Strona 1 z 2

Full czy HT?

: 11.03.2013 17:29:06
autor: adiko
Witam
Posiadam rowerek Norco Shore Three .
Mam mały problem , a więc jeżdżę na nim już 4 miesiące i tak się zastanawiam czy nie lepiej było by go zmienić na ht???
Ponieważ skoku roweru wykorzystuje tylko w połowie .
Rower jest dość ciężki rama rozm:s i nie wiem czy nie lepiej było by złożyć coś lżejszego na ht i dać bombera na przód ???
Powiedzcie jak wy byście zrobili???
Pozdrawiam
Z góry dzięki :D
Jeżeli są jakieś błędy których nie zauważyłem to przepraszam .

: 11.03.2013 17:54:31
autor: Chase
Jeżeli czujesz że Ci ciężko i nie idzie no to musisz podjąć sam tą właściwą decyzje ;).
Wiesz że wykorzystujesz tylko w połowie, jak to mówią nie od razu Kraków zbudowano.
Musisz sam ocenić czy przez te 4 miesiące czegoś się nauczyłeś.

: 11.03.2013 17:59:28
autor: FRmaniak
Z tym że lepiej zacząć od sztywniaka to jest kolejny mit.
To tak jakby chcieć się nauczyć jeździć autem wyścigowym i wymienić porsche na fiata punto.
Techniki nabierzesz tak samo na Ht jak i na Fullu.
Co do tego że wykorzystujesz tylko połowę skoku to zmień sprężynę

: 11.03.2013 18:27:13
autor: juraski
Chase pisze:Jeżeli czujesz że Ci ciężko i nie idzie no to musisz podjąć sam tą właściwą decyzje .
Wiesz że wykorzystujesz tylko w połowie, jak to mówią nie od razu Kraków zbudowano.
Musisz sam ocenić czy przez te 4 miesiące czegoś się nauczyłeś.
Kurwa człowieku dopiero co pytałeś o wybór stylu jazdy, bo nie wiedziałeś czy street czy fr. Bo tu laski patrzą a na trasach ich nie ma. Teraz doradzasz komuś czy ma jeździć na ht czy full? Ile jeździsz ? Pytasz jak złożyć rower czy wybrany set jest ok, ogólnie jesteś blady a udzielasz porad. Daj wypowiedzieć się ludziom, którzy jeździli na HT i fullu. Ty fulla tylko w internecie widziałeś. Udzielaj się tam gdzie masz coś do powiedzenia a nie tylko, weź to albo to ale w sumie to co wolisz.

: 11.03.2013 18:34:59
autor: Chase
Kultura ;)
Jeżeli czuje się na sile by jeździć na fullu ? I mu jako tako idzie? To w czym problem? Jeżeli źle się czuje na nim.. I ma problemy to HT.
Nie jest powiedziane że człowiek wsiadając pierwszy raz do ferrari nie zrobi w nim okrążenia, a osoba w fiacie się nie rozwali.
Inni łapią szybciej inni wolniej.
A wyobraź sobie że poczytałem opinie wielu osób. I przekazuje to samo co oni pisali, jeżeli mogę pomóc w jakiś sposób to dlaczego nie ?
I pokaż mi gdzie napisałem coś na temat dziewczyn? Bo laskę to możesz sobie wystrugać.
Jeżeli nie umiesz czytać to się nie wypowiadaj. Bo nic na temat streetu nie było.
Serdecznie Pozdrawiam! ;)
PS. Takie pytanie z mojej strony.
Wniosłeś do tego tematu więcej niż ja? Nie sądzę. :)
Oprócz próby obrazy mojej osoby która się nie udała.

: 11.03.2013 18:48:55
autor: galgan
To może ja też coś powiem, jestem posiadaczem HT i gównianej ramy typ full. Na początek HT jest spoko, ale jednak full jest bardziej rozwojowy. Sam teraz widze jak na moim HT mam pewne ograniczenia, bo jednak amorek pod 4 literami dość często pomaga i nie tylko wygodnie się na nim jeździ... jak złapiesz niedolota to full cb uratuje a na ht będziesz się uczył fruwać...
Drugą sprawą są zakręty, łatwiej w nie wchodzić
A trzecią na fullu jak złapiesz już skille to będziesz wyżej i dalej latał :)
A co do skoku to tak jak wyżej pisali może zmień sprężynę, albo ustawienie dampera
Najlepiej podaj swoją wage i wartość w lbs sprężyny ;)

: 11.03.2013 18:57:57
autor: nopainnogame
Patrząc,że średnio sag wynosi 30-40% to wykorzystywanie połowy skoku nie jest normalne - nie masz źle dobranej sprężyny,czy tam powietrza ?

: 11.03.2013 19:06:24
autor: Spaced
Jak wykorzystujesz tylko połowe skoku to masz źle dobraną twardość sprężyny, a nie potrzebujesz HT.

A co do czucia się na sile do jazdy na fullu - zaczynałem od 22kg fulla ważąc ledwie 55kg. Więc nie gadaj od rzeczy ;)

: 11.03.2013 23:15:18
autor: juraski
Chase pisze:Kultura
Jeżeli czuje się na sile by jeździć na fullu ? I mu jako tako idzie? To w czym problem? Jeżeli źle się czuje na nim.. I ma problemy to HT.
Nie jest powiedziane że człowiek wsiadając pierwszy raz do ferrari nie zrobi w nim okrążenia, a osoba w fiacie się nie rozwali.
Inni łapią szybciej inni wolniej.
A wyobraź sobie że poczytałem opinie wielu osób. I przekazuje to samo co oni pisali, jeżeli mogę pomóc w jakiś sposób to dlaczego nie ?
I pokaż mi gdzie napisałem coś na temat dziewczyn? Bo laskę to możesz sobie wystrugać.
Jeżeli nie umiesz czytać to się nie wypowiadaj. Bo nic na temat streetu nie było.
Serdecznie Pozdrawiam!
PS. Takie pytanie z mojej strony.
Wniosłeś do tego tematu więcej niż ja? Nie sądzę.
Oprócz próby obrazy mojej osoby która się nie udała.
Reasumując teoretyk, co do łapania w czasie to nie skomentuję bo potwierdziłeś laskami do strugania a ja odniosłem się do twoich wypowiedzi w innych tematach, nawet zakładanych przez Ciebie więc nie dość, że wolno łapiesz to masz coś z koncentracją i pamięciom

: 11.03.2013 23:26:24
autor: Chase
Ach, Ach podeslij mi ten temat.. o ,,laskach"
Albo go przeczytaj od góry do dołu 5x i może twoje 3% aktywności mózgu zrozumie że nic tam takiego nie pisze.
I to że nie skumales z laskami do strugania to potwierdza to że powinieneś wyłączyć komputer.
Ok wytłumaczę... A więc ;)
Dziewczyna jest dziewczyną, a nie laska... laske to możesz wystrugac z drewna i się nią podpierac. W tym chodziło o szacunek.. ;]
Pewnie nie skumales. Rozumiem nie każdy jest bystry.. a postem wyżej to potwierdziles.

: 12.03.2013 07:21:08
autor: muras
Chase jesteś autorem jednego z bardziej kompromitujących tematów jakie ostatnio pojawiły się na forum wiec odpuść sobie doradzanie komukolwiek w kwestii rowerów.
adiko Nie myślałeś nad zakupem po taniości jakiejś ramy ht i przełożenia części na jakiś czas. Piszesz że rower jest za ciężki, a czy nie jest przypadkiem tak że Ty jesteś za słaby (to nie zarzut). Brak siły fizycznej można nadrobić techniką a tej łatwiej nauczyć się na ht, to nie mit. Jeżdżąc na ht musisz bardziej skupiać się na tym co dzieje się z rowerem, w ten sposób bardziej go "czujesz". Ja jesienią złożyłem sobie ht na dojazdy do roboty a wyszło tak że jeżdżę na nim częściej i chętniej niż na niezłej zjazdówce. Nie powiem że złapałem jakiś progress bo to już nie te lata, ale kilka nowych rzeczy udało mi się odkryć ;)

: 12.03.2013 08:57:57
autor: adiko
Rowerek waży coś około 20-22kg a ja 45 kg:)
Do skoków jest idealny, ale w zjazdach trudno mi nad nim zapanwać ;/
Myślałem może nad zmianą hamulców ?

