Strona 1 z 1

BR-M755 a a tarcza 223 mm

: 20.02.2013 18:32:45
autor: m2sc
Czy da sie to jakos połączyć, pomimo poszukiwań nie znalazłem adaptera IS-IS na 223 mm, łączenie 203 i 160 chyba dałoby efekt ale boje się o sztywność i wytrzymałość takowego połączenia, amortyzator to Z1 2004 , a tarcza hope floating saw

: 20.02.2013 18:40:26
autor: kuklis
1. Po co Ci to?
2. Amortyzator raczej nie jest przygotowany żeby coś takiego przyjąć.

: 20.02.2013 18:45:18
autor: m2sc
1. akurat mam taką tarcze i taki hamulec
2. Marzocchi zaleca wielkość tarczy do 203, promień większy o 10 mm dużo nie zmienia

ps. jak nie masz nic do dodania w temacie to nie pisz :)

: 20.02.2013 18:52:28
autor: Moherek993
To sprzedaj tą tarczę i kup 203, jak zaleca Marzocchi. 223 w 9 letnim amorku brzmi jak próba samobójstwa dla mnie...

: 20.02.2013 18:56:23
autor: m2sc
To niech mi ktoś sprzeda 203ke czarna hope'a to sprzedam :p

Nie wiem co niby może się stac ale ok

: 20.02.2013 18:58:28
autor: FRmaniak
Jak mocowanie ma się urwać to sie urwie i przy tarczy 180...

: 20.02.2013 19:13:30
autor: Buczeros
większa tarcza = większa siła hamowania = większe siły działające na amortyzator , dodając do tego amor już nie super nowy nieprzystosowany do takiej tarczy , albo inaczej takiej siły hamowania może się kończyć niemiło ale to nie musi być prawda sam miałem rst jakiś słaby model z mocowaniem hamulca tarczowego i wsadziłem do niego tarcze 203 i dobry hamulec o dziwo żyję i nic mi nie jest a wyprawiałem na nim cuda O.O

: 20.02.2013 19:50:35
autor: FRmaniak
Ja mam juniora równie starego z tarczą 203 i żyje tak już 8 lat

: 20.02.2013 19:57:18
autor: typek99
mój junior ma 10lat więc też nie mało,a jeździ ciągle na 203mm i nic :)

: 20.02.2013 20:14:16
autor: pietryna
Jeśli nie będziesz czuł ściągania na którąś stronę podczas hamowania to w sumie jest ok. Jak będzie ściągać to lepiej szybko zdejmij bo go połamie.

: 20.02.2013 20:20:41
autor: m2sc
Buczeros - to ze tarcza jest większa wcale nie musi oznaczać większej siły hamowania, przy mniejszej sile nacisku klocków na tarcze nastąpi zablokowanie owego koła. Siła działająca na amortyzator to ramię razy siła tarcia na klockach które mogą pozostać takie same (przy mniejszym ciśnieniu w układzie). Jeżeli się mylę to proszę o poprawienie mnie ( i nie o odpowiedzi w stylu nie bo nie).

: 20.02.2013 22:35:23
autor: pietryna
Tu chodzi o to że siła nie działa równo w osi. Jest przyłożona lekko z boku.

V brake jednak nikt nie zabrania a tarcza ma nie 9" a ze 24". Tylko że przy vkach siła nie skręca amortyzatora w żaden sposób.

: 20.02.2013 23:03:26
autor: m2sc
wiem ze siła działa tylko "na jedną stronę" , v brake jest o tyle dobry ze działa z dwóch stron w przybliżeniu taka sama sila.

ps. jezeli dobrze pamiętam to przy kole 26 ' obręcz ma jakieś 22 cale ale to tylko ciekawostka

: 21.02.2013 08:49:24
autor: pietryna
Ja bym się nie pytał na forum tylko założył tarczę. Jak ściąga koło podczas hamowania to do wywalenia. Jak wszystko jedzie prosto to można zostawić.

Oczywiście nikt ci nie da gwarancji że to się nie urwie w końcu.

Co do adapterów to tylko łączenie. Najlepiej na mocowaniu PM to wychodzi. Przy IS trochę przydługi będzie taki adapter. Ja sam mocowałem taką tarczę z gustavem właśnie przez adapter przedni PM-PM 180mm i adapter gustava przedni PM 203mm. Razem to dawało +60mm od standardowego mocowania PM w amorze dla tarczy 160.

: 21.02.2013 11:09:02
autor: m2sc
No własnie taki był mój pierwotny zamysł, co do urwania jestem świadom. Z tym ze to PM-PM będzie tak samo długie jak dwa ISy, a te drugie wydaja mi się solidniejsze. No nic będę coś kombinował. Dzięki za zainteresowanie tematem.

: 21.02.2013 18:00:28
autor: pietryna
No dwa ISy to nie wchodzą w grę bo ci przesuną wszystko w bok.

Musisz użyć IS PM i potem PM PM. Chyba że ten hamulec jest IS to wtedy IS PM i PM IS. Dwa IS IS wg mnie raczej nie zadziałają.