Strona 1 z 2

[Kross Sign DS] Wymiana części pod Dirt/lekki Freeride

: 23.02.2013 15:50:19
autor: Globox
Czołem :D

Na wstępie chciałbym wszystkich powitać jako nowy użytkownik oraz przeprosić za ewentualne złe umiejscowienie tematu.

Zatem przejdźmy do sedna sprawy. Od 1.5 roku jestem jak na razie zadowolonym posiadaczem roweru Kross Sign DS. Do tych czas pękł mi tylko hak od przerzutki, który wymieniłem ale kilka dni temu niestety posypała się też kaseta. Korzystając z okazji postanowiłem na wiosnę wymienić też, nie które części radzące sobie lepiej w Dircie. Czasami lecz rzadziej uprawiam też nieco Freeride. Pytanie do was co najlepiej wymienić? Myślałem nad amorem, tylną przerzutką, siodłem oraz oczywiście nad kasetą + jakiś łańcuch pod nią. Jak na razie w rowerze zmieniłem/zrobiłem:

-zdjąłem przednią przerzutkę
-zdjąłem przedni hamulec
-tylni hamulec wymieniony na hydraulika Shimano Deore M595
-opony zabezpieczone przed przebijaniem (jak na razie jest dobrze)
-manetka zmiany tylnej przerzutki zmieniona na Sram x9

Na nowe części/ulepszenia mam 1000zł w ostateczności 1200zł. Z góry dziękuje za pomoc :)

: 23.02.2013 18:10:23
autor: kuba1272
amorek na jakiegos pike-a, może jakąś ramkę typu prodigy 9.81 i napęd ss zamiast przerzutki. Myślę że w 1000 spokojnie się zmieścisz

osobiście mam jako drugi rower prodigy 9.81 z duro - katuje na nim głównie dirty ale czasami w lesie też się pobawić można ;)

: 23.02.2013 18:42:27
autor: Globox
A jakieś konkrety? Bo za bardzo nwm co w niego ładować (np. jaka rura sterowa w amorze idzie pod tą ramę). Bo rowerek będę "budował" właśnie na niej. Jak byś mógł podać linki itp. był bym wdzięczny, bo jeśli chodzi o dopasowywanie części jestem zielony :D

: 23.02.2013 18:44:32
autor: FRmaniak
Zależy czy chcesz rower do Fr czy do Dirtu.
Nie da się złożyć czegoś pomiędzy

: 23.02.2013 18:46:22
autor: Globox
No więc skoro tak musi być to zrezygnuję z Fr, wolę zdecydowanie Dirt ;)

: 23.02.2013 19:00:42
autor: FRmaniak
Więc signa zdecydowanie odpuść.
Brak suwanych haków = brak zamontowania single speeda = kicha w dircie.
Sprzedaj ramę, koła, amortyzator, przerzutkę i manetkę.
500-600 zł powinieneś za to dostać spokojnie.
Więc dysponujemy 1500-1800zł i mamy do kupienia: ramę, koła i amor.
Amora to szukałbym jakiegoś Rs Argyle, Np te 2:
http://allegro.pl/rock-shox-argyle-318- ... 69591.html - lepszy ale składany z 2 amorów, jeśli rzeczywiście działałby dobrze i było z nim wszystko ok to brałbym tego
http://allegro.pl/rock-shox-argyle-409- ... 54083.html - trochę gorzej pracuje ale też całkiem przyjemnie.
Do tego taka ramka:
http://www.rowerowy.com/czesci/ramy/dir ... _void_2012
http://www.rowerowy.com/czesci/ramy/dir ... or_quinnie

A koła to ciężko podać jakieś bo jest ich cała masa.
Napewno oś 20mm z przodu i 1 bieg z tyłu

: 23.02.2013 19:24:57
autor: Globox
Wiesz tak przeglądałem różne strony i coś nie jestem pewien czy tyle wyciągnę za te używane części... Wiosna idzie i nie chce mieć samego napędu i kierownicy w komórce bo mi kasy nie starczy na resztę :D Na pewno nie da się zrobić tego bike'a chodź trochę pod Dirt? Nie będę go katował nie wiadomo jak, jeszcze się uczę jak już opanuje to wtedy ogólnie rower zmienię na coś typowo Dirt'owego ;)

