Strona 1 z 2
Kolejna wylajtowana zjazdówka - '13 V10c - 13,22kg
: 24.01.2013 15:37:37
autor: frango
Jakiś koleś prezentuje na MTBR swój najnowszy set złożony na V10c z 2013. Całość wyszła mu na poziomie 13,22kg (29,15lbs) a jak patrzę na specyfikację, to nie wydaje mi się, by założył jakieś komponenty do XC.
2013 Santa Cruz V10 Carbon frame.
2013 Boxxer World Cup fork.
Easton Havoc UST 157mm, Schwalbe Fat Albert's 2.4 UST.
Cane Creek Double Barrel Air rear shock.
Sram XO 10 speed shifter.
Avid XO Trail brakes 203mm rotors.
Sram XO Type 2 rear der.
Sram Red cassette.
Raceface SixC cranks, Raceface 36 tooth chainring.
Nukeproof Neutron Mag/Ti pedals.
cSixx carbon chainguide.
Chris King bottom bracket, Chris King 1.5 Headset.
Enve carbon DH bars.
Point One Racing Direct Mount stem.
Deity Classic lock-on grips, Deity end caps.
WTB Devo saddle titanium rails.
Thompson Masterpiece seatpost. Thompson seat collar.
Sam pisze, że jeszcze można byłoby coś urwać.
Wg. mnie można byłoby urwać jeszcze 180-200 zakładając koła Syntace MX35, które ważą 1680g, a są zapleciona na sporo szerszych obręczach

: 24.01.2013 17:11:09
autor: freed
Jaram się ! Piękny rower. Trzeba tylko pamiętać o tym,że oponki bardziej enduro niż zjazdowe. No i pewnie bez mleka więc słabo. Na normalnych oponkach do dh + mleko pewnie te 500gram by doszło.
: 24.01.2013 17:49:11
autor: CEZAR
wątpie też, że kaseta 10spd jest mu potrzebna, i tu kolejne gramy do urwania, sztyca w karbonie, leżejsze siodełko i zaś troche lżej jak tak bardzo mu na wadze zależy ;]
: 24.01.2013 18:04:43
autor: EZrider
Hamulce niet. Reszta cacy.
: 24.01.2013 19:17:37
autor: frango
Te Schwalbe UST to jakieś szmaty/półszmaty? Myślałem, że UST to mają dość grube ścianki...?
Ile lżej da się od Thomson Masterpiece?
Te heble to odpowiednik XTR Trail, chyba dają radę ;>
Siodło, faktycznie, ale Devo są bardzo wygodne...
Waga taka, że można enduro jeździć

To i wygodne siodło potrzebne

: 24.01.2013 20:04:49
autor: GgG
Z kasety nie urwie bo to jednoelementowa kaseta, wycinana z jednego klocka. I tak waży tyle co nic. Ogólnie fajny zestaw, szkoda że finansowo na poziomie dobrego samochodu.
: 24.01.2013 20:10:30
autor: k1kaka
EZrider pisze:Hamulce niet.
A to niby czemu?
Według mnie jedne z najlepszych hamulców na rynku.
: 24.01.2013 20:40:38
autor: nukianuki0
Na normalnych oponach to juz ponad 1 kg wiecej bedzie.
Alberciki dobre ale do enduro

: 24.01.2013 21:16:38
autor: Spaced
Christian?
Swoją drogą fat alberty? To nie są pełne opony dh
Co do Syntance to są obrecze en/fr nie dh. Co z tego ze szersze. Muszą być też wytrzymałe.
: 24.01.2013 22:58:35
autor: frango
Nie, to nie Christian. Jakiś Fredro.
W zależności od wersji TL ready lub UST ważą 755 lub 995g. Nie wiadomo których gość użył
http://schwalbe.de/gbl/en/produkte/mtb/ ... rodukt=172#
A przepraszam, ZTR Flow to obręcze DH? A jednak akceptowane w zjazdówkach. Jasne, Syntace'y są na tyle nowe, że nie ma oni nich prawie żadnych opinii, ale to nie znaczy, że się nie nadają.
: 24.01.2013 23:06:55
autor: Ajz
freed co za k***a mleko?! haha

