Strona 1 z 1
Wymiana rury sterowej Manitou Sherman
: 14.02.2013 18:48:04
autor: PrZmK
Witam mam problem dotyczący rury sterowej w moim amortyzatorze gdyż, w koronie rura posiada luzy i to dosyć duże. Jak to w rowerowych dostałem informacje że amor nadaję się na śmieci lub do wymiany jest rura, korona, golenie itd. co mi się w zupełności nie opłaca. Dlatego proszę o pomoc i rady dotyczące tego co można zrobić. Trochę się naczytałem i widzę że są możliwości naprawy.
Dla z precyzowania dodaję zdjc. Przepraszam za słabą jakość i szybką obróbkę w paincie

: 14.02.2013 19:01:37
autor: damianksiazek9
Jak masz że tak powiem rozdymaną korone, a prawdopodobnie tak jest to założenie nowej sterówki nic nie pomoże bo winnym będzie rozbite gniazdo w koronie. Najlepiej szukać górnych goleni.
: 14.02.2013 20:32:17
autor: pietryna
Tylko wymiana górnych goleni coś pomoże. Wymiana sterówki ma sens w przypadku gdy sterówka siedzi ciasno i ci się złamała na czubku czy jest za krótka, a amor okazyjnie kupiony za 3000zł gdzie inne stoją po 4000+...
Jak masz rozbitą koronę to nic już nie zrobisz w ramach standardowych procedur.
: 14.02.2013 21:00:05
autor: juraski
czy Ty nie kupiłeś tego amora "okazyjnie" ostatnio na allegro za 300zł z przesyłką?
: 14.02.2013 21:05:08
autor: damianksiazek9
Niezła okazja ;D szukaj goleni górnych skoro to okazja. Ostatnio na tablica.pl widziałem shermana bez tłumików za w miarę dobrą cene.
: 14.02.2013 21:56:51
autor: PrZmK
Powiem tak ten amor kupiłem razem z rowerem trochę pojeździłem i się luzy zrobiły i taką też ciekawostkę mam gdyż mój tata uderzył raz w rurę "aby weszła do korony" i po tym nie było żadnych luzów a amortyzator zamontowałem dziś do ramy i luzy powróciły

: 14.02.2013 22:00:03
autor: juraski
PrZmK pisze:taką też ciekawostkę mam gdyż mój tata uderzył raz w rurę "aby weszła do korony" i po tym nie było żadnych luzów a amortyzator zamontowałem dziś do ramy i luzy powróciły
takich rozwiązań nie stosuj bo szkoda twarzy, to tak jakbyś kleił go poxipolem
: 14.02.2013 22:02:39
autor: PrZmK
Napisałem to gdyż może to dać trochę informacji dla ludzi w tym temacie
: 14.02.2013 23:30:38
autor: ravfr
Można osadzić na kleju do złączy współosiowych , lub co bardziej sensowne poprawić otwór i dotoczyć pod nowy wymiar sterówkę. Tak czy tak ,są to kombinacje grożące kalectwem.
: 15.02.2013 00:22:47
autor: pietryna
Wg mnie za mało materiału jest w koronie żeby poszerzać otwór.
Re: Wymiana rury sterowej Manitou Sherman
: 16.02.2013 09:19:36
autor: chicken002
jest z tego pewne wyjście bo sam miałem kiedyś problem w manitou stance bo skakaniu w zimie po prostu obluzowała się sterówka i amor zaczął latać bezwładnie niezależnie od skrętu kierownicy i miał luzy .
Zrobiłem to trochę na patencie jako że i tak górne lagi tak czy siak były do wyrzucenia wyciągłem sterówkę dokładnie ją wyczyściłem i odtłuściłem podobnie jak gniazdo do osadzenia sterówki . Następnie użyłem specjalnego kleju do wcisku nie pamiętam dokładnie co to było ale chyba jakiś od loctite i tak jak to twój tata zrobił po nałożeniu kleju wbiłem sterówkę na sztywno . Następnie po zastygnięciu kleju wykonałem otwór wiertarką przez koronę amortyzatora i przez sterówkę wychodzący na wylot pod śrubę z łbem m5 i wszystko skręciłem na sztywno . Po tym zabiegu używałem amortyzatora ok 6-7 miesięcy bez żadnych luzów i problemów ale a po tym czasie wymieniłem górne lagi bo były na allegro od nowszego modelu stanca za 40 zł
Ps. wiem że może zostanę zgnojony za ten paten ale jak nie ma się dostępnych nowych goleni to jest on najtańszy i najlepszy moim zdaniem , zresztą sam go przetestowałem z powodzeniem i nie byłem jedyną osobą co tak zrobiła

: 16.02.2013 10:42:17
autor: PrZmK
Dzięki za tak spory odzew

ale nie wiem czy zastosuje ten patent narazie jeszcze poszukam górnych goleni. I przy okazji jeżeli znał by ktoś osobę która ma na sprzedaż własnie golenie to bym był wdzięczny za kontakt ze mną.

: 17.02.2013 23:25:08
autor: marcin0011
koszt wprawiania wszystkich zębów zaczyna się od 25 tysięcy złotych. Polecam szybką kalkulację
P.S. nie wiem ile za śruby w żuchwie itd.
: 19.02.2013 18:13:59
autor: chicken002
wydaje mi sie że połączenie śrubowe jest bardziej odporne od połączeniu wciskane . Na śrubę idzie tylko siła ścinająca ale tylko wtedy gdy popuści klej na którym wciskasz sterówkę . Siła ta też działa w 1 płaszczyźnie bo góra dół jak by nie patrzyć jest podciągnięte na sterach

: 01.04.2013 00:14:28
autor: PrZmK
Poszukuje także górnych goleni ze sterówką lub jakiegoś zamiennika do tego amortyzatora
: 01.04.2013 02:02:31
autor: mebone
[img]
http://www.xa5.pl/images/2013/04/01/sterówka.jpg[/img] Jesli nie masz nic do stracenia możesz podciągnąc rure sterową za pomocą pręta gwintowanego... do tego celu potrzebujesz podkładki o odpowiedniej srednicy, pręt gwintowany, nakrętki, rura o wiekszej srednicy niż sterówka oraz opalarka ( na ciepło będzie łatwiej wciągnać rurę). Z resztą spojrzysz na rysunek to skumasz ocb...