Strona 1 z 1
Lozyska,oznaczenia,wymiana
: 11.02.2013 07:53:04
autor: karkov
Witam mam pytanie odnośnie oznaczeń lozysk czy lozyska z oznaczeniu "c3 luz większy jak normalny" znajdują zastosowanie jako zamienniki do ram rowerowych?
: 11.02.2013 08:59:43
autor: ari4
Ja bym się zastanawiał. W ramach amortyzowanych kąt obrotu jest mały (90st max?), przez co wg mnie smar słabo się rozprowadza po bieżni.
Kumpel właśnie kupił takie łożyska do swojego Gianta DH Team i po miesiącu łożysko wypluło kulki wraz z koszykami. Dał za sztukę 2.50.
Ja bym się w to nie bawił.
Takie łożyska można kupić do napinacza lub do innych delikatniejszych rzeczy, gdzie są przenoszone małe siły.
http://forum.mz-klub.pl/viewtopic.php?t=23684
Z tej stronki można wyczytać, że łożyska o większym parametrze "C", są przeznaczone do wysokoobrotowych maszyn, np.:
"Obroty łożysk np. 6204 P63 sięgają do 25000 obr/min i są bardzo wytrzymałe.
Klasy Dokładności:
P5 - Dokładność wymiarowa i dokładność obrotu zgodne z 5 klasą tolerancji ISO
P6 - Dokładność wymiarowa i dokładność obrotu zgodne z 6 klasą tolerancji ISO
P52 - P5 + C2
P62 - P6 + C2
P63 - P6 + C3"
: 11.02.2013 10:03:36
autor: Szakall
jak kupilem rame (santa v10) to tez mialem zalozone c3 przez poprzedniego wlasciciela, rama miala luzy nie do zniesienia, wymienilem na rs'y koyo i mam spokoj
: 11.02.2013 10:13:42
autor: off_road
Do tego dochodzi marka łożysk
Jak sie kupuje najtańszy siet góra jeden sezon ogarną, dla przykładu KOYO czy SKF ogarniają 6 sezonów bez zająknięcia
Ale cena też zupełnie inna mamy 3zł vs 35zł
: 11.02.2013 10:32:59
autor: damianksiazek9
Od siebie polece też firmę FAG.
Od kilku lat korzystam z łożysk tej firmy nie tylko do roweru ale też do samochodów czy motocykla. Jest naprawdę spory wybór łożysk i uszczelniaczy

: 11.02.2013 12:05:11
autor: karkov
Te lozyska tez maja być z skf ich cena to 80 zł za 4 szt chce je kupić bo są uszczelnione 2srh jak pisze producent są lepiej uszczelnione przed woda pod ciśnieniem i kurzem , czyli nie brać ich ? Zależy mi na trwalosci
: 11.02.2013 12:37:02
autor: ari4
Jak łożysko jest ch*jowej jakości, to żadne uszczelnienie nie pomoże.
Drogie te łożyska, jak na jakość luzów C3...
: 11.02.2013 12:49:50
autor: SeraaX
ari4 pisze:Kumpel właśnie kupił takie łożyska do swojego Gianta DH Team i po miesiącu łożysko wypluło kulki wraz z koszykami. Dał za sztukę 2.50.
hehe myśle że to nie luz roboczy spowodował usterkę a klasa łożysk, bo to fenie craft albo accor był

Szajs.
Sam mam 4 tanie łożyska w ramie (ale nie aż tak tanie) ale kupiłem bo chciałem coś "na już", wątpie aby wytrzymały cały przyszły sezon.
karkov pisze:kf ich cena to 80 zł za 4 szt chce je kupić bo są uszczelnione 2srh jak pisze producent są lepiej uszczelnione przed woda pod ciśnieniem i kurzem
mam takie łożyska chyba w piaście z przodu, dobre są, kręcą się już 3 rok.
Większość łożysk w rowerze mam c3 bo to najczęściej jest dostępne od ręki.
Ale co do uszczelnienia- wg mnie marketing, łożyska prawie połowe tańsze - ezo, mają praktycznie takie samo uszczelnienie i tam nazywa się to zwykłe 2rs. Również są szczelnie i nawet karchera wytrzymują ( myje tylko karcherem

), choć wiadomo że z tym trzeba ostrożnie się obchodzić przy myciu
: 11.02.2013 13:24:45
autor: ari4
SeraaX pisze:hehe myśle że to nie luz roboczy spowodował usterkę a klasa łożysk, bo to fenie craft albo accor był

Szajs.
Sam mam 4 tanie łożyska w ramie (ale nie aż tak tanie) ale kupiłem bo chciałem coś "na już", wątpie aby wytrzymały cały przyszły sezon.
Bardzo możliwe, ale zauważ, że łożyska w kołach cały czas się kręcą i równomiernie się smar rozprowadza.
W wahaczach jest mały kąt obrotu. Np w moim BH 2005 na łączeniu dolnego wahacza z górnym (nad tylną piastą) łożyska obracają się znikomo - 5-10st i wg mnie przy tak małym kącie obrotu im mniejszy luz w łożysku, tym lepiej.
SeraaX pisze:Ale co do uszczelnienia- wg mnie marketing, łożyska prawie połowe tańsze - ezo, mają praktycznie takie samo uszczelnienie i tam nazywa się to zwykłe 2rs. Również są szczelnie i nawet karchera wytrzymują ( myje tylko karcherem

), choć wiadomo że z tym trzeba ostrożnie się obchodzić przy myciu
Dokładnie - 2RS są najczęściej stosowane. Do samochodów, elektronarzędzi i itp.
Najważniejsze, żeby uszczelnienie było gumowe RS lub 2RS, a nie zakrycie blaszką, bo to nie chroni przed syfem.
: 11.02.2013 16:19:49
autor: off_road
ari4 pamiętaj jeszcze o tym, że w ramie dostajesz obciążeń obcznych
Co za tym idzie bez luzu tak jak proponujesz łożysko się rozsypie paradoksalnie szybciej niż takie które ma większy luz

: 11.02.2013 17:51:06
autor: karkov
Lozyska maja być wbudowane w wachaczu i to powiedziałbym w najbardziej przeciazanym miejscu nie chce szybko ponownie luzow proponujecie pominac ten pomysł i wziąć tradycyjnie uszczelnione?
: 12.02.2013 11:36:33
autor: karkov
Co zrobić ? Chce wkrótce zamówić
: 24.02.2013 19:37:13
autor: damianksiazek9
Weź od SKF'a lub z Fag'a takie oznaczenie jak ci potrzeba z uszczelnieniem 2RS
Na przyszłość
http://www.pkm.edu.pl/index.php/compone ... 1-03010107
: 24.02.2013 19:49:48
autor: marcin0011
zbawienie

dokładnie tego tematu szukałem od 2 dni, też w giant DH Team planuję wymianę.
: 24.02.2013 20:30:54
autor: damianksiazek9
Zbawienie?? Jakim problemem jest wyjęcie starych łożysk i kupienie jakichś odpowiednich dobrej japońskiej firmy? Dodam jeszcze że łożyska KOYO są wyje**ne i szczerze je polecam, SKF to samo.
: 24.02.2013 22:57:47
autor: marcin0011
zastanawiałem się, czy do tak taniej ramy jaką posiadam jest sens inwestować w droższe łożyska. Bo ktoś coś sp**ł i źle poskręcał, dwa komplety do wymiany.