Strona 1 z 3
CCDB serwis ktoś może ma manuala?
: 27.02.2013 21:58:24
autor: rafimax
witam czeka mnie pierwszy serwis nowego damperka i chciałbym to zrobić sensownie więc szukam manuala...
: 27.02.2013 23:32:06
autor: off_road
Przede wszystkim zaopatrz się w pompę próżniową
Bez niej NIKOMU NA ŚWIECIE nie udało się poprawnie odpowietrzyć tego dampera nie zostawiając ani jednego bąbla w środku.
Jeśli ktoś twierdzi, że mu się udało najnormalniej w świecie ściemnia.
: 27.02.2013 23:33:58
autor: rafimax
Hmmm ciekawe muszę doczytać jeszcze co nieco ...
: 27.02.2013 23:35:57
autor: off_road
https://www.youtube.com/watch?v=k1xuprcnD4o
Wszystko w temacie

Warto odpalić polskie napisy

: 27.02.2013 23:56:06
autor: rafimax
aha czyli spokojnie się da samemu tylko jest to bardziej czasochłonne
ponawiam prośbę o podesłanie manuala co i jak wygląda wewnątrz CCDB
: 27.02.2013 23:59:37
autor: off_road
Bardziej czasochłonne i niedokładne

Tak jak wczesniej pisałem nikomu na świecie nie udało sie twintuba dobrze odpowietrzyć bez zostawiania bąbli

(metodą tradycyjną)
A tak wyglada w środku:
Tak zapytam damper serwisujesz bo tak czy wymaga już zmiany oleju lub coś padło?
: 28.02.2013 08:05:33
autor: rafimax
nie po prostu przed sezonem trzeba będzie zrobić serwis bo to nowy zakup i nie wiem dokładnie kiedy był serwisowany.
a co do wyglądu take fotki poglądowe to nie to bardziej chodzi mi o rysunek co i jak po kolei wiesz o co chodzi na pewno...
hmmm pozostaje pytanie gdzie zrobią mi ten damper tak jak trzeba z uwzględnieniem mojej wagi i zawieszenia w jakim będzie pracował. To chyba nie w PL... heh...
: 28.02.2013 09:04:55
autor: Jergus
CCDB raczej nie zaworuje się pod rame, dopytaj producenta ramy ile klików na danym pokrętle ma być, będziesz mieć bazowe ustawienie do ewentualnej korekty pod siebie, którą mało kto robi.
: 28.02.2013 10:19:03
autor: pietryna
Naprawdę nikt nie próbował tego poskładać do kupy w pojemniku z olejem? Wykręcić regulatory i wszystkie pierdoły które nie są wkręcane na klej(jak korpus) włożyć w olej, pomachać, poprzekręcać i zamontować zdjęte elementy? Bez pompy próżniowej można jedynie zamknąć gdzieś powietrze które nie może uciec w pozycji(bo dać się je wypuścić musi) w której olej nam się nie wyleje. Pojemnik z olejem załatwia sprawę.
Jeszcze widzę że odpowietrznik jest przy oczku montażowym...
No ale fakt, trzeba mieć ze 2-3l tego oleju.
: 28.02.2013 10:27:21
autor: off_road
Pietryna w siedzibie ohlinsa jest przeźroczysty TTX 25 czyli nasz słynny CCDB każdy kto tam zagląnie może podjąć próbę odpowietrzenia tradycyjną metodą również tą którą podałeś
Jak dotąd nikomu się to nie udało. No stary wyzwanie na Ciebie czeka jakbyś był w tamtych okolicach.
Farimax który masz model? (chodzi o kolory regulatorów, pokrywy zbiorniczka wyrównawczego)
CCDB wymaga serwisu co 2 lata lub 200h jazdy

A po modelu można rocznik obczaić
Pietryna nie wiem czy miałeś okazję pompą próżniową potraktować nowy olej bardzo delikatnie wlany do naczynia... można się naprawdę zdziwić ile powietrza wyłazi mimo, ze olej ostany i przelewany najdelikatniej jak się da
Co do zaworowania to w przypadku naszych rowerowych takie pojęcie aktualnie nie istnieje dla CCDB. Zakres regulacji jest tak szeroki, ze teoretycznie ma ogarnąć wszystkie ramy o ile przewidziane są pod dampery sprężynowe

