Strona 1 z 1
tarcza center lock ma luzy na bolcach, ma tak być ?
: 19.02.2013 22:02:35
autor: pagerek
http://www.mmbike.pl/bilder/SM_RT62L.jpg dokładnie mam ta tarcze i jak zakupiłem koło to ta tarcza ma luzy na bolcach, czy ona jest wybita, czy ma tak fabrycznie ?
: 19.02.2013 22:13:24
autor: Aro00
Czasami to nie jest pływająca ?
: 19.02.2013 22:28:55
autor: ari4
Nie jest pływająca.
Pływająca to taka:
http://gp1.pinkbike.org/p4pb7717170/p4pb7717170.jpg
Na pewno to są luzy na tych nitach?
Często Center Lock łapie luzy. Weź sprawdź, czy to nie na wielowypuście.
Edit:
To są zwykłe nity i tam nie powinno być luzu.
Mam pływające Hope i też nie mam luzu, więc tak nie powinno być.
: 20.02.2013 09:01:39
autor: Krzychu547
Jeżeli nie na nitach a na wielowypuście to sprawdź czy masz tą blaszkową podkładkę. Bez niej można mieć małe luzy na wielowypuście.
: 20.02.2013 18:41:13
autor: pagerek
jest na nitach luz
: 21.02.2013 09:21:20
autor: ari4
pagerek pisze:jest na nitach luz
Wg mnie nie powinno być luzu. Jak będziesz z tym jeździł, to luz będzie się powiększał, aż w końcu kiedyś pęknie ten aluminiowy pierścień centerlock. No i może tarcza hałasować.
A czy to da się naprawić? Wątpię. Musiałbyś mieć nity grubsze o ten luz, odpowiednio je zanitować (to nie jest takie proste jak się zdaje). No i te nity muszą mieć bardzo płaskie łby, żeby nie haczyły o adapter lub o amorka.
Wg mnie, czeka Cię wymiana tarczy...

: 21.02.2013 09:33:11
autor: Godryk
Ludzie kiedy nauczycie się jednaj prostej zasady ( nie masz pewności/nie wiesz - nie pisz! )
pagerek Luz na nitach w tarczach Shimano to normalna sprawa miałem już kontakt z dziesiątkami takich tarcz. Jedynym minusem tego luzu jest to głupie uczucie ze coś goni gdy chwycimy hebel w miejscu. Podczas jazdy w niczym to nie przeszkadza a tarcze będą mogły służyć jeszcze latami...
: 21.02.2013 10:11:10
autor: ari4
Godryk pisze:Ludzie kiedy nauczycie się jednaj prostej zasady ( nie masz pewności/nie wiesz - nie pisz! )
Spokojnie ziomuś uspokój się.
Stwierdziłem to na podstawie innych rzeczy, z którymi mam do czynienia.
W motorze np. nie może być luzów na nitach w sprzęgle, czy zabieraku koła (również w innych rzeczach połączenie nitowane jest nieruchome. Jeżeli na nitach jest luz, to nie świadczy to o dobrym połączeniu - nity się zerwą), sugerowałem się tym właśnie. Siły działające w motorze i w hamulcu rowerowym są podobne (ba może nawet większe w rowerze).
Sprawa dotyczy hamulców - bezpieczeństwa, więc ja osobiście bym się bał.
Zrobi, jak zrobi.