: 24.01.2013 23:13:43
autor: Dylski_
: 24.01.2013 23:16:32
autor: EZrider
k1kaka bo nie. Avidy są ogólnie dobre, ale budżetowe. Jakbym miał coś ładować to Zee/Saint albo Formule/Hope.
: 24.01.2013 23:16:40
autor: crossfader18
Ramka spoko, nie pogardził bym

: 24.01.2013 23:17:39
autor: Spaced
frango pisze:A przepraszam, ZTR Flow to obręcze DH? A jednak akceptowane w zjazdówkach. Jasne, Syntace'y są na tyle nowe, że nie ma oni nich prawie żadnych opinii, ale to nie znaczy, że się nie nadają.
To właśnie znaczy, że się nie nadają. Sprawdzą się to zaczną się nadawać.
I ztry to nie obrecze dh. Na przód można uznać ale na tył to jak pieniędzy nie lubisz i chcesz co sezon 400zł na obręcz dawac.
Mam muddy marry w tej wersji ~1kg ale nie licze ich do wagi roweru. Byłbym -500g i licząc najlżejsze kombo kół u mnie bym mógł się chwalic, że mam rower dh 16kg ale to troche nie w pożadku bo to opony tylko na rozjeżdżanie się w wiosenna gównianą pogode

: 25.01.2013 10:15:00
autor: frango
Spaced, ja to mam wrażenie, że jak czegoś sam nie sprawdziłeś, to stwierdzasz, że coś się nie nadaje :P
Sam widziałeś na RM czy MTBR mnóstwo zjazdówek na Flowach. Są ludzie, którzy są wstanie zajechać je w tydzień, ale wydaje mi się, że większości starczają na dłużej.
Raidery to też nie obręcze DH, a jednak, przy mojej jeździe dają radę. Ba, Polini też je miał i wytrzymały chyba sezon, a jeździe szybciej i ostrzej ode mnie.
Nie sądzę, by ZTR były słabsze od Raiderów. Myślę, też, że Syntace'y są mocniejsze od ZTRów i Raiderów. Wnioskuję to po tym, jak dopracowane są inne produkty tej marki. Ale czas pokaże. Jeśli będą dobre, to będę je rozpatrywać jako następne koła.
Jeśli chodzi o opony, to zgodzę się, że 1ply się nie nadają. Nawet do mojej jazdy. Sam sprawdziłem to, właśnie na Schwalbe Muddy Marry. 2ply jak chcesz mieć święty spokój. Ale, sam dobrze wiesz, że 1.5ply/Freeride/EXO/czy zwał jak zwał, całkiem nieźle sprawdza się ludziom w wersji UST.
Jasne, że nikt o zdrowych zmysłach nie będzie eksperymentować na zawodach z oponami, które można łatwo zerwać lub, przez które można snake'a złapać.
Ale większość z nas się nie ściga. Jak złapiesz gumę raz na kilka dni, to nie ma dramatu.
Moje Miniony 2,5 EXO dały radę w Szczyrku i Wiśle. Tym bardziej dadzą radę we Francji, bo nie ma tak takiej ilości kamieni. Zobaczymy jak będzie w SR. Nadal mam zamiar na nich jeździć (do tej pory na 2,35), szczególnie, że właśnie pojawiła się ich wersja 42a, czyli w szeroka, lekka opona za rozsądne pieniądze.
: 25.01.2013 10:23:34
autor: Korean_Boy
Może jak ważysz 60kg i skaczesz max hopy 2 metry to tak, ja zalatwilem 2 flowy w sezon i wiecej nie kupie, one po prostu pękają przy dziurach na nyple (w tylnej 2-miesiecznej obreczy przy prawie każdym otworze pojawiały się takie pęknięcia)
Obrecz fajna ale do mocnego enduro, jak ktoś jeździ na wyciagach i tyra mocna to odradzam
Dodam, że obrecze byly jezdzone w fullu z ponad 200mm skoku , ja waze 85kg i też nie latam nie wiadomo czego ale cos tam od czasu do czasu pojezdze
: 25.01.2013 11:05:58
autor: frango
Jak mówię, jednym wystarcza na sezon, innym na tydzień.
Ja ważę 60kg... ale skaczę trochę więcej niż 2m

