Strona 1 z 1
Kierownica- długość
: 02.02.2013 11:55:53
autor: Pedros
Witam od pewnego czasu mam zamiar zakupić kierownicę i tu nasuwa się pytanie jaką długość wybrać. Obecnie śmigam na 680 i jakoś nie wydaje mi się wąska- jeszcze kilka lat temu uwazana była za szeroką. Ludzie śmigali na 620-660. Teraz widze ze ludziska smikaja na 810 a długości 780 to wrecz norma. Rozumiem ze moze dawac to lepsze prowadzenie ale bez przesady. dodatkowo rower robi sie szeroki- kłopoty w transporcie, przechodzeniu przez drzwi, kołowrotki przy wyciągach, no i czyzby nagle wszystki wydłuzyły się rece?A i jeszcze jedno wysokość wzniosu kiedys 35-60 teraz 0-15-25 maks czy różnica w sztywnos ci az tak wyczuwalna?
Co byście za kiere polecili w cenie do 150? Myslalem nad truvativem holzfeller ten jeszcze ze stara geometrią. czy moze ktoś wie czym on róż ni się od WorldCup?
: 02.02.2013 12:01:21
autor: off_road
Większość osób na pucharze świata śmiga w okolicy 740mm, parę na 780.
Na razie mam kierę 820 śmigałem tak, niby spoko ale do wzrostu 75cm... średni pomysł

Przestawiłem kokpit na szer 780 bylo lepiej, fura lepiej skręcała, teraz mam na 740 i jest po prostu świetny kompromis między szybkością reakcji a siłą potrzebną do skręcenia.
Na 99% przytnę kierę do opcji 740mm.
Co do wzniosu tu kwestia indywidualna, bo mozna połączyc wysoki mostek ale niską kiere i odwrotnie. Przy tym wysokość całości od ziemi będzie ta sama

: 02.02.2013 12:05:15
autor: wexe
Do 150 ja polecam Funn'a Fatboy'a masz spory wybor kolorow/szerokosci .
: 02.02.2013 12:18:42
autor: Banan725135650
Pedros pisze:Myslalem nad truvativem holzfeller ten jeszcze ze stara geometrią.
Obczaj PW - napisałem do Ciebie wiadomość z pewną propozycją.
Pedros pisze:Co byście za kiere polecili w cenie do 150?
Osobiście od ponad roku ujeżdżam Dartmoor Nitro (780 mm, nie przycinałem) i gdybym stał przed zakupem kiery to własnie ją kupiłbym ponownie. Świetna kiera, bardzo dobrze mi się na niej jeździ, wytrzymała - od siebie polecam!
: 02.02.2013 12:26:06
autor: brooce
: 02.02.2013 12:47:51
autor: DisC
Też śmigałem na Dartmoor Nitro i powiem że jedna z lepszych kierownic w tej cenie. Funn'a Fatboya też mialem ale był bardziej "gibki" od nitro. Ja zawsze miałem parcie na 780mm kierownice bo faktycznie wygodniej mi się jeździło itp. Teraz mam 750 i nawet tricki o wiele lepiej się wkleja.
: 02.02.2013 13:18:15
autor: off_road
: 02.02.2013 14:15:03
autor: Ajz
to jest pytanie tego samego typu, co : jakie cisnienie w oponach polecacie?
jedyne co moge ci doradzic to zamieniaj sie z kolegami rowerami i testuj, to jest jedyna sensowna rada w tym temacie. kazdy ma zupelnie inne preferencje, budowe ciala, styl jazdy itp itd etc.....
od siebie dodam tylko ze osobiscie nie rozumiem płaskich kierownic w dh, imho wygladaja smiesznie, rower dziwnie sie wyrywa do bunnyhopa itp. oczywiscie to tylko moje odczucie, na pewno jest milion ludzi ktorzy uwazaja flata za doskonale rozwiazanie.
dodam jeszcze tylko ze w tej cenie z fatboya bedziesz zadowolony na pewno. pozdro.
aha world cup jest bardziej wycieniowany i lzejszy od zwyklego truva. Geo podobna.
: 02.02.2013 14:25:12
autor: miki_ck
Ajz pisze:jedyne co moge ci doradzic to zamieniaj sie z kolegami rowerami i testuj, to jest jedyna sensowna rada w tym temacie.
Nie do końca sensowna - prędzej pożyczać samą kierę i zamontować na próbę do własnego roweru.
Optymalna szerokość kiery nie zależy przecież tylko od wymiarów ridera, ale też od geometrii całego roweru i jaką ona pozycję wymusza. Przykładowo - jeśli geometria ramy wymusza pochylenie się do przodu, to zapakowanie przesadnie szerokiej kiery, co dodatkowo przeniesie ciężar ciała do przodu może sprawić, że będzie się źle jeździć.
Ajz pisze:osobiscie nie rozumiem płaskich kierownic w dh
W przypadku np. wysokiej główki ramy i wysokiego amora flat to często jedyne rozwiązanie, żeby kokpit był na optymalnej wysokości.
: 02.02.2013 14:31:59
autor: off_road
miki_ck pisze:W przypadku np. wysokiej główki ramy i wysokiego amora flat to często jedyne rozwiązanie, żeby kokpit był na optymalnej wysokości.
Dokładnie tak np u mnie kiera musi być nisko bo półka w avie jest dośc wysoka do tego 1cm podkładek i mostek +10mm a i tak kiera wychodzi na pare mm od lag amora

