Kona stinky 2005 i poprawa zawieszenia - 240mm damper.

enyoui
Posty: 126
Rejestracja: 27.07.2012 02:27:41
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Kona stinky 2005 i poprawa zawieszenia - 240mm damper.

Post autor: enyoui »

Witam, otóż ostatnio pomyślałem nad tym żeby poprawić jakoś swoje zawieszenie w Konie stinky 2005 (jeżeli w ogóle się da), dlatego piszę do was co sądzicie o tym żeby włożyć damper o długości montażowej 240mm. Wiem, że wydaje mi się to nieosiągalne ale myslę, że wywiercenie jednego otworu w tak jakby "blaszce" która jest zespawana od rury podsiodłowej do tej rury skośnej która idzie od główki ramy do suportu. Włożyłbym tulejkę offsetową, aby wyżej troszkę o te 2mm otwór wywiercić i myślę, że wszystko by pasowało. Tylko pytanie do was, znawców, co o tym sądzicie i czy jest to wykonalne bo być może błędnie myślę? Poprawi to pracę zawieszenia, zmieni dużo charakterystykę? Może pogorszy? Czy ktoś się już kiedyś z czymś takim spotkał?
Gromciu
Posty: 136
Rejestracja: 18.12.2012 20:34:29
Lokalizacja: Warszawa/Marki
Kontakt:

Post autor: Gromciu »

Po co ci damper 240 do STINKY ... Przesada i to na grubo, nie ma co kombinować, nie bez powodu montowali tam 215/222 zeby ktos to teraz przerabiał :)
off_road
moderator
Posty: 3532
Rejestracja: 09.06.2006 07:02:09
Lokalizacja: Rymanów
Kontakt:

Post autor: off_road »

Już lepiej inny damper zapodać ;)
Ohlins RS Elka DT Marzocchi AvA DSP WP Showa KYB

Serwis:
www.fb.com/BFGsuspension
UfuS78
Posty: 454
Rejestracja: 12.06.2011 10:55:52
Lokalizacja: Porąbka
Kontakt:

Post autor: UfuS78 »

Uciskanie tam 240 jest nie zbyt dobrym pomysłem. Jaki masz obecnie damper ? Może zmiana na coś lepszego by wystarczyła ? :)
enyoui
Posty: 126
Rejestracja: 27.07.2012 02:27:41
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: enyoui »

Fox DHX 3.0 ze sprężyną 500 lbs przy wadze 70kg oraz długość montażowa dampera 222mm z długością tłoczka 63mm
pietryna
Posty: 3790
Rejestracja: 04.06.2009 15:20:47
Kontakt:

Post autor: pietryna »

Jeśli chcesz coś poprawiać to wg mnie tylko krótszy o ile nic nie będzie wadzić czy przeszkadzać...
enyoui
Posty: 126
Rejestracja: 27.07.2012 02:27:41
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: enyoui »

Co mi da krótszy damper?
Grzesiek888
Posty: 250
Rejestracja: 02.10.2011 10:31:41
Kontakt:

Post autor: Grzesiek888 »

wiekszy damper niz 222 nie wejdzie, mialem ta rame, po za tym masz za twarda sprezyne 400-450 2.75 , poprawa zawieszenia ;) to tylko kona .


Wiercenie w tej ramie jest ryzykowne. daj mieksza sprezynke i nabij damper na okolo 80psi .
FORZA JUVE!!!
enyoui
Posty: 126
Rejestracja: 27.07.2012 02:27:41
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: enyoui »

No dobra a co myślicie o tym, żeby zamontować damper 230mm, powinien wejść ale nie jestem teraz pewien, sprawdzać mi się nie chce, aczkolwiek zakładając, że wejdzie, dałoby radę tłoczek na 77 wymienić albo na większy niż 70? To też nie byłoby złym pomysłem w sumie, do tego miękka sprężyna 350 lbs, powinno się poprawić, ale nie wiem tego do końca.
FRmaniak
Posty: 2125
Rejestracja: 15.08.2011 19:24:23
Lokalizacja: ŁDZ/Lutomiersk
Kontakt:

Post autor: FRmaniak »

ale tłok jeśli będzie dłuższy to może w korpusie nie starczyć miejsca żeby sie cały zmieścił

miki_ck
Posty: 1491
Rejestracja: 25.11.2008 21:19:53
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: miki_ck »

enyoui pisze:powinno się poprawić
Z ciekawości zapytam: co się ma "poprawić" przez takie kombinacje?
Bo raczej nie to, jak rower się będzie prowadził...

Ogólnie wygląda to tak, jakbyś wychodził z założenia, że więcej musi oznaczać lepiej. I nic innego nie bierzesz pod uwagę :roll:
quake
moderator
Posty: 2111
Rejestracja: 19.04.2004 14:55:53
Lokalizacja: Sosnowiec/Warszawa
Kontakt:

Post autor: quake »

Tak jak napisal przedmowca - co sie ma poprawic?!
Jak dotad Twoje pomysly raczej wszystko pogorsza ;-)

Jedyne co osiagniesz zakladaniem tam dluzszego dampera, to spieprzenie geometrii ramy. Nic wiecej.
Samego tekstu o "wymianie tloczka na 77..." nie rozumiem. Dluzszy tlok = wieksza dlugosc calego dampera.