: 12.03.2013 09:29:58
autor: KubaLa
Ja bym pomyślał nad fullem, ale jakimś mniejszym funbikiem. Powinno być łatwiej, bo i geometria bardziej zrywna i rower lżejszy wyjdzie.
adiko pisze:20-22kg
Bardzo duża rozbieżność.
http://www.dh-zone.com/forum/viewtopic.php?t=62708
Tu masz mój rower, zdecydowanie nie jest na lekkich częściach a mam 18,7 kg, gdzie jeszcze dużo jest do urwania na korbach i suporcie.

Re: Full czy HT?

: 12.03.2013 09:42:15
autor: zero100
galgan pisze:jak złapiesz niedolota to full cb uratuje a na ht będziesz się uczył fruwać...
Drugą sprawą są zakręty, łatwiej w nie wchodzić
A trzecią na fullu jak złapiesz już skille to będziesz wyżej i dalej latał
Prawdziwy ekspert!!!! Gratulacje!!!!!!!!
adiko pisze:Rowerek waży coś około 20-22kg a ja 45 kg:)
To trochę jakby mój rower ważył 40-45kg. Przy Twojej wadze może faktycznie lepiej zmienić sprzęt na coś do max 15kg. Nie ważne czy to bedzie ultra lekki full z dobrze dobraną twardością czy HT.

: 12.03.2013 10:22:41
autor: miki_ck
Może ślepy jestem, ale nie widzę żeby ktoś w ogóle zapytał o to, gdzie i jak jeździsz?

Jeśli nie jest to tylko dh/fr na jakiś wymagających trasach to zastanowiłbym się na zmianą na jakiegoś fajnego sztywniaka.
Z sensownie złożonego ht można czerpać przyjemność w każdym miejscu, w którym przyjdzie Ci na to ochota - czy to będzie traska w lesie, hopy, pumptrack, skatepark czy miasto. Z dużym fullem się tak nie da (sprawdzałem ;) )
Po dłuższym okresie śmigania na fullu dalej tęskni mi się za sztywniakiem i w tym roku składam jakiegoś ht jako drugi rower do zabawy i "odświeżenia" techniki - full jednak rozleniwia jeśli na co dzień jeździ się po mało wymagających trasach gdzie zawieszenie odwala większość roboty.

Ewentualnie pomysł KubaLaPL z mniejszym fullem też spoko, ale to jednak koszty jeśli chce się kupić coś fajnego.

No chyba, że chcesz skupiać się tylko na fr/dh to nie ma co od razu pozbywać się fulla, tylko najpierw ustawić go dobrze pod siebie - tak jak pisali wyżej.

: 12.03.2013 13:18:29
autor: Spaced
adiko pisze:Rowerek waży coś około 20-22kg a ja 45 kg:)
Do skoków jest idealny, ale w zjazdach trudno mi nad nim zapanwać ;/
Myślałem może nad zmianą hamulców ?
Mniejszy full to dobry pomysł ale z taką wagą prawie na bank masz za twardą spręzynę i przez to trudniej zapanowac. Pamiętaj, że właściwy dobór twardosci sprężyn ma niesamowity wpływ na przyczepność. Na podobnym jak nie wiekszym poziomie jak własciwy dobór opon.

: 12.03.2013 14:12:28
autor: off_road
Najpierw podaj jaki masz SAG w norco dopiero po tym można cokolwiek dumać.

Pasowało by pokazać chociaż rower albo podać specyfikację ;)

A wy chłopaki wyżej sie nie spinać tak
Ostatnio spodobał mi się nowy przycisk na klawierce z napisem warn ;)

: 12.03.2013 16:12:27
autor: adiko
Głównie jeżdżę fr/dh ponieważ nie mam blisko jakiejś trasy zjazdowej więc głównie skoki 10m a potem w bandy . Ale w tym roku chciałem na bike parkach pośmigać :)
SAG?? Cóż to takiego?? A sprężyna to fox shox :)

: 12.03.2013 16:21:43
autor: FRmaniak
Chodziło nam raczej o twardość tej sprężyny