Strona 1 z 1
spręzyna 400x2.75 jak zmierzyć te 2.75 co to jest ?
: 20.02.2013 20:29:54
autor: pagerek
mam taką sprężynę w vanilli RC 222mm i chciał bym np. 500x3.00 . + mam luzy czasem niewiem dokładnie ale na tylnym wahaczu mam big hita z 2005 miały luz oba bo miałem 2 i miały luzy z ta vanilla zależy jaka dziura i odbicie dampera i wtedy jest taki metaliczny trzask . Tulejki są do wymiany ? Bo jedna tulejka sama wylata .
: 20.02.2013 21:00:21
autor: NorekO
2.75 to skok sprężyny w calach czyli około 7cm. Co do luzów to zapewne tuleje dampera do wymiany, a co do metalicznego trzasku to dampery potrafią tak mieć gdy są zapowietrzone ew wspomniane zużyte tuleje. Wymień tulejki i zapewne problem zniknie
: 20.02.2013 21:17:33
autor: pagerek
dobra ok teraz małe pytanie sprężyna 400 pod jaka wagę jest ? ja mam 60-61 kg
: 20.02.2013 21:18:09
autor: FRmaniak
Zależy w jakiej ramie
: 20.02.2013 21:38:04
autor: pagerek
no ja mam big hita
: 20.02.2013 22:18:27
autor: LisuKrakow
275ibs bedzie ok, ja waze prawie ok 90kg a poza 400ibs nigdy nie wyszedlem, w cane corso mialem 350 i bylo idealnie ;p
: 21.02.2013 01:11:53
autor: NorekO
Jeszcze proste pytanie. Sprężyna ma być do foxa vanilla o którym pisałeś w pierwszym poście ? Porównując do Big Hita 2005 kolegi z 4way to myślę że 275-300 lbs powinna być odpowiednia. Najprościej by było gdybyś powiedział ile sagu masz na tej 400 wtedy można by oszacować jaka była by optymalna
: 21.02.2013 07:33:46
autor: pagerek
tak fox . No 400 to amor mi wchodzi do połowy na sagu
: 21.02.2013 09:55:13
autor: NorekO
w takim razie przydałaby się twardsza 500-550lbs. Dobrze by było gdybyś pożyczył od kolegi twardszą, zamontował i sprawdził czy będzie odpowiednia
: 21.02.2013 10:41:52
autor: ari4
Jaki BH?
Ja ujeżdżam BH 2004 Expert i mam springa 500. Ważę 75 kg i jest idealna.
W taką wartość bym uderzał.
: 21.02.2013 11:38:12
autor: MUSZEL
ja mam BH z 2005 roku (w podpisie widać) i mam sprężyne 400 w Foxie DHXie, a 4way'u wcześniej też miałem 400. Waże 67kg. Coś jest nie rak skoro przy 400 masz połowe skoku zamkniętego, bardzo nie tak. Jeszcze powiedz jakie masz ustawienia w ramie i w linku (A, B, C czy D). Ja mam A i oczko w ramie najniższe (największa progresja na końcu skoku a jednocześnie na początku "najmiększe" ze wszystkich ustawień).
Poza tym jak chcesz twardszą sprężyne, to ...x2,75 musi zostać, ewentualnie 2,8 może być. Zmierz dokładnie sag.
: 21.02.2013 11:44:08
autor: ari4
A, B, C czy D służy do ustawienia skoku i kąta główki.
Od progresji zależy górne mocowanie.
Ja dla przykładu mam na najwyższym oczku pod siodłem, skok na 203mm i kąt główki na bardziej płasko.
Dodatkowo mam na maxa ciśnienie w moim IFP i sprężynę ściśniętą na 3-4 obroty (czyli wszystko na maxa) na moją wagę 75 kg jest idealnie. Nie lubię jeździć na miękkim, ale nie jest znowu za twardo (sag katalogowy mam).
