Strona 1 z 1
Kona stinky 2005 i poprawa zawieszenia - 240mm damper.
: 01.03.2013 14:28:53
autor: enyoui
Witam, otóż ostatnio pomyślałem nad tym żeby poprawić jakoś swoje zawieszenie w Konie stinky 2005 (jeżeli w ogóle się da), dlatego piszę do was co sądzicie o tym żeby włożyć damper o długości montażowej 240mm. Wiem, że wydaje mi się to nieosiągalne ale myslę, że wywiercenie jednego otworu w tak jakby "blaszce" która jest zespawana od rury podsiodłowej do tej rury skośnej która idzie od główki ramy do suportu. Włożyłbym tulejkę offsetową, aby wyżej troszkę o te 2mm otwór wywiercić i myślę, że wszystko by pasowało. Tylko pytanie do was, znawców, co o tym sądzicie i czy jest to wykonalne bo być może błędnie myślę? Poprawi to pracę zawieszenia, zmieni dużo charakterystykę? Może pogorszy? Czy ktoś się już kiedyś z czymś takim spotkał?
: 01.03.2013 15:04:36
autor: Gromciu
Po co ci damper 240 do STINKY ... Przesada i to na grubo, nie ma co kombinować, nie bez powodu montowali tam 215/222 zeby ktos to teraz przerabiał

: 01.03.2013 15:10:02
autor: off_road
Już lepiej inny damper zapodać

: 01.03.2013 15:26:00
autor: UfuS78
Uciskanie tam 240 jest nie zbyt dobrym pomysłem. Jaki masz obecnie damper ? Może zmiana na coś lepszego by wystarczyła ?

: 01.03.2013 15:30:45
autor: enyoui
Fox DHX 3.0 ze sprężyną 500 lbs przy wadze 70kg oraz długość montażowa dampera 222mm z długością tłoczka 63mm
: 01.03.2013 15:56:39
autor: pietryna
Jeśli chcesz coś poprawiać to wg mnie tylko krótszy o ile nic nie będzie wadzić czy przeszkadzać...
: 01.03.2013 16:01:44
autor: enyoui
Co mi da krótszy damper?
: 01.03.2013 16:08:16
autor: Grzesiek888
wiekszy damper niz 222 nie wejdzie, mialem ta rame, po za tym masz za twarda sprezyne 400-450 2.75 , poprawa zawieszenia

to tylko kona .
Wiercenie w tej ramie jest ryzykowne. daj mieksza sprezynke i nabij damper na okolo 80psi .
: 02.03.2013 20:32:18
autor: enyoui
No dobra a co myślicie o tym, żeby zamontować damper 230mm, powinien wejść ale nie jestem teraz pewien, sprawdzać mi się nie chce, aczkolwiek zakładając, że wejdzie, dałoby radę tłoczek na 77 wymienić albo na większy niż 70? To też nie byłoby złym pomysłem w sumie, do tego miękka sprężyna 350 lbs, powinno się poprawić, ale nie wiem tego do końca.
: 02.03.2013 20:50:00
autor: FRmaniak
ale tłok jeśli będzie dłuższy to może w korpusie nie starczyć miejsca żeby sie cały zmieścił
: 02.03.2013 21:00:32
autor: miki_ck
enyoui pisze:powinno się poprawić
Z ciekawości zapytam: co się ma "poprawić" przez takie kombinacje?
Bo raczej nie to, jak rower się będzie prowadził...
Ogólnie wygląda to tak, jakbyś wychodził z założenia, że więcej musi oznaczać lepiej. I nic innego nie bierzesz pod uwagę

: 02.03.2013 21:14:38
autor: quake
Tak jak napisal przedmowca - co sie ma poprawic?!
Jak dotad Twoje pomysly raczej wszystko pogorsza
Jedyne co osiagniesz zakladaniem tam dluzszego dampera, to spieprzenie geometrii ramy. Nic wiecej.
Samego tekstu o "wymianie tloczka na 77..." nie rozumiem. Dluzszy tlok = wieksza dlugosc calego dampera.
Ogolnie musisz najpierw wiele sie nauczyc o geometrii roweru, zawieszeniach i ich dzialaniu, zeby moc tak kombinowac, bo to co do tej pory wymysliles nie ma sensu

