Strona 1 z 1

Kierownica- długość

: 02.02.2013 11:55:53
autor: Pedros
Witam od pewnego czasu mam zamiar zakupić kierownicę i tu nasuwa się pytanie jaką długość wybrać. Obecnie śmigam na 680 i jakoś nie wydaje mi się wąska- jeszcze kilka lat temu uwazana była za szeroką. Ludzie śmigali na 620-660. Teraz widze ze ludziska smikaja na 810 a długości 780 to wrecz norma. Rozumiem ze moze dawac to lepsze prowadzenie ale bez przesady. dodatkowo rower robi sie szeroki- kłopoty w transporcie, przechodzeniu przez drzwi, kołowrotki przy wyciągach, no i czyzby nagle wszystki wydłuzyły się rece?A i jeszcze jedno wysokość wzniosu kiedys 35-60 teraz 0-15-25 maks czy różnica w sztywnos ci az tak wyczuwalna?
Co byście za kiere polecili w cenie do 150? Myslalem nad truvativem holzfeller ten jeszcze ze stara geometrią. czy moze ktoś wie czym on róż ni się od WorldCup?

: 02.02.2013 12:01:21
autor: off_road
Większość osób na pucharze świata śmiga w okolicy 740mm, parę na 780.

Na razie mam kierę 820 śmigałem tak, niby spoko ale do wzrostu 75cm... średni pomysł :D
Przestawiłem kokpit na szer 780 bylo lepiej, fura lepiej skręcała, teraz mam na 740 i jest po prostu świetny kompromis między szybkością reakcji a siłą potrzebną do skręcenia.
Na 99% przytnę kierę do opcji 740mm. :)

Co do wzniosu tu kwestia indywidualna, bo mozna połączyc wysoki mostek ale niską kiere i odwrotnie. Przy tym wysokość całości od ziemi będzie ta sama :)

: 02.02.2013 12:05:15
autor: wexe
Do 150 ja polecam Funn'a Fatboy'a masz spory wybor kolorow/szerokosci .

: 02.02.2013 12:18:42
autor: Banan725135650
Pedros pisze:Myslalem nad truvativem holzfeller ten jeszcze ze stara geometrią.
Obczaj PW - napisałem do Ciebie wiadomość z pewną propozycją.


Pedros pisze:Co byście za kiere polecili w cenie do 150?
Osobiście od ponad roku ujeżdżam Dartmoor Nitro (780 mm, nie przycinałem) i gdybym stał przed zakupem kiery to własnie ją kupiłbym ponownie. Świetna kiera, bardzo dobrze mi się na niej jeździ, wytrzymała - od siebie polecam!

: 02.02.2013 12:26:06
autor: brooce
http://www.pinkbike.com/news/Tech-Tuesd ... -2011.html

Tu masz trochę powiedziane na ten temat ;)

: 02.02.2013 12:47:51
autor: DisC
Też śmigałem na Dartmoor Nitro i powiem że jedna z lepszych kierownic w tej cenie. Funn'a Fatboya też mialem ale był bardziej "gibki" od nitro. Ja zawsze miałem parcie na 780mm kierownice bo faktycznie wygodniej mi się jeździło itp. Teraz mam 750 i nawet tricki o wiele lepiej się wkleja.

: 02.02.2013 13:18:15
autor: off_road

: 02.02.2013 14:15:03
autor: Ajz
to jest pytanie tego samego typu, co : jakie cisnienie w oponach polecacie?

jedyne co moge ci doradzic to zamieniaj sie z kolegami rowerami i testuj, to jest jedyna sensowna rada w tym temacie. kazdy ma zupelnie inne preferencje, budowe ciala, styl jazdy itp itd etc.....

od siebie dodam tylko ze osobiscie nie rozumiem płaskich kierownic w dh, imho wygladaja smiesznie, rower dziwnie sie wyrywa do bunnyhopa itp. oczywiscie to tylko moje odczucie, na pewno jest milion ludzi ktorzy uwazaja flata za doskonale rozwiazanie.

dodam jeszcze tylko ze w tej cenie z fatboya bedziesz zadowolony na pewno. pozdro.

aha world cup jest bardziej wycieniowany i lzejszy od zwyklego truva. Geo podobna.

: 02.02.2013 14:25:12
autor: miki_ck
Ajz pisze:jedyne co moge ci doradzic to zamieniaj sie z kolegami rowerami i testuj, to jest jedyna sensowna rada w tym temacie.
Nie do końca sensowna - prędzej pożyczać samą kierę i zamontować na próbę do własnego roweru.
Optymalna szerokość kiery nie zależy przecież tylko od wymiarów ridera, ale też od geometrii całego roweru i jaką ona pozycję wymusza. Przykładowo - jeśli geometria ramy wymusza pochylenie się do przodu, to zapakowanie przesadnie szerokiej kiery, co dodatkowo przeniesie ciężar ciała do przodu może sprawić, że będzie się źle jeździć.
Ajz pisze:osobiscie nie rozumiem płaskich kierownic w dh
W przypadku np. wysokiej główki ramy i wysokiego amora flat to często jedyne rozwiązanie, żeby kokpit był na optymalnej wysokości.

