Strona 1 z 1

Wymiana rury sterowej Manitou Sherman

: 14.02.2013 18:48:04
autor: PrZmK
Witam mam problem dotyczący rury sterowej w moim amortyzatorze gdyż, w koronie rura posiada luzy i to dosyć duże. Jak to w rowerowych dostałem informacje że amor nadaję się na śmieci lub do wymiany jest rura, korona, golenie itd. co mi się w zupełności nie opłaca. Dlatego proszę o pomoc i rady dotyczące tego co można zrobić. Trochę się naczytałem i widzę że są możliwości naprawy.

Dla z precyzowania dodaję zdjc. Przepraszam za słabą jakość i szybką obróbkę w paincie :)

: 14.02.2013 19:01:37
autor: damianksiazek9
Jak masz że tak powiem rozdymaną korone, a prawdopodobnie tak jest to założenie nowej sterówki nic nie pomoże bo winnym będzie rozbite gniazdo w koronie. Najlepiej szukać górnych goleni.

: 14.02.2013 20:32:17
autor: pietryna
Tylko wymiana górnych goleni coś pomoże. Wymiana sterówki ma sens w przypadku gdy sterówka siedzi ciasno i ci się złamała na czubku czy jest za krótka, a amor okazyjnie kupiony za 3000zł gdzie inne stoją po 4000+...

Jak masz rozbitą koronę to nic już nie zrobisz w ramach standardowych procedur.

: 14.02.2013 21:00:05
autor: juraski
czy Ty nie kupiłeś tego amora "okazyjnie" ostatnio na allegro za 300zł z przesyłką?

: 14.02.2013 21:05:08
autor: damianksiazek9
Niezła okazja ;D szukaj goleni górnych skoro to okazja. Ostatnio na tablica.pl widziałem shermana bez tłumików za w miarę dobrą cene.

: 14.02.2013 21:56:51
autor: PrZmK
Powiem tak ten amor kupiłem razem z rowerem trochę pojeździłem i się luzy zrobiły i taką też ciekawostkę mam gdyż mój tata uderzył raz w rurę "aby weszła do korony" i po tym nie było żadnych luzów a amortyzator zamontowałem dziś do ramy i luzy powróciły :(

: 14.02.2013 22:00:03
autor: juraski
PrZmK pisze:taką też ciekawostkę mam gdyż mój tata uderzył raz w rurę "aby weszła do korony" i po tym nie było żadnych luzów a amortyzator zamontowałem dziś do ramy i luzy powróciły
takich rozwiązań nie stosuj bo szkoda twarzy, to tak jakbyś kleił go poxipolem

: 14.02.2013 22:02:39
autor: PrZmK
Napisałem to gdyż może to dać trochę informacji dla ludzi w tym temacie

: 14.02.2013 23:30:38
autor: ravfr
Można osadzić na kleju do złączy współosiowych , lub co bardziej sensowne poprawić otwór i dotoczyć pod nowy wymiar sterówkę. Tak czy tak ,są to kombinacje grożące kalectwem.

: 15.02.2013 00:22:47
autor: pietryna
Wg mnie za mało materiału jest w koronie żeby poszerzać otwór.

Re: Wymiana rury sterowej Manitou Sherman

: 16.02.2013 09:19:36
autor: chicken002
jest z tego pewne wyjście bo sam miałem kiedyś problem w manitou stance bo skakaniu w zimie po prostu obluzowała się sterówka i amor zaczął latać bezwładnie niezależnie od skrętu kierownicy i miał luzy .

Zrobiłem to trochę na patencie jako że i tak górne lagi tak czy siak były do wyrzucenia wyciągłem sterówkę dokładnie ją wyczyściłem i odtłuściłem podobnie jak gniazdo do osadzenia sterówki . Następnie użyłem specjalnego kleju do wcisku nie pamiętam dokładnie co to było ale chyba jakiś od loctite i tak jak to twój tata zrobił po nałożeniu kleju wbiłem sterówkę na sztywno . Następnie po zastygnięciu kleju wykonałem otwór wiertarką przez koronę amortyzatora i przez sterówkę wychodzący na wylot pod śrubę z łbem m5 i wszystko skręciłem na sztywno . Po tym zabiegu używałem amortyzatora ok 6-7 miesięcy bez żadnych luzów i problemów ale a po tym czasie wymieniłem górne lagi bo były na allegro od nowszego modelu stanca za 40 zł ;)

Ps. wiem że może zostanę zgnojony za ten paten ale jak nie ma się dostępnych nowych goleni to jest on najtańszy i najlepszy moim zdaniem , zresztą sam go przetestowałem z powodzeniem i nie byłem jedyną osobą co tak zrobiła ;)

: 16.02.2013 10:42:17
autor: PrZmK
Dzięki za tak spory odzew :D ale nie wiem czy zastosuje ten patent narazie jeszcze poszukam górnych goleni. I przy okazji jeżeli znał by ktoś osobę która ma na sprzedaż własnie golenie to bym był wdzięczny za kontakt ze mną. 8-)

: 17.02.2013 23:25:08
autor: marcin0011
koszt wprawiania wszystkich zębów zaczyna się od 25 tysięcy złotych. Polecam szybką kalkulację :mrgreen:

P.S. nie wiem ile za śruby w żuchwie itd.

: 19.02.2013 18:13:59
autor: chicken002
wydaje mi sie że połączenie śrubowe jest bardziej odporne od połączeniu wciskane . Na śrubę idzie tylko siła ścinająca ale tylko wtedy gdy popuści klej na którym wciskasz sterówkę . Siła ta też działa w 1 płaszczyźnie bo góra dół jak by nie patrzyć jest podciągnięte na sterach ;)

: 01.04.2013 00:14:28
autor: PrZmK
Poszukuje także górnych goleni ze sterówką lub jakiegoś zamiennika do tego amortyzatora

: 01.04.2013 02:02:31
autor: mebone
[img]http://www.xa5.pl/images/2013/04/01/sterówka.jpg[/img] Jesli nie masz nic do stracenia możesz podciągnąc rure sterową za pomocą pręta gwintowanego... do tego celu potrzebujesz podkładki o odpowiedniej srednicy, pręt gwintowany, nakrętki, rura o wiekszej srednicy niż sterówka oraz opalarka ( na ciepło będzie łatwiej wciągnać rurę). Z resztą spojrzysz na rysunek to skumasz ocb...