Strona 1 z 1
Drop off III regulacja tlumienia powrotu
: 11.02.2013 18:53:34
autor: kacper92
Siema. Mam mały problem z amortyzatorem Marzocchi Drop off III. Mianowicie po ugięciu za wolno "rozprostowuje się". Wyczytałem, że można to zmienić pokrętłem od regulacji tłumienia powrotu, które znajduje się na dole prawej lagi. I tu zaczyna się mój problem. Przy próbie kręcenia, pokrętło można maksymalnie przekręcić o ok. 1/3 obrotu, a następnie sprężynuje ono do wcześniejszej pozycji. Wie ktoś jak to naprawić, ewentualnie jak ustawić to tłumienie?
: 11.02.2013 18:55:55
autor: FRmaniak
Wyjmij tłumik i zobacz co jest nie tak, jest tam tak prosta konstrukcja że co najwyżej coś się zaczepiło. Ewentualnie jeśli tłumik jest zepsuty (mało prawdopodobne) to możesz wlać rzadszy olej
: 11.02.2013 19:19:27
autor: miki_ck
Prawdopodobnie regulacja zacięła się w skrajnym położeniu.
Nic na siłę - trzeba rozebrać amora i "odciąć" regulację. Tłumik banalnie prosty w budowie, będziesz widział o co chodzi.
: 11.02.2013 19:48:59
autor: damianksiazek9
miki_ck pisze:"odciąć" regulację
Jak to odciąć?
Ja bym poprostu ręcznie ruszył to sitko bo prawdopodobnie ktoś zakręcił je mocno w któraś stronę i ciężko teraz poluzować. Miałem to samo w 888.
: 11.02.2013 20:13:52
autor: miki_ck
No przecież specjalnie w cudzysłowie napisałem - jak się zacięła to trzeba "odciąć" :P
Też tak miałem w 66rv - regulacja była skręcona na maxa i pokrętłem nie dało rady ruszyć. Trzeba było rozkręcić amora, zobaczyć co i jak i delikatnie, pomagając sobie płaskim śrubokrętem, przekręcić to sitko.
: 11.02.2013 20:16:30
autor: kacper92
A nie da rady tego na siłę jakoś, powiedzmy kombinerkami? Coś się może uszkodzić?
: 11.02.2013 20:17:13
autor: damianksiazek9
Omg stary xD jakiś przemęczony jestem dzisiaj:D Ja to wziąłem za "Uciąć" xD albo coś w tym stylu.
Edit:
Nie no poza tym że możesz ukręcić tą iglice czy tam pręt to raczej nic.
I jak zaczniesz kręcić plastikowym pokrętłem na siłe to możesz przekręcić wielokąt i wtedy będzie ci pokrętło przeskakiwało :P
: 11.02.2013 20:21:43
autor: kacper92
No to trudno, trzeba będzie rozebrać. Przy okazji wymienię olej i ładnie go poczyszczę. Dzięki za pomoc
: 11.02.2013 21:40:16
autor: damianksiazek9
Najlepiej wymyć wszystko wodą z płynem do mycia naczyń

Ja używałem do tego prysznica który nawet fajne ciśnienie daje i działa to jak mini kercher
Uszczelki jak nie będziesz miał dobrego smaru pod ręką to lepiej wysmarować kremem do rąk np Nivea

serio lepiej niż jakiś shitowy smar.
Powodzenia.
Re: Drop off III regulacja tlumienia powrotu
: 13.02.2013 17:21:46
autor: kacper92
Rozebrałem amortyzator i mam tę część w ręku (tłumik chyba), jednak dalej nie chce się kręcić. Jak to rozebrać dalej/ "odciąć" ?
: 13.02.2013 20:54:49
autor: damianksiazek9
Na górze tłumika masz takie sitko jakby z trzeba otworami. Weź jakieś szczypce cienkie i spróbuj je ruszyć w jedną lub drugą stronę. Spójrz też na górze będzie taka mała dziurka, jak będzie zasłonięta to znaczy że musisz to wkręcić, a jak odsłonięta to wykręcić. Ja miałem to samo w 888 i w ten sposób sobie właśnie poradziłem

: 13.02.2013 21:58:10
autor: kacper92
Dzięki za pomoc, ale udało mi się jakoś do tego dojść

Regulacja działa ok, tylko mam kolejny problem. Po skręceniu i zalaniu olejem wszystko bylo ok, jednak jak napompowalem amortyzator, to cos dzwoni w srodku, jakby sprezyna sie obijala ( po minimalnym ugięciu amortyzatora dzwiek ustepuje). Coś źle skręciłem, czy cos jest zużyte? Może podkładki jakieś metalowe lub gumowe dać między sprężynę a korek?
: 14.02.2013 07:04:33
autor: damianksiazek9
Może zapomniałeś dać jakiejś podkładki pod lub nad sprężyne?? Bo wychodzi na to że jak napompowałeś to amortyzator się bardziej rozciągnął i sprężyna jest luźna. Sprawdź czy nic ci nie zostało i czy wszystko masz w goleni ze sprężyną.
: 14.02.2013 13:58:35
autor: kacper92
Okazało się, że jedną część tłumika wsadzałem odwrotnie i stąd ta różnica. Teraz już wszystko działa idealnie

Dzięki za pomoc