: 02.02.2013 14:31:59
autor: off_road
miki_ck pisze:W przypadku np. wysokiej główki ramy i wysokiego amora flat to często jedyne rozwiązanie, żeby kokpit był na optymalnej wysokości.
Dokładnie tak np u mnie kiera musi być nisko bo półka w avie jest dośc wysoka do tego 1cm podkładek i mostek +10mm a i tak kiera wychodzi na pare mm od lag amora :)

Obrazek

Re: Kierownica- długość

: 02.02.2013 14:41:50
autor: monster11pl
Przecież chyba najłatwiej będzie sobie przesówać same gripy na kierze i sprawdzać, jak dana szerokość się sprawdza ;)

: 02.02.2013 15:59:04
autor: Pedros
Zgodzę się z wypowiedziami że trzeba sobie dopasować pod siebie tylko chodzi o to że kilka lat temu nikt nie myślał o takich dużych szerokościach kierownic, nikt takich nie produkował ani o kierownicach płaskich do dh nie myślał. Dodatkowo niby tak można dociąc ale przecież kiery 780 nie dotne na 680.
Poruszając ten temat chodziło mi o opinie o zasadności tych nowych trendów-producentów do zwiekszania długości i wypłaszczenia kierownicy.

: 02.02.2013 17:11:26
autor: miki_ck
Pedros pisze:Dodatkowo niby tak można dociąc ale przecież kiery 780 nie dotne na 680.
Poruszając ten temat chodziło mi o opinie o zasadności tych nowych trendów-producentów do zwiekszania długości i wypłaszczenia kierownicy.
A czemu nie dociąć o tyle? Jeśli tylko nie będzie problemu z montażem np. klamek (jak w przypadku przyciętego Boobara np.) to nie można ciąć ile się chce ;)
A czemu się pojawiły szersze i niższe kiery? Na szerszej jeździ się lepiej pod wieloma względami - o ile tylko się nie przesadzi. No i technika poszła do przodu i teraz nie jest problem stworzenie lekkiej, sztywnej, mocnej i szerokiej kierownicy.
A niższe dlatego, że geometria rowerów się zmieniła - jak suporty poszły w dół o kilka cm, główki się wypłaszczyły to logicznym jest, że można było obniżyć kokpit dociążając przednie koło :roll:

: 02.02.2013 18:04:50
autor: Spaced
Pedros pisze:Rozumiem ze moze dawac to lepsze prowadzenie ale bez przesady.
Z przesadą. Jeśli chodzi o stosunek kosztu do poprawy prowadzenia to jest to najlepszy zakup jaki możesz zrobić.

A i 620-680mm nie było szerokie kilka lat temu tylko 10 lat temu. Szerokie kiery na zawodach zaczeły sie pojawiac 6-7 lat temu ;)
Pedros pisze:dodatkowo rower robi sie szeroki- kłopoty w transporcie, przechodzeniu przez drzwi, kołowrotki przy wyciągach
To kup składaka jak chcesz łatwy w transporcie rower. Sprzet do dh służy do jazdy.
Pedros pisze:no i czyzby nagle wszystki wydłuzyły się rece?
Nie. Szersza kiera po prostu daje lepszą pozycje, nie ma to nic wspolnego z wydłuzaniem się rąk.
Pedros pisze:A i jeszcze jedno wysokość wzniosu kiedys 35-60 teraz 0-15-25 maks czy różnica w sztywnos ci az tak wyczuwalna?
To nie chodzi o sztywność. Po prostu wysoka kiera to był idiotyczny wynalazek w dh. Za wysoko kopit i nie dociążasz przedniego koła odpowiednio, zwłaszcza przy obecnie coraz bardziej wypłaszczających się główkach. A lepiej tracic przyczepnosc z tyłu niż z przodu. Teraz do mody wraca 25-35mm za sprawą coraz niższych głowek w amorach ( trzeba to skontrować wyższą kierą)

Pedros pisze:Co byście za kiere polecili w cenie do 150? Myslalem nad truvativem holzfeller ten jeszcze ze stara geometrią. czy moze ktoś wie czym on róż ni się od WorldCup?
Funn 780mm i nie kombinuj. Dobra mocna kiera. Szybko się przyzwyczaisz i nie będziesz chcieć wracać


PS. Nie wiem skąd przekonanie, że kiedyś inżynierowie nie mogli się mylić. 150 lat temu nikt nie myślał o samochodach. Nie jesteś podejżliwy wobec tego wynalazku?

: 03.02.2013 22:30:48
autor: Seba1994
W tej chwili mam kierę Paco 795mm (jak się nie mylę:D) i jeździ mi się dobrze, ale jeździłem na Funnie 810 u kolegii jeszcze lepiej prowadzi mi się rower wiec we wtorek zagości w moim sprzęciku kiera 810mm :)