Strona 1 z 1

Framset- v10 Carbon + dorado/fox 40

: 22.01.2013 14:47:13
autor: MaRcIn-
Witam, mam zamiar kupić framset, które będę służyć oczywiście do dh w wydaniu polskim jak i europejskim, w przyszłym sezonie mam także zamiar wzięcia udziału w większej ilości zawodów, więc szukam czegoś stricte dh.

Obecnie jeżdżę na v10 MKII i w sumie odpowiada mi jego geometria, zawieszenie jak i dość duży skok, więc szukam czegoś o zbliżonych parametrach, niestety do głowy przyszedł mi tylko santa cruz v10 carbon. Do wyboru mam nową ramę na amortyzatorze rs vivid r2c w rozmiarze XL, albo za 200$ taniej używaną kilka miesięcy na foxie rc4 tyle, że L'ke(mam 193cm wzrostu więc skłaniam sie w stronę XL'ki). W tym momencie mam pytanie do osob które miały okazje przejechać sie na tym powietrznym Rs jak wyglada praca tego amortyzatora w porównaniu do jakiegoś amortyzatora na sprezynie, bo trochę sie go boję z racji tego, że amortyzator powietrzny mam w swoim enduraku(coilair), miałem też okazje pojeździć na innych rowerach pokroju wisha i jednak w porównaniu do sprężyny gorzej wypada np. czułość i ogólna praca. Jestem tez ciekaw jak wyglada jego serwisowanie i czy można przeprowadzić taki serwis w domu.

Kolejną sprawą jest amortyzatora na przód. Zastanawiam sie pomiędzy manitou dorado 2013, a foxem 40 na kashimie tez 2013. Byłem w posiadaniu dorado 2010 i w moim odczuciu miażdży foxa pod względem czułości i ogólnej pracy(kolega ma foxa rc2 z bodajże 2009 roku, jego fox kompletnie mi popsuł opinie o tej firmie, bo jakoś tak tępo chodził, niby całym skokiem w początkowej fazie był miękki a po połowie skoku sie strasznie utwardzal, niby był po serwisie, a serwisant go ustawiał, nie wnikam w to). Czy fox na kashimie chodzi zauważalne lepiej w porównaniu do "zwykłej" wersji?

Jestem ciekaw jaka jest wasza opinie na temat amoryzatorow bo chciałbym, żeby przedni z tylnym amortyatorem jakoś współgrały ze sobą.
Moze macie jakieś inne ramy? Mój budżet to powiedzmy z 6-7k(mowa o samej ramie), a części będę szukał raczej na zagranicznych stronach..

Pozdrawiam i czekam z niecierpliwością na odpowiedzi :)

: 22.01.2013 15:15:16
autor: KaKTuSSS
Skoro odpowiada Tobie geo V10 mkII to możesz się zdziwić bo V10C ma zupełnie inne geo.

: 22.01.2013 15:26:47
autor: AlanCK
Nie sugerowałbym sie wrażeniami z jazdy foxa 40 2009 przy celowaniu w 2013 bo to zupełnie inny amor (odwrócony zmodyfikowany tłumik, nowe ślizgi, nowe uszczelki, kashima itp) te modele są podobne ale to z wyglądu.

To tak jakby porównywać Boxxa WC '09 vs '12

: 22.01.2013 17:31:55
autor: nopainnogame
Opcję szukam polecam,bo sam zakładałem temat o Vividzie 8-) http://www.dh-zone.com/forum/viewtopic.php?f=3&t=80196

: 22.01.2013 18:06:32
autor: GgG
Mam dorado, co prawda nie jeździłem na nim sporo - około 15 dni w górach + dużo więcej jazdy w okolicznych miejscówkach i nie mam z nim żadnych problemów poza uszczelkami które potrafią puścić małe kółko oleju, ale przy usd raczej mnie to nie dziwi, z resztą który amortyzator teraz czegoś nie zostawia...

Gdyby nie cena i dostępność na rynku wtórnym to jestem pewien, że sporo osób by miało te manipo i było z nich zadowolone.

: 22.01.2013 21:28:06
autor: dedekFR1
Który nie leje...chyba wszystkie poza Marzo :P Jakby to był mój wybór to brałbym v10c na rc4 i Lke, pomyśl o późniejszej odsprzedaży. Na twój wzrost na pewno dobrze będziesz się czuł, a lepiej nawet troszkę krótsza niż za długa moim zdaniem. A jeśli chodzi o wideł to jeżeli się nie spieszysz to 888 evo Ti na 2013 z kolorowymi lagami też i była by bajka. Dorado czy fox jeśli nie gorzej, to na poziomie 888 pracuje, a ósemy jak zawsze total bezobsługowe. .

: 23.01.2013 10:17:48
autor: Korean_Boy
ja mam 178 i M lezala idealnie wie L może być mała. Pomimo tego, że santy maja dlugą TT to moim zdaniem tylko XL