: 23.02.2013 19:43:36
autor: FRmaniak
Ale możesz kupić ten amor za 500, którąś z ram za 550.
To jest 1050zł.
Przednie koło jakieś kupisz nawet i za 60-70zł i rower będzie się nadawał do dirtu.
Możesz najpierw spróbować sprzedać to co masz.
rama jakieś 150zł
Manetka x9 za jakąś 100 pójdzie
przerzutka nie wiem jaka ale chyba x5 tam masz to jakieś 50zł
no i koła myślę jakieś 150zł dostaniesz.

: 23.02.2013 22:03:29
autor: kuba1272
jeżeli jesteś tak bardzo uparty na tego sign-a to kup reduktor na ss zamiast kasety i taki napinacz ktory montuje się na miejscu przerzutki. Wyjdzie ci to jakies 50-80 zł. a resztę zainwestuj w amorka i koła skoro nie chcesz zmieniać ramy.
Za 1000 można już spoko dirtówke złożyć na dobrej ramie więc nie wiem w czym problem

: 24.02.2013 00:36:13
autor: Globox
Może źle nazwałem temat. Będę używał tego roweru do wypadów w las z ścieżkami i hoopkami do metra. Co tydzień trafi się też wyjazd do Czech na Single Tracka. Nie chcę typowej dirtówki. Przepraszam za złe ujęcie nazwy. :oops:

: 24.02.2013 00:42:50
autor: FRmaniak
To chcesz dirtówkę czy fr?

: 24.02.2013 00:51:32
autor: Globox
Chcę pod to co napisałem, nwm jak to dokładnie nazwać. :lol:

: 24.02.2013 10:21:04
autor: kuba1272
to pike (albo cos podobneho) do przodu i koła. Reszte możesz przeznaczyć na lepszą przerzutkę itp.

: 24.02.2013 16:43:11
autor: Globox
A koła jakie dokładnie? Bo wiesz sam napis "koła" nic mi nie mówi :D A co do Pike. Jakiś konkretny model? Prawdopodobnie mój budżet zwiększy się do 1600-1800zł.

: 24.02.2013 16:56:48
autor: FRmaniak
Czyli ustaliliśmy że chcesz rower do FR.
Sztywna rama
Skok amora 140-160mm
Przerzutka z tyłu
1 zębatka z przodu
Dobrze rozumiem?
Napewno zostawiamy ramę i korbę z suportem oraz manetkę, x9 to całkiem dobra manetka. Kierownice, siodło i tyknie koło można by zmienić jak zostanie jakaś kasa.
Amor to myślę że jakiś Domain, do 800zł dostaniesz.
Koło na przód - kupisz fajne koło nawet za 100zł, ważne żeby miało piastę na sztywną oś 20mm i mocowanie pod tarcze.
Założyłbym przedni hamulec (ten co był, pisałeś że zdjąłeś)
Tylnią przerzutkę na jakiegoś srama x7-x9. Rusior . ma do sprzedania fajną x7 za 150zł chyba.
Za resztę poszukałbym kierownicy szerszej, jakiegoś Fatboya lub Darta Nitro(150zł) , jakiegoś siodła, to co jest w signie wygląda raczej jak fotel a nie siodło :lol: , jak jeszcze chcesz można by zainwestować w tylne koło bo to prędzej czy później (raczej prędzej) padnie. Do 150-200zł znajdziesz przyzwoite koło.

: 24.02.2013 17:07:57
autor: Globox
Dzięki bardzo, o takie coś mi chodziło :)

Jeszcze takie głupie pytanko. Do tej ramy idzie rura sterowa 1.1/8? :mrgreen:

: 24.02.2013 17:12:18
autor: FRmaniak
tak 1.1/8

: 26.02.2013 15:18:47
autor: Globox
Opłaca się kupić Marzocchi Bomber XC600 Tst2 za 350zł?

: 26.02.2013 15:19:37
autor: FRmaniak
Ale ty nie chcesz kupić amora do xc tylko do FR