Strona 1 z 1
Amortyzator 150-160 skoku
: 18.02.2013 15:30:20
autor: m2sc
Cześć, potrzebuje porady w wyborze amortyzatora, mój budżet to ok 800 zł, tak jak wyżej napisałem amortyzator powinien mieć 150-160 skoku ( rama Kona Coilair, ta starsza) i najważniejsze- chciałbym żeby miał jakaś formę blokady ( eta byłaby świetna, ale znaleźć marzoka z eta to widzę że łatwo nie jest) czyli tez nie chce amora szukać cały sezon, ważę 90 kg
: 18.02.2013 15:33:44
autor: Spaced
Musi być na 20mm czy może byc 15mm ? Bo jak tak to marza 44 znajdziesz w cenie.
: 18.02.2013 15:35:58
autor: m2sc
qr 20, nie chce zmieniać koła, dodam jeszcze ze mam z1 freeride 130 mm ale wlozenie go do tej ramy ze standardowym damperem to chyba troche głupota nie ?
: 18.02.2013 15:54:55
autor: kuba1272
ja bym szukał domaina

: 18.02.2013 16:05:39
autor: Spaced
Cięzkiej cegły do podjazdów?
: 18.02.2013 21:29:07
autor: m2sc
Domain byłby bdb, ale blokady żadnej nie ma, waga mnie w sumie nie interesuje, bo sam dużo ważę

nie wiem polować na jakiegoś marzoka z ETĄ, bo pewnie 55 TST2 2008 będzie problematyczny ?
: 18.02.2013 22:16:21
autor: proban
Domain 318 posiada przecież blokadę.
: 18.02.2013 23:27:55
autor: m2sc
Teraz wlasnie czytam ze rzeczywiscie, jak to jest realizowane ? przekreca sie pokretlo na goleni ? da sie to robic w czasie jazdy ?
: 18.02.2013 23:33:22
autor: proban
Tak, u samej górze masz niebieskie pokrętło. Masz 10 kliknięć z czego 9 odpowiada za kompresję amortyzatora, a ostatnia pozycja odpowiada za jego całkowite zablokowanie.
Należy uważać, żeby nie pokonywać zbyt dużych przeszkód na zablokowanym widelcu, ponieważ nie posiada on floodgate, czyli zaworu odpowiadającego za odblokowanie amortyzatora przy mocniejszym strzale (rock shox pike coś takiego posiada).
: 18.02.2013 23:57:25
autor: m2sc
No własnie Pike'a posiadam ale on trochę za niski do tej ramy a ma fajną blokadę na manetce, rozumiem że w domainie musialbym go szybko skrecac na owe 10 kliknięć ? bo jadac bede go mial na np 3-4 klikniecia, to pokretlo ciezko chodzi ?
: 19.02.2013 10:49:55
autor: proban
pokrętło chodzi stosunkowo lekko. Tak jak w pike, lecz zostały dodane owe kliknięcia by nie wymagał on manetki. O ile dobrze pamiętam, aby zablokować cały amortyzator trzeba było przekręcić to pokrętło o około 1/4 pełnego obrotu, co praktycznie jest bezproblemowe podczas jazdy.