Re: Kierownica- długość
: 02.02.2013 14:41:50
autor: monster11pl
Przecież chyba najłatwiej będzie sobie przesówać same gripy na kierze i sprawdzać, jak dana szerokość się sprawdza

: 02.02.2013 15:59:04
autor: Pedros
Zgodzę się z wypowiedziami że trzeba sobie dopasować pod siebie tylko chodzi o to że kilka lat temu nikt nie myślał o takich dużych szerokościach kierownic, nikt takich nie produkował ani o kierownicach płaskich do dh nie myślał. Dodatkowo niby tak można dociąc ale przecież kiery 780 nie dotne na 680.
Poruszając ten temat chodziło mi o opinie o zasadności tych nowych trendów-producentów do zwiekszania długości i wypłaszczenia kierownicy.
: 02.02.2013 17:11:26
autor: miki_ck
Pedros pisze:Dodatkowo niby tak można dociąc ale przecież kiery 780 nie dotne na 680.
Poruszając ten temat chodziło mi o opinie o zasadności tych nowych trendów-producentów do zwiekszania długości i wypłaszczenia kierownicy.
A czemu nie dociąć o tyle? Jeśli tylko nie będzie problemu z montażem np. klamek (jak w przypadku przyciętego Boobara np.) to nie można ciąć ile się chce
A czemu się pojawiły szersze i niższe kiery? Na szerszej jeździ się lepiej pod wieloma względami - o ile tylko się nie przesadzi. No i technika poszła do przodu i teraz nie jest problem stworzenie lekkiej, sztywnej, mocnej i szerokiej kierownicy.
A niższe dlatego, że geometria rowerów się zmieniła - jak suporty poszły w dół o kilka cm, główki się wypłaszczyły to logicznym jest, że można było obniżyć kokpit dociążając przednie koło

: 02.02.2013 18:04:50
autor: Spaced
Pedros pisze:Rozumiem ze moze dawac to lepsze prowadzenie ale bez przesady.
Z przesadą. Jeśli chodzi o stosunek kosztu do poprawy prowadzenia to jest to najlepszy zakup jaki możesz zrobić.
A i 620-680mm nie było szerokie kilka lat temu tylko 10 lat temu. Szerokie kiery na zawodach zaczeły sie pojawiac 6-7 lat temu
Pedros pisze:dodatkowo rower robi sie szeroki- kłopoty w transporcie, przechodzeniu przez drzwi, kołowrotki przy wyciągach
To kup składaka jak chcesz łatwy w transporcie rower. Sprzet do dh służy do jazdy.
Pedros pisze:no i czyzby nagle wszystki wydłuzyły się rece?
Nie. Szersza kiera po prostu daje lepszą pozycje, nie ma to nic wspolnego z wydłuzaniem się rąk.
Pedros pisze:A i jeszcze jedno wysokość wzniosu kiedys 35-60 teraz 0-15-25 maks czy różnica w sztywnos ci az tak wyczuwalna?
To nie chodzi o sztywność. Po prostu wysoka kiera to był idiotyczny wynalazek w dh. Za wysoko kopit i nie dociążasz przedniego koła odpowiednio, zwłaszcza przy obecnie coraz bardziej wypłaszczających się główkach. A lepiej tracic przyczepnosc z tyłu niż z przodu. Teraz do mody wraca 25-35mm za sprawą coraz niższych głowek w amorach ( trzeba to skontrować wyższą kierą)
Pedros pisze:Co byście za kiere polecili w cenie do 150? Myslalem nad truvativem holzfeller ten jeszcze ze stara geometrią. czy moze ktoś wie czym on róż ni się od WorldCup?
Funn 780mm i nie kombinuj. Dobra mocna kiera. Szybko się przyzwyczaisz i nie będziesz chcieć wracać
PS. Nie wiem skąd przekonanie, że kiedyś inżynierowie nie mogli się mylić. 150 lat temu nikt nie myślał o samochodach. Nie jesteś podejżliwy wobec tego wynalazku?
: 03.02.2013 22:30:48
autor: Seba1994
W tej chwili mam kierę Paco 795mm (jak się nie mylę:D) i jeździ mi się dobrze, ale jeździłem na Funnie 810 u kolegii jeszcze lepiej prowadzi mi się rower wiec we wtorek zagości w moim sprzęciku kiera 810mm
