Strona 1 z 2

Avid Elixir Luzy

: 24.01.2013 20:48:09
autor: Dylski_
Siema!
Macie jakies sposoby jak usunąć luzy z klamki w avid elixir 5 ?

: 24.01.2013 20:58:56
autor: Six Six One
nie da się avid tak ma ja miałem cr i tez tak było ,i sprzedałem heble i kupiłem formule.

: 24.01.2013 21:51:02
autor: Dylski_
Jak sie nie da ? :D napewno jest jakiś sposób :p

: 24.01.2013 22:02:22
autor: zawada1200
Przecież podał, sprzedać je, mam elixiry i jest to samo, ale idzie się przyzwyczaić.

: 24.01.2013 22:46:29
autor: Dylski_
Dobra takie rady to dziękuje. Podejrzewam, że przyczyną jest wyrobiony sworzeń mocujący klamkę. Myślicie, że można go dorobic np z jakiegoś normlanego alu jakies 6061 czy cos takiego czy raczej szukac orginalu ?

: 25.01.2013 09:10:08
autor: =Pietr3k=
W ogóle nie pojmuję tych ciągłych, powtarzających się przy każdym temacie o hamulcach, narzekań na luzy w klamce :roll:
Rozumiem, że luzy na sworzniu klamki dotyczą jej minimalnego ruchu góra - dół, tak?
Bo jeśli o to chodzi, to w czym Wam coś takiego może przeszkadzać?
Na trasie luz 1,5mm = "O nie!.. tracę kontrolę nad hamowaniem!" :lol:
Sprzedawanie hampla z tego powodu to już tak kosmiczny absurd, że (L O L)^infinity

: 25.01.2013 10:17:55
autor: Dylski_
Chodzi o to ze klamka lata,przod tyl a nie gora dol.

: 25.01.2013 10:48:55
autor: marudny
Doprecyzuj. Jedni mają ustawione klamki prawie pionowo w dół, inni wręcz poziomo... Góra - dół, przód - tył będzie znaczyło to samo...

Jak to jest luz w "martwym skoku" to faktycznie może przeszkadzać i zestaw naprawczy klamki rozwiąże Twój problem. To się samo z siebie tak od razu nie wyrabia. Albo pracowało w mega syfie albo za dużo się z klameczką brandzlowałeś dla zabicia czasu... ;)

http://rowerowy.com/narzedzia_serwis/se ... elixir5rcr

: 25.01.2013 11:03:32
autor: Dylski_
Kupilem w dobrej cenie komplet :D i w jedenj klamce jest wlasnie luz w 'martwym skoku' ze klamka wysuwa się praktycznie az do tego polozenia serwisowego. Czyli wyrobione jest gniazdo tłoka czy ta kulka na popychaczu ?

: 25.01.2013 12:35:18
autor: marudny
Musisz to rozebrać żeby ocenić... Jak popychacz wyleci z gniazda tłoka to wymieniaj wszystko.

Wymiana całego zestawu moim zdaniem jest najbardziej opłacalna - masz nowy tłoczek, uszczelki. Można kupić ten popychacz razem z gniazdem dźwigni - pewnie tam jest luz, ale to jest czterdzieści parę złotych...

: 25.01.2013 16:17:15
autor: Dylski_
Mi sie wydaje, że luz jest miedzy popychaczem a tłoczkiem.. Ciezko mi to dostrzec ale jak to jest wykonane ? Ta kulka na popychaczu blokuje się gdzies w tłoczku czy jak to działa ?

: 25.01.2013 16:50:15
autor: miechooo
Miałem taki problem w swoich elixirach CR. Same wypadały w pozycję bezpieczną, czyli wysuwały się do przodu. Wysłałem to do naprawy do byłego użytkownika forum,jego nick to ak47 bodajże. Jeśli chcesz to wal na PW to podam ci namiary na niego.

: 25.01.2013 18:33:36
autor: marudny
Dylski_ pisze: Mi sie wydaje, że luz jest miedzy popychaczem a tłoczkiem..
Kulka na popychaczu od strony tłoczka ma wchodzić na wcisk, z drugiej strony - od strony dzwigni, pomiędzy nią a kulką popychacza jest taki kapturek, który jak jest "zdrowy" to trzyma popychacz w dźwigni bez luzu.

Jak wypada to coś się musiało wytrzeć, albo pęknąć (gniazdo popychacza)

Kosmicznej technologi tam nie znajdziesz... Mam Cody i Elixiry, konstrukcje podobne. Jak się fest ubłoci to rozkręcam, czyszczę i daję pół kropli rohloffa na przeguby. Klameczki działają jak złoto...

: 25.01.2013 19:01:40
autor: Dylski_
Bede musial pokombinowac z tym :d a wiecie gdzie mozna dostac te czesci ? bo na rowerowym sa niedostepne

: 26.01.2013 11:12:47
autor: BlackForest
ja tam zakładałem gumkę recepturkę na klamke i kierownice i nic już nie latało :D

: 30.01.2013 15:38:33
autor: Dylski_
Juz to ogarnalem :d luzy gora dol przez nowe sworznie a przod tyl to tajemnica :d

: 30.01.2013 17:46:45
autor: =Pietr3k=
W porządku. Nie mów nam :) Otwórz własny serwis i zgarniaj hajs od tych, którzy nie wiedzą, a chcieliby wiedzieć jak to naprawić :D

: 07.06.2016 19:22:40
autor: michumaka
przód tył ? sprężynka lub blaszka z otworkami na srubkę, między samą klamką a otwór gwintowany voila

: 08.06.2016 08:43:21
autor: MUSZEL
Jeśli chodzi o wypadanie w pozycję "serwisową" (czy jak tam się ją zwie) - miałem podobnie w Juicy 7. Bardzo denerwujące, bo jedziesz na tarce, szukasz hamulca, a go nie ma bo klamka się wychyliła. Ja tego nigdy nie rozwiązałem, bo zmieniłem hamulce, ale raczej trzeba wymienić wnętrzności klamki (wątpię, byś kupił jeden poszczególny element).
=Pietr3k= pisze:W ogóle nie pojmuję tych ciągłych, powtarzających się przy każdym temacie o hamulcach, narzekań na luzy w klamce :roll:
Rozumiem, że luzy na sworzniu klamki dotyczą jej minimalnego ruchu góra - dół, tak?
Bo jeśli o to chodzi, to w czym Wam coś takiego może przeszkadzać?
Na trasie luz 1,5mm = "O nie!.. tracę kontrolę nad hamowaniem!" :lol:
Sprzedawanie hampla z tego powodu to już tak kosmiczny absurd, że (L O L)^infinity
Kup samochód. Niech ma rozklekocone zawieszenie, rozstrojony gaźnik, a co tam... jak jedziesz z punktu A do B to nie przeszkadza, nie? Chodzi o fakt, że coś takiego występuje, a nie powinno. Rozwiązaniem jest wymiana sworznia, ale problem bardzo szybko powróci. Jedyna klamka, jaka nie ma tych problemów, to Code (nie wiem jak najnowsze Guide'y).