: 28.02.2013 12:27:43
autor: pietryna
off_road pisze:Pietryna nie wiem czy miałeś okazję pompą próżniową potraktować nowy olej bardzo delikatnie wlany do naczynia... można się naprawdę zdziwić ile powietrza wyłazi mimo, ze olej ostany i przelewany najdelikatniej jak się da
To ja wiem. Tylko kwestia taka czy to ich super odpowietrzenie pompą polega na wywaleniu całego powietrza z tego oleju czy wypełnienie przestrzeni olejem. Bo jeśli to pierwsze to żadnego dampera się nie da odpowietrzyć bez pompy próżniowej... Ale po to jest podnoszone ciśnienie.
: 28.02.2013 12:43:41
autor: off_road
Generalnie wygląda to tak:
1. Rozkładasz damper, wymieniasz ewentualnie czesci i składasz go.
2. Podłączasz pompę.
3. Pompa robi próżnię w damperze.
4. Teraz wprowadzany jest olej do systemu
5. Znów zapodajemy próżnię
(punkty 4 i 5 są powtarzane do momentu aż bąble powietrza w przewodzie przestają sie pojawiać)
6. Odłączasz pompę i zakręcasz odpowietrznik.
http://www.youtube.com/watch?v=cofv6vcud8g
ps. jak się ktoś przyjrzy, nowy DHX, ROCO od zawsze, CCDB i VIVID mają porty do odpowietrzania pompą próżniową
jeszcze jedno ccdb działa na bardzo niskim cisnieniu

: 28.02.2013 17:28:46
autor: rafimax
wiesz złote regulacje złoty korpus czarna pokrywa zbiornika wyrównawczego właściciel twierdzi że to model z 12 roku z nuke proofa scalpa fajnie wiedzieć że ten damper ma asz taki zakres regulacji
a w ogóle to jak to jest z pompowaniem tego dampera bo widzę śróbkę na torksa jaki adapter jest potrzebny czy może jakieś specjalne narzędzia?
Edit: (scalam posty) [off_road]
: 28.02.2013 17:34:38
autor: marudny
To jest moja pompa próżniowa…
Zalewam damper bez wiadra… Wręcz zgrubnie. Na koniec grawitacyjnie pozbywam się powietrza. Podobnie jak z Avidów.
Plan działania jest prosty. Tłok pcham ręcznie, wypycham pompką - zacisk zamknięty. Gdy tłok wypchnięty do oporu, napieram na strzykawkę żeby wypchnąć pływak zbiornika.
Ssanie powoduje powrót oleju razem z bąbelkami do strzykawki i jednoczesny powrót przegrody, oraz tłoka – z podciśnieniem nie przesadzam, żeby nie zassać powietrza do układu.
Chwila cierpliwości i mam odpowietrzony damper jak jeszcze nikt tego nie zrobił bez pompy próżniowej… No ale to nie CCDB
Pierwszy raz zrobiłem to z vividem nie długo po zakupie bo był ciulato odpowietrzony i po dłuższym staniu zawsze sobie siorbnął.
Głębokość na jakiej ma być pływak ostatecznie ustalam pchając go ciśnieniem czyli pompką... Pomiar wykonuje przez otwór na zawór - wyskalowanym patykiem od szaszłyka...
Zakręcam „bleed port” wypychając ostatni milimetr i jest cacy.
Metoda jak widać do ogarnięcia bez pompy. Polecam spróbować z każdym damperem który ma "wizjer", mniej oleju się marnuje, szanujemy środowisko...

: 28.02.2013 17:36:51
autor: off_road
Do nabicia gazem trzeba:
1781-01 (Wyszukaj sobie w tym pdf)
http://www.resuspension.com/techinfo/pa ... Manual.pdf
Marudny tyle, ze w samym oleju jako takim gwarantuje Ci masz powietrze zamknięte.

Ja mowie o damperze bez powietrza, a nie tylko dobrze odpowietrzonym z zamkniętymi małymi bąbelkami

Dla mnie dobrze to za mało

: 28.02.2013 17:51:36
autor: rafimax
wiesz w CCDB jest zupełnie inna zasada działania i twin tube to sporo zakamarków gdzie powietrze może się ostać ale patent masz fajny

: 28.02.2013 17:56:36
autor: GgG
Ludzie od stuleci leją nieodpowietrzony olej i żyją, może by przeszło zalanie ccdb "zwykłym" olejem. Tak w ogóle nie sprawdzi się tutaj metoda odpowietrzania jak to robi się z dodem przed wlaniem do hampla, czyli zablokowanie strzykawki i odciągnięcie bombelków tworząc próżnię?
: 28.02.2013 18:20:54
autor: off_road
Motyw ten sam co z saint-ami Gwina.
Nasze są twarde a jego ultra sztywne mimo, że używa seryjnego setu.

: 28.02.2013 18:33:12
autor: rafimax
to jak to jest z tym pompowaniem trzeba jakieś dziwne adaptery czy wystarczy taki do marcoka