Ogolnie musisz najpierw wiele sie nauczyc o geometrii roweru, zawieszeniach i ich dzialaniu, zeby moc tak kombinowac, bo to co do tej pory wymysliles nie ma sensu ;-).
enyoui
Posty: 126
Rejestracja: 27.07.2012 02:27:41
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: enyoui »

Może inaczej to ujmę. Uważam, że moje zawieszenie jest troszkę za twarde. Wiadomo, że nie mogę spodziewać się po tej ramie jakiś wielkich zmian..
Obecnie mam sprężynę 500 co prawda ale po zmianie na 350 lbs może być tak, że te zawieszenie będzie mi dobijać, a tego chciałbym uniknąć, ale nie kosztem twardości sprężyny lecz większym skokiem dampera. Jeżeli to co mówię jest bez sensu to rzeczywiście nie rozumiem działania zawieszenia.
Zamontowanie dłuższego dampera da mi więcej skoku, a za tym idzie zmniejszenie twardości sprężyny do nawet 300 lbs, ustawienie troszkę kompresji i będzie ten zakres pracy miał większy. Albo błędnie wszystko rozumuje. Jeżeli tak to powiedzcie mi czy są jakieś możliwości na zmianę pracy? Lepszy damper coś da, dłuższy, krótszy?
miki_ck znajomy powiedział to samo, aczkolwiek nie wychodzę z takiego założenia, chodzi mi tylko o zmienienie pracy zawieszenia, chciałbym pokombinować lecz tak żeby nic nie rozwalić i dlatego też postanowiłem założyć temat na forum aby się zapytać tych co się na tym znają lepiej ode mnie :)
miki_ck
Posty: 1491
Rejestracja: 25.11.2008 21:19:53
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: miki_ck »

enyoui pisze:Lepszy damper coś da
Zdecydowanie.

Ale ogóle zabierasz się do wszystkiego trochę od dupy strony. Przecież pierwsze co powinieneś zrobić, to dobranie odpowiedniej twardości sprężyny. Bez tego nie ma sensu pakować nawet najlepszego dampera z milionem regulacji i kosmicznym systemem tłumienia.
A widzę, że nie próbowałeś nawet przymierzyć innej sprężyny, tylko od razu zakładasz, że pewnie będzie źle :wink:
Jeśli przy odpowiedniej twardości (+/- 30% sagu) damper będzie przelatywał przez skok za łatwo, to wtedy dopiero myślałbym nad zmianą. Ale nie na dłuższy, tylko lepszy po prostu. Chociażby z regulacją tłumienia szybkiej kompresji, której dhx 3 nie posiada, o ile dobrze pamiętam.

A tak jeszcze mi przyszło do głowy: cała reszta zawieszenia - wszystkie łożyska czy tulejki są w dobrym stanie? Bo to też potrafi w znacznym stopniu wpływać na jakość pracy całości.
LisuKrakow
Posty: 977
Rejestracja: 14.04.2010 17:28:56
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: LisuKrakow »

enyoui, sprezyna 500ibs jest na ponad 100kg, zdajesz sobie z tego sprawe? ;p
http://www.goride.pl 661, Royal, Dartmoor, Funn najtaniej w PL - POLECAM
wasall
Posty: 261
Rejestracja: 07.02.2011 14:21:38
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: wasall »

Może inaczej to ujmę. Uważam, że moje zawieszenie jest troszkę za twarde. Wiadomo, że nie mogę spodziewać się po tej ramie jakiś wielkich zmian..
Obecnie mam sprężynę 500 co prawda ale po zmianie na 350 lbs może być tak, że te zawieszenie będzie mi dobijać, a tego chciałbym uniknąć, ale nie kosztem twardości sprężyny lecz większym skokiem dampera. Jeżeli to co mówię jest bez sensu to rzeczywiście nie rozumiem działania zawieszenia.
Zamontowanie dłuższego dampera da mi więcej skoku, a za tym idzie zmniejszenie twardości sprężyny do nawet 300 lbs, ustawienie troszkę kompresji i będzie ten zakres pracy miał większy. Albo błędnie wszystko rozumuje. Jeżeli tak to powiedzcie mi czy są jakieś możliwości na zmianę pracy? Lepszy damper coś da, dłuższy, krótszy?
miki_ck znajomy powiedział to samo, aczkolwiek nie wychodzę z takiego założenia, chodzi mi tylko o zmienienie pracy zawieszenia, chciałbym pokombinować lecz tak żeby nic nie rozwalić i dlatego też postanowiłem założyć temat na forum aby się zapytać tych co się na tym znają lepiej ode mnie :)

To zamiast z 500 od razu na 350 to daj 450 albo 400 i będzie :roll:, dłuższy damper zepsuje geometrie jak chcesz żeby sie fajnie śmigało to kup DOBRY damper długości 216mm wtedy rama ma dość przyjemne kąty. I nie prawdą jest że sprężyna 500 jest dla kogoś kto ma 100kg to zależy w dużym stopniu od ramy, ja mam 65 kg i jeżdze na 450... :roll:
enyoui
Posty: 126
Rejestracja: 27.07.2012 02:27:41
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: enyoui »

Dzięki za rady, ale tak czy siak tłoczek dampera mam o długości 63mm przy długości montażowej 222mm a powinienem z tego ci mi się zdaje 70mm. Więc najpierw pomyślę nad wymianą dampera na 216mm albo na 222/70mm, dhx 5.0 albo może manitou jakiś, zobaczymy, myślę, że tematu nie ma co ciągnąć, wystarczająco się wyczerpał. PS. sprężynę 350 lbs założę jeszcze.
Pozdrawiam.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości