największe koronki. Jedynie kasete 11-21 miałem z pełnym zakresem. Jeśli chodzi o dziewiątke to wyaźne było osłabienie zywotności napędu - węższy łańcuch szybciej sie zużywał. W przypadku 10sp wole nawet nie myśleć.

Jesli chodzi o kombinacje przerzutka - manetka jestem bardzo ciekaw połączenia zee z manetką srama 8/9 i czegoś takiego bym teraz spróbował.

: 24.01.2013 22:44:20
autor: Vincent001
10-tka, to przerost formy nad treścią - daj sobie spokój. Wszystkie szpeje droższe, bez rewelacji 9tka wystarcza

: 25.01.2013 13:55:20
autor: Ron2013
Kolego, pozwole sobie dorzucić dwa zdania, uważam że nie płynność przełożeń, nie jest tu najważniejsza ale dostępność części i przyszłość typu napędu. Sam jeżdże na kasecie szosowej 10-21 i w DH to starcza. Ale jak po obserwujesz sklepy internetowe (z CRC włącznie) to tam manetki i reszta to obecnie głównie pod napęd 10 rzędowy) a jak coś się stanie w tym albo w przyszłym roku - to skąd weżmiesz kompatybilne komponenty?
Wytrzymałość napędów czy 8 czy 10 jest podobna (odporność choćby łańcucha na zerwanie nie zależy od jego szerokości). Sugeruję zatem, że skoro masz do wboru nowy napęd i nie masz zwyczaju zmiany roweru, czy komponentów, co sezon aby oprzeć swój wybór o obecny standard 10.