Słowo harcerza
W ty sezonie mam zamiar wypróbować WTB i23... Jak polegną, to się wejdę pod stół i odszczekam

: 25.01.2013 12:00:38
autor: Spaced
frango pisze:Spaced, ja to mam wrażenie, że jak czegoś sam nie sprawdziłeś, to stwierdzasz, że coś się nie nadaje :P
Nie. Patrze po znajomych. Min koledze z Sanoka. Sorry Kacper ale nie mierz wszystkiego swoją miarą bo jesli chodiz o obciążenie sprzętu to jezdzisz na rowerze myśle, że najlżej w tym kraju z ludzmi których poznałem.
I dalej 1 sezon z obreczy za 400zł to gówniana inwestycja.
frango pisze:Sam widziałeś na RM czy MTBR mnóstwo zjazdówek na Flowach. Są ludzie, którzy są wstanie zajechać je w tydzień, ale wydaje mi się, że większości starczają na dłużej.
Widziałem też pickupa na niskoprofilowych oponach i w gazie. To nie znaczy, że to rozwiązanie miało sens.
frango pisze:Raidery to też nie obręcze DH, a jednak, przy mojej jeździe dają radę. Ba, Polini też je miał i wytrzymały chyba sezon, a jeździe szybciej i ostrzej ode mnie.
Ale ja nie mówie o metce tylko o REALNEJ wytrzymałości. Raidery wytrzymują 1-2 sezony. Polini zajechał w półtorej bo zaliczył 2 zjazdy bez opony na nim. Tak by mu do konca sezonu starczyło. Ale dla Ciebie i wielu osób raider jest DZIESIĘĆ RAZY TAŃSZY od Flowa. Na prawde nie widzisz róznicy miedzy 40-50zł po zniżkach, a 400+ zł? Z czego 400+ psuje się szybciej?

frango pisze:Jasne, że nikt o zdrowych zmysłach nie będzie eksperymentować na zawodach z oponami, które można łatwo zerwać lub, przez które można snake'a złapać.
Ale większość z nas się nie ściga. Jak złapiesz gumę raz na kilka dni, to nie ma dramatu.
Moje Miniony 2,5 EXO dały radę w Szczyrku i Wiśle. Tym bardziej dadzą radę we Francji, bo nie ma tak takiej ilości kamieni. Zobaczymy jak będzie w SR. Nadal mam zamiar na nich jeździć (do tej pory na 2,35), szczególnie, że właśnie pojawiła się ich wersja 42a, czyli w szeroka, lekka opona za rozsądne pieniądze.
Zapominasz, że cienkie opony pływają bardziej na niskich cisnieniach. I twoja waga tu nie ma nic do tego bo powinienes do niej dostosować cisnienie. Float będziesz miec większy na cieńszej sciance.
frango pisze:W ty sezonie mam zamiar wypróbować WTB i23... Jak polegną, to się wejdę pod stół i odszczekam
Pewnie nie polegna ale Kacper wiesz dobrze, że masz styl jazdy, który bardzo mało obciąza sprzęt. To co Tobie ujdzie na sucho nie ujdzie w kraju prawie nikomu.
PS. We francji są kamienie, tylko na tych trasach mniej jezdzimy. Crosetes i Chatel ma trasy kamieniste też ;)