Widzę, że różnie z tym wypada...
@MUSZEL
Na jakim oczku pod siodłem jest największa progresja?
Jaka jest różnica w pracy między najniższym, a najwyższym oczkiem pod siodłem?
: 21.02.2013 12:16:31
autor: MUSZEL
ari4 pisze:A, B, C czy D służy do ustawienia skoku i kąta główki
przez różne ustawienia skoku, zmieniasz przełożenie ramy, co za tym idzie na różnych ustawieniach skoku potrzebujesz innych sprężyn by uzyskać podobną prace.
ari4 pisze:Ja dla przykładu mam na najwyższym oczku pod siodłem, skok na 203mm
BH ma 8,1" skoku, nie 8", co daje 208mm skoku
ari4 pisze:@MUSZELNa jakim oczku pod siodłem jest największa progresja?Jaka jest różnica w pracy między najniższym, a najwyższym oczkiem pod siodłem?
największa progresja jest na oczku najniższym. Początkowo zawieszenie jest bardziej miękkie, ale za to na końcu jest twardsze. Średnie przełożenie ramy jest stałe - skok ramy/skok dampera, więc analogicznie jak na początku skoku przełożenie jest większe i rama ugina się łatwiej w stosunku do innych ustawień, to na końcu skoku przełożenie to musi gwałtowniej w stosunku do innych ustawień maleć, by średnia liczbowa przełożenia się wyrównała, co powoduje mocniejsze utwardzenie na końcu skoku.
Na ustawieniu najwyższym praca jest najbardziej liniowa. Przełożenie jest najmniej zmienne wokół średniego, dlatego też początkowe przełożenie jest mniejsze od tego z ustawienia dolnego. Na danej sprężynie jest twardziej, ale i mniej progresywnie.
Re: spręzyna 400x2.75 jak zmierzyć te 2.75 co to jest ?
: 21.02.2013 12:27:58
autor: NorekO
Nie ma co się sugerować swoją sprężyną w DHX czy swinger, Vanilla będzie miała zawsze twardszą bo te dampery bardziej się zapadają niż "nowsze" przy tych samych sprężynach. Miałem Vanille RC ze sprężyną 500 po przesiadce na DHX 5.0 sprężyna 450 była ciut przy twarda. Kolejna sprawa Vanilla nie ma regulacji po za powrotem i jest dość liniowa więc żeby nie zamykać zawieszenia na krawężniku przydała by się twardsza sprężyna. Kto co lubi
: 21.02.2013 12:48:39
autor: ari4
Dzięki Muszel, nie wiedziałem, bo w manualu tego nie znalazłem.
Ja mam 500 na dhx 3.0, tak dla wiadomości, bo zapomniałem napisać, może to komuś pomoże.
: 21.02.2013 13:13:15
autor: MUSZEL
ari4 pisze:Nie ma co się sugerować swoją sprężyną w DHX czy swinger, Vanilla będzie miała zawsze twardszą bo te dampery bardziej się zapadają niż "nowsze" przy tych samych sprężynach. Miałem Vanille RC ze sprężyną 500 po przesiadce na DHX 5.0 sprężyna 450 była ciut przy twarda. Kolejna sprawa Vanilla nie ma regulacji po za powrotem i jest dość liniowa więc żeby nie zamykać zawieszenia na krawężniku przydała by się twardsza sprężyna. Kto co lubi
w sumie... miałem kiedyś do czynienia z Vanilla i faktycznie jest jak mówisz, wymagała ona twardszej sprężyny.
Więc autor tematu powinien zakupić 500x2,75 lub 500x2,8
ari4 pisze:Dzięki Muszel, nie wiedziałem, bo w manualu tego nie znalazłem.
spoko, metoda prób i błędów, itp itd

na oryginalnych naklejkach na ramie coś nie coś było o progresji
: 21.02.2013 20:29:01
autor: pagerek
dobra to juz rozumiem
