Strona 1 z 2
fox vanilla rc dziwne stukanie(nie tulejki)
: 27.02.2013 22:13:42
autor: pagerek
Mam fox vanilla rc 222mm miałem ją w 2 big hitach i jest tak samo, a jest to stukanie w fazie powrotnej jak juz dojdzie do końca to stuknie . Tulejki tez patrzałem jedna miała luz to zlikwidowałem go bo myślałem że to tulejka ale jednak cos w środku jak by miała zaraz się wyrwać dodam że tłumienie działa jak należy , jest to takie coś jak by gumy nie było w środku . To taka vanilla
http://www.google.pl/imgres?um=1&hl=pl& ... 123&ty=131
http://www.bikefilms.com/2010_Norcos_sn ... RC_575.jpg
spróbuje ją dzisiaj rozebrać o ile coś nie popsuje
+widoczne na dole posty sa nie aktualne bo temat ten był o tulejkach a że to nie tulejki zmieniłem temat na stukanie wiec teraz pisać cos o stukaniu w vanilli, i kolega mi cos gadał o odpowietrzaniu vanilli
: 27.02.2013 22:26:33
autor: agressor
tulejki często łapią luzy. powinny raczej z oporem wchodzic.
: 28.02.2013 16:38:35
autor: pagerek
aha, no mi jedna tylko wylata z boku
: 28.02.2013 16:59:44
autor: marudny
W BH - tym starszym, na górnym oczku tulejka jest prawie wieczna. Ta dolna po tyłku dostaje od ruchu obrotowego.
A jak już wylata to wiedz, że coś się dzieje...
Zapodaj na próbę pasek a alu wycięty z puszki. Na chwile pozbędziesz się luzu...
: 28.02.2013 17:38:25
autor: agressor
No jak wylata to już jest spory problem... z językiem polskim.
Szkoda czasu w zabawy z puszkami, lepiej od razu kupić nowe tulejki i zauważyłem, że te u góry rzadziej łapią luzy.
: 28.02.2013 20:42:32
autor: pagerek
dobra spróbuje najpierw na puszkę, a potem kupie, a ile tak kosztują tulejki ? Czy w normalnym rowerowym można dostać ? mam 2 sklepy takie jak co mają w jednym rowery od XC po Enduro i części też tylko co dziwne mają wszystkie typy i rodzaje opon do DH o.O taa , a w drógim sa streetówki, FR'y takie lekkie tzn jednego tam widzialem horneta i rame sama też no i enduro no i części streetowe

mają połączenie ze sklepem Velo moj kolega zamawiał coś i zrobili zamówienie w Velo
: 28.02.2013 22:07:30
autor: djwiocha
Nie dostaniesz raczej.
: 28.02.2013 23:31:23
autor: Moherek993
Zamów tulejki u Proshoxa, ewentualnie wyślij damper to założą je od razu. Pozdro
: 28.02.2013 23:54:50
autor: Ron2013
Polecam tulejki Proshoxa są bardziej trwałe niż oryginalne producentów, tutaj wysokoudarny nylon (z którego są zrobione) jest odporny na ścieranie i udary a przy tym lekki i korozjo odporny.
: 02.03.2013 15:59:12
autor: pagerek
up
: 02.03.2013 17:38:22
autor: Szakall
stawialbym na luz na tym niebieskim polimerowym pierscieniu widocznym na zdjeciu
http://www.google.pl/imgres?um=1&hl=pl& ... 123&ty=131
tez mialem vanille w big hicie i tez stukalo, to normalka w tych damperach
: 02.03.2013 17:42:22
autor: pagerek
to nie ma luzu . Nie czuc zeby latało
: 02.03.2013 17:50:21
autor: off_road
Czemu nikt zapowietrzenia dampera nie zaproponował?
: 02.03.2013 22:03:13
autor: pagerek
upp dawajcie jakąś pomoc :/
: 03.03.2013 10:27:23
autor: pagerek
up
: 03.03.2013 11:03:28
autor: Schokowafel
Stukanie w damperach powodują:
1. tulejki
2. zapowietrzenie - damper stuka przy top oucie z powodu braku hamulca hydraulicznego na poczatku skoku, część damperów nie ma gumki tylko wali metal o metal
3. luźny glide ring. Zdazylo mi sie kilka razy ze przez niego damper pukal przy kazdej zmianie kierunku przod tyl. Można go podkleic alby wymienic na nowy.
: 03.03.2013 11:21:22
autor: MUSZEL
Schokowafel pisze:. luźny glide ring
możesz powiedzieć po polsku co to jest dokładnie za element w damperze?
: 03.03.2013 14:00:08
autor: pagerek
dzisiaj rozkręciłem go i własnie tam puka metal o metal chyba i olej do połowy jest, jak woda jest i siwy . Daje zdj o co chodzi to puka o tamto jest zaznaczone no tak moim zdaniem o to wali . I właśnie jakie hamulce i ten luźny glide ring, w moim tulejki juz zrobiłem i to nie tulejki on puka w fazie powrotu jak sie juz zatrzyma to puknie , jak siedzę i go uginam to nie stuka tylko jak lekko podniosę rower i puszcze to stuknie i przy pracowaniu jak są korzenie itp puka jak sa gwałtowne ruchy i odbicie .
: 03.03.2013 16:02:33
autor: Schokowafel
No to był zapowietrzony. A z tego co pamietam powinien byc w tym miejscu gumowy pierscien (odbojnik) Jak go nie bedzie to tez sie nic nie stanie. Zalej damper dokladnie i będzie git.
Glide ring to ten niebieski pierscien na pistonie tam gdzie shimy. Czasem bywa on luźny i powoduje bardzo irytujące pukanie.