Strona 1 z 2

Problem z obracaniam przedniego koła

: 17.03.2013 20:05:59
autor: BartłomiejDH
http://www.youtube.com/watch?v=WtOwezyC ... e=youtu.be

tu nakreciłem filmik sory za mój bełkot ale chory jestem :D
nie rozpisuje sie za bardzo bo w filmiku wszystko dokładnie powiedziałem :D

: 17.03.2013 20:18:46
autor: KubaLa
Jak dla mnie umarły łożyska w piaście.
Ewentualnie odkręć zacisk hamulca...

: 17.03.2013 21:04:42
autor: KamilQ
Jak rozkręcisz śruby to ośka się kręci a nie łożyska. Jak je skręcisz to oś przestaje się kręcić a że łożyska są zajechane to i one się nie kręcą co przekłada się na to, że koło się nie kręci :?

: 17.03.2013 21:28:21
autor: KubaDownHill
Zmień ten amor bo te mocowania to porażka ostatnio był jakiś temat chyba o tym i Ziomek zmienił uginacz i było ok :)

: 17.03.2013 21:29:27
autor: FRmaniak
No sorry ale mocowanie osi nie ma nic do obracania się koła....

: 17.03.2013 21:30:43
autor: KubaDownHill
No uwierz że moim zdaniem ma :) Może się mylę no ale wydaje mi się ze nie .

: 17.03.2013 21:32:24
autor: FRmaniak
Nawet jakbyś koło zamontował w imadle i miał sprawne łożyska to będzie się dobrze kręciło. A wydaje mi się że system mocowania w imadle nie jest jakimś cudownym systemem

: 17.03.2013 21:34:38
autor: KubaDownHill
No to najlepszym sposobem bd jak to koło wrzuci to innego amorka i zobaczy co i jak.

: 17.03.2013 21:36:42
autor: FRmaniak
Ale wytłumacz mi co się zmieni w innym amorze, skoro system mocowania się nie zmienia, jest na tej samej zasadzie i tak samo wykonany?

: 17.03.2013 21:40:56
autor: ari4
Na moje masz słabo wciśnięte łożyska w piaście. Luzem łożyska nie są ściśnięte i jest ok. Po skręceniu ściskasz wewnętrzną bieżnię łożyska, a zewnętrzna zostaje nieruchoma w piaście, przez co "klinuje" się łożysko.
Jest jeszcze jedna opcja, że brakuje Ci tulei dystansowej wewnątrz piasty, na której opierają się łożyska po skręceniu.
Po pierwsze, wyjmij oś i zobacz czy między prawym i lewym łożyskiem (w piaście) masz rurkę dystansową.
Jeżeli masz, weź dobijak/wybijak/dornik i dobij łożyska w piaście waląc w zewnętrzną bieżnie tak, żeby doszła do końca. Jeżeli to nie pomoże, to nie mam pojęcia co jest grane...

: 17.03.2013 21:43:24
autor: boogiel
Bo generalnie czasem coś dziwnego może być przyczyną, taka próba nic nie zaszkodzi a conieco wykluczy.
Ja bym to zrobił drogą eliminacji. Koło w innym amorze, Twój amor z innym kołem, Twój amor z twoim kołem i inną osią, potem wymienić łożyska i jak sie nie rozwiąże, to już grubsza sprawa.

: 17.03.2013 21:50:51
autor: GgG
ari4 pisze:Na moje masz słabo wciśnięte łożyska w piaście. Luzem łożyska nie są ściśnięte i jest ok. Po skręceniu ściskasz wewnętrzną bieżnię łożyska, a zewnętrzna zostaje nieruchoma w piaście, przez co "klinuje" się łożysko.
Jest jeszcze jedna opcja, że brakuje Ci tulei dystansowej wewnątrz piasty, na której opierają się łożyska po skręceniu.
Po pierwsze, wyjmij oś i zobacz czy między prawym i lewym łożyskiem (w piaście) masz rurkę dystansową.
Jeżeli masz, weź dobijak/wybijak/dornik i dobij łożyska w piaście waląc w zewnętrzną bieżnie tak, żeby doszła do końca. Jeżeli to nie pomoże, to nie mam pojęcia co jest grane...

Nic dodać nic ująć, na 99% właśnie tu leży problem. Zatarte łożyska nie hamowały by tak koła, koło kręciło by sie skokowo, z resztą zazwyczaj rozwalone łożyska w pieście powodują luz, a nie opór.

: 17.03.2013 21:52:11
autor: KamilQ
Inaczej.
Jeśli łożyska są zajechane to się nie kręcą albo ciężko chodzą i nie chcą się kręcić.
Jeśli wszystko jest rozkręcone to koło nie obraca się na tych łożyskach tylko na ośce( która obraca się razem z kołem).
Jeśli oś jest w jakiś sposób zablokowana przez skręcenie a łożyska się nie kręcą bo są zajechane to oczywiste że koło niema się jak kręcić.

Lub

Łożyska są zajechane ale koło obraca się ponieważ wewnętrzny pierścień łożysk obraca się nie na łożyskach tylko na ośce ale to tylko moja spekulacja

: 17.03.2013 22:11:57
autor: MUSZEL
koło dopiero kupione czy jak?

: 17.03.2013 22:14:08
autor: off_road
Stawiam, że ktoś zapomniał przy wymianie łożysk o centralnej tulejce a nie chciało mu się wybijać już zamontowanych łożysk...

Tu propsy dla ARI4 dobrze mówi :)

: 17.03.2013 22:30:56
autor: Faerie
Czemu wy tak łożysk się czepiacie??
Na mój gust to to po zaciśnieciu lagi delikatnie się odkształcają (zginają się do wewnątrz), co jest przyczyną tarcia zacisku hamulca o tarcze. Zakręć kołem bez zacisku hamulca i będziesz wiedział.
rozepchaj tłoczki w hamuclu w załóż ponownie na zamontowane koło.

: 17.03.2013 22:35:53
autor: MUSZEL
w sumie hamulec to też może być... zdejmuj hamulec i sprawdź

: 17.03.2013 22:45:28
autor: Mervis
Chciałem coś napisać ale chłopaki już wszystkie możliwe opcje napisali,
swoja drogą fajnie pomysł żeby zamiast pisać sto tysięcy zdań nakręcić filmik co i jak :)

: 18.03.2013 00:14:26
autor: deviz
Faerie pisze:Na mój gust to to po zaciśnieciu lagi delikatnie się odkształcają (zginają się do wewnątrz), co jest przyczyną tarcia zacisku hamulca o tarcze. Zakręć kołem bez zacisku hamulca i będziesz wiedział.
rozepchaj tłoczki w hamuclu w załóż ponownie na zamontowane koło.
Kurwa, takich cudów to nie słyszałem ile czasu już jeżdżę...
Zauważ że niewiele dociąga te lagi, to nie wiem jaki cud musiałby się zdarzyć żeby to heble były ;) mam w **** krzywe tarcze, a czy koło dokręcę czy nie, różnicy nie ma...
tutaj na bank ktoś dał dupy przy wymianie łożysk i ari4 ma rację ;)