.
: 02.03.2013 21:46:45
autor: enyoui
Może inaczej to ujmę. Uważam, że moje zawieszenie jest troszkę za twarde. Wiadomo, że nie mogę spodziewać się po tej ramie jakiś wielkich zmian..
Obecnie mam sprężynę 500 co prawda ale po zmianie na 350 lbs może być tak, że te zawieszenie będzie mi dobijać, a tego chciałbym uniknąć, ale nie kosztem twardości sprężyny lecz większym skokiem dampera. Jeżeli to co mówię jest bez sensu to rzeczywiście nie rozumiem działania zawieszenia.
Zamontowanie dłuższego dampera da mi więcej skoku, a za tym idzie zmniejszenie twardości sprężyny do nawet 300 lbs, ustawienie troszkę kompresji i będzie ten zakres pracy miał większy. Albo błędnie wszystko rozumuje. Jeżeli tak to powiedzcie mi czy są jakieś możliwości na zmianę pracy? Lepszy damper coś da, dłuższy, krótszy?
miki_ck znajomy powiedział to samo, aczkolwiek nie wychodzę z takiego założenia, chodzi mi tylko o zmienienie pracy zawieszenia, chciałbym pokombinować lecz tak żeby nic nie rozwalić i dlatego też postanowiłem założyć temat na forum aby się zapytać tych co się na tym znają lepiej ode mnie

: 02.03.2013 22:15:34
autor: miki_ck
enyoui pisze:Lepszy damper coś da
Zdecydowanie.
Ale ogóle zabierasz się do wszystkiego trochę od dupy strony. Przecież pierwsze co powinieneś zrobić, to dobranie odpowiedniej twardości sprężyny. Bez tego nie ma sensu pakować nawet najlepszego dampera z milionem regulacji i kosmicznym systemem tłumienia.
A widzę, że nie próbowałeś nawet przymierzyć innej sprężyny, tylko od razu zakładasz, że pewnie będzie źle

Jeśli przy odpowiedniej twardości (+/- 30% sagu) damper będzie przelatywał przez skok za łatwo, to wtedy dopiero myślałbym nad zmianą. Ale nie na dłuższy, tylko lepszy po prostu. Chociażby z regulacją tłumienia szybkiej kompresji, której dhx 3 nie posiada, o ile dobrze pamiętam.
A tak jeszcze mi przyszło do głowy: cała reszta zawieszenia - wszystkie łożyska czy tulejki są w dobrym stanie? Bo to też potrafi w znacznym stopniu wpływać na jakość pracy całości.
: 02.03.2013 22:54:42
autor: LisuKrakow
enyoui, sprezyna 500ibs jest na ponad 100kg, zdajesz sobie z tego sprawe? ;p
: 02.03.2013 23:11:51
autor: wasall
Może inaczej to ujmę. Uważam, że moje zawieszenie jest troszkę za twarde. Wiadomo, że nie mogę spodziewać się po tej ramie jakiś wielkich zmian..
Obecnie mam sprężynę 500 co prawda ale po zmianie na 350 lbs może być tak, że te zawieszenie będzie mi dobijać, a tego chciałbym uniknąć, ale nie kosztem twardości sprężyny lecz większym skokiem dampera. Jeżeli to co mówię jest bez sensu to rzeczywiście nie rozumiem działania zawieszenia.
Zamontowanie dłuższego dampera da mi więcej skoku, a za tym idzie zmniejszenie twardości sprężyny do nawet 300 lbs, ustawienie troszkę kompresji i będzie ten zakres pracy miał większy. Albo błędnie wszystko rozumuje. Jeżeli tak to powiedzcie mi czy są jakieś możliwości na zmianę pracy? Lepszy damper coś da, dłuższy, krótszy?
miki_ck znajomy powiedział to samo, aczkolwiek nie wychodzę z takiego założenia, chodzi mi tylko o zmienienie pracy zawieszenia, chciałbym pokombinować lecz tak żeby nic nie rozwalić i dlatego też postanowiłem założyć temat na forum aby się zapytać tych co się na tym znają lepiej ode mnie

To zamiast z 500 od razu na 350 to daj 450 albo 400 i będzie

, dłuższy damper zepsuje geometrie jak chcesz żeby sie fajnie śmigało to kup DOBRY damper długości 216mm wtedy rama ma dość przyjemne kąty. I nie prawdą jest że sprężyna 500 jest dla kogoś kto ma 100kg to zależy w dużym stopniu od ramy, ja mam 65 kg i jeżdze na 450...

: 02.03.2013 23:50:27
autor: enyoui
Dzięki za rady, ale tak czy siak tłoczek dampera mam o długości 63mm przy długości montażowej 222mm a powinienem z tego ci mi się zdaje 70mm. Więc najpierw pomyślę nad wymianą dampera na 216mm albo na 222/70mm, dhx 5.0 albo może manitou jakiś, zobaczymy, myślę, że tematu nie ma co ciągnąć, wystarczająco się wyczerpał. PS. sprężynę 350 lbs założę jeszcze.
Pozdrawiam.