Strona 1 z 1

Ustawienia Bottom Out w Fox RC4

: 15.03.2013 11:07:35
autor: premier
Witam mam pytanie natury technicznej odnośnie Foxa RC4.
Mianowicie jak wygląda regulacja ciśnienia w komorze IFP w odniesieniu do wymiaru objętości tejże komory.
Np zakres regulacji ciśnienia wynosi 125-200psi a objętości 4 pełne obroty.
Teraz czy najpierw ustalamy objętość komory np wkręcając 2 obroty i następnie ustalamy żądane ciśnienie czy odwrotnie?
Rozważania wynikają z tego, że ustalając ciśnienie na max wykręconej komorze na 200psi i później wkręcając ją max czyli na 4 obroty zwiększymy ciśnienie powyżej 200psi na skutek zmiany objętości komory.

Pytam generalnie, bo jakoś nikt nigdzie jasno nie rozpisał kolejności jak opisałem powyżej.

: 15.03.2013 11:32:16
autor: off_road
1. Ustalenie wielkości komory na relatywnie niskim ciśnieniu.
2. Ustalenie ciśnienia właściwego.

: 15.03.2013 11:41:56
autor: premier
Tak myślałem ale wolałem się upewnić.
Dzięki.

: 15.03.2013 15:33:28
autor: Schokowafel
Ciśnienie reguluje sie przy BO na minimum. I generalnie 125psi ktore zaleca fox to bardzo malo jak na damper...

: 15.03.2013 17:24:40
autor: MUSZEL
Schokowafel pisze:Ciśnienie reguluje sie przy BO na minimum. I generalnie 125psi ktore zaleca fox to bardzo malo jak na damper...
stare Swingery mają 50psi jaki minimum, pierwsze DHXy miały 75psi, więc nie wiem czy 125 to tak mało ;) moim zdaniem średnio. Sam jeżdże na 130psi. Owszem, w porównaniu do Roco, to bardzo mało ;)
Ale wracając do DHXa, nie czuć różnicy w kręceniu pokrętłem przy 125 czy przy 170psi. Ale na wszelki spuszczasz do 125, regulujesz, ustawiasz jak Ci pasuje.

: 15.03.2013 17:49:06
autor: Schokowafel
Swingery maja male cisnienie ze względu na SPV. Natomiast dopiero ciśnienie 180 a lepiej 200psi zapobiega kawitacji oleju, damper mniej się grzeje, tlumienie dziala płynniej, stabilniej co sprawia ze nie szmaci jak glupi i nie gubi tlumienia.