Strona 1 z 1
Wahacz Kross Sign Fr
: 15.03.2013 14:34:08
autor: mebone
Witam!
Chciałbym się dowiedzieć w jaki sposób można zdjąć wahacz z ww. ramy?
Próbowałem wypchnąć bolec ściskiem stolarskim, młotkiem 400g... i nic. Może macie jakieś inne DOMOWE sposoby?
Pozdrawiam Michał
: 15.03.2013 14:56:05
autor: GgG
odkęcasz wszystkie śruby i wybijasz albo wyciskasz, innej opcji nie ma na ten trzpień.
: 15.03.2013 15:13:04
autor: wojtek94
Daj zdjęcie.
Odkręciłeś śruby trzymające tylny trójkąt?
: 15.03.2013 15:17:53
autor: mebone
tak

wszystko jest odkręcone.
: 15.03.2013 15:21:47
autor: galgan
Napizganie młotkiem w rame, szczególnie w taką temperature nie jest dobrym pomysłem...
Zrób jakieś zdjęcia

: 15.03.2013 15:34:07
autor: mebone
Uwierz mi wiem co robię. Pytanie głownie jest skierowane do starych wyjadaczy z dh-zone

wiem, że oni mają większe doświadczenie w fullach niż ja. Może oni podsuną mi jakiś inny pomysł z wybiciem tego trzpienia trzymającego wahacz. Nie chodzi mi o pomysł z nawalaniem młotkiem... Obecnie tworzę specjalny wypychacz do trzpienia, tylko nie mam na stanie kątownika stalowego...
: 15.03.2013 17:23:51
autor: MUSZEL
Miałem Signa FR. Luzujesz 2 śrubki na imbus 4. Potem odkręcasz śrube głównej osi na imbusa 6, do połowy gwintu. Bierzesz drewienko, przykładasz do odstającej śruby, i młoteczkiem delikatnie pukając oś zaczyna wychodzić. Chyba że się zapiekła. To nie ma innego wyjścia jak nawalać. Ja miałem w garażu wielką śrube której gwint pasował do gwintu w osi, wkręcałem ją i wtedy mogłem się poznęcać nad ośką

: 15.03.2013 17:49:08
autor: mebone

Panie! ja jako inżynier skonstruowałem wypychacz oski

pokrzywiło wszystko.... oś jest zapieczona i tyle. Jak będę miał kątownik stalowy to udoskonalę wypychacz może wtedy pójdzie
Btw. ten trzpień trzymający wahacz jest dokręcany z jednej strony śrubą prawda? Druga strona jest niewykręcana ??
: 15.03.2013 18:13:02
autor: GgG
to jest tuleja nagwintowana z 2 stron i w nie wkręcone są śruby na imbusa 6mm. Musiało się zapiec w miejscu styku z łożyskiem. Pomocz w jakimś wd40 i tłucz.
: 15.03.2013 18:19:02
autor: MUSZEL
GgG pisze:to jest tuleja nagwintowana z 2 stron i w nie wkręcone są śruby na imbusa 6mm. Musiało się zapiec w miejscu styku z łożyskiem. Pomocz w jakimś wd40 i tłucz.
dokładnie
: 15.03.2013 18:44:56
autor: mebone
Jesli tak to masakra jakaś... śruba z jednej strony bez problemu została odkręcona a z drugiej nic! dźwignia z rury ok 1m powoduje ze imbus ze stali chromowo- wanadowej skręca się... a śruba nic! może tam jest odwrotny gwint?
http://www.pinkbike.com/photo/8861446/ rzeczywiście widać tutaj dwie śrubki...
: 15.03.2013 18:52:10
autor: FRmaniak
Gwinty są wszędzie normalne, sam walczyłem ostatnio z wachaczem w signie i dałem sobie spokój, jak się zapiekło to moim zdaniem jedyny wybór to prasa
: 15.03.2013 18:54:42
autor: mebone
Już poszła

dźwignia 1m oraz lepszy imbus załatwiły spawe. O dziwo ośka wychodzi z drugiej strony!!! dziękuje Panowie
Kluczem było odkręcenie śruby i uderzanie z drugiej strony
: 15.03.2013 19:57:54
autor: off_road
Zwykle w takich przypadkach temat się konkretnie podgrzewa

: 16.03.2013 14:12:47
autor: mebone
Hej! Mam jeszcze jedno pytanie: jakie stosujecie podkładki miedzy wahaczem a łożyskami ? Owych podkładek nie ma w seryjnym signie.
: 16.03.2013 15:17:59
autor: MUSZEL
mebone pisze:Owych podkładek nie ma w seryjnym signie
nie ma a są bardzo potrzebne, by wahacz nie łapał luzów i był sztywniejszy. Ja dorobiłem na tokarce. Grubość 1mm. Średnica wewnętrzna na oś (20mm?). Średnica zewnętrzna już nie taka ważna, ja zrobiłem ok 30mm jak kojarze, tak by podkładka nie nachodziła jeszcze na zewnętrzną bieżnie łożyska, bo by tarła o nie. Może znajdziesz takowe podkładki jak poszukasz, najważniejsza jest grubość i średnica wewnętrzna.
: 16.03.2013 15:51:09
autor: mebone
http://www.uszczelka-lodz.pl/oferta.html W poniedziałek pojadę do uszczelki, zobaczę czy mają tam taką podkładkę

z tego co widzę powinni mieć.