Strona 1 z 1

Wasze ustawienia klamek hamulcowych.

: 21.03.2013 15:21:12
autor: mlody95
Siema. Chciałbym się dowiedzieć z ciekawości po prostu jak ustawiacie klamki rowerowe, są różne metody jedni odsuwają klamki od gripów, jedni przysuwają pod samego gripa, a wy jaki macie układ?

: 21.03.2013 15:25:20
autor: KubaLa
Tak żeby było wygodnie...

: 21.03.2013 15:38:27
autor: nhp890

: 21.03.2013 15:41:20
autor: MUSZEL
zależy jakie kto ma dłonie i paluchy...

: 21.03.2013 16:37:06
autor: GgG
Też mam tak żeby było mi wygodnie, nie zwracam uwagi czy pochylone tak czy inaczej, odległość jaka - sprawdzałem kilka opcji i zostawiłem najlepszą, nie zawracałem sobie tym za barodz głowy. Hamuję jednym palcem we wszystkich rowerach.

: 21.03.2013 17:26:55
autor: deviz
mam tak żeby łapiąc paluchem było wygodnie, prawa trochę za manetką, lewa podobna odległość... a kąt ustawienia taki żeby dłoń z nadgarstkiem w czasie zjazdu układała się w linię prostą ;)
ot tyle, przejedź się, próbuj i dobierz sobie jak Ci leży ;)

: 21.03.2013 18:10:11
autor: F4rr3ll
Ja mam tak żeby klamke łapać wskazujacym palcem tylko , zeby sie jak najwieksza dźwignia robiła , wiec są dosyć mocno od gripa odsunięte . Jedny jak zmieniam przeżutkę to musze przesunąć rękę ale to nie przeszkadza .
I pochylone raczej dosyc płasko bo im stromiej tym bardziej rece mnie bolą .

: 21.03.2013 20:10:31
autor: djwiocha
F4rr3ll pisze: jak zmieniam przeżutkę
Ja jak zmieniam przerzutkę to tez muszę przesunąć rękę, ale aż do haka tylnego koła :D No i potrzebuje jeszcze imbus :D

Ja dodam od siebie że po pierwsze mam wąskie dłonie i klamki są prawie zaraz przy gripach, ale gripy też maja swoje 145 mm szerokości, a po drugie mam długie paluchy i klamki odsunięte prawie na maxa do przodu. Klamki mam prawie że pionowo w dół, ale dla mnie jest spoko. Wygląda to tak: http://www.pinkbike.com/photo/9304139/

Po za tym mam klamki założone na motosyle, tzn. przedni z prawej.

: 21.03.2013 20:56:04
autor: UfuS78
djwiocha pisze:Po za tym mam klamki założone na motosyle, tzn. przedni z prawej.
Tak offtopując, już wiem na czyj rower nie wsiadać żeby bez zębów nie zostać. :D

Do rzeczy ja mam klamki pod małym kątem w dół, a od gripa odsunięte na jakieś 3cm http://www.pinkbike.com/photo/9096154/ tak to u mnie wygląda, mi się tak wygodnie jeździ, no ale ogólnie ustawienie zależy od każdego, co kto lubi. (;

: 21.03.2013 20:57:51
autor: F4rr3ll
djwiocha pisze:Ja jak zmieniam przerzutkę to tez muszę przesunąć rękę, ale aż do haka tylnego koła No i potrzebuje jeszcze imbus
Zrozumiał bym gdybys sie dowalił do przerzutki przez Ż , ale to akurat sie powszechnie używa xD

Ale dobra - gdy zmieniam bieg do musze przesunac ręke :D

: 21.03.2013 21:30:21
autor: timon92
Klamki mam odsunięte na tyle żeby hamować wskazującym na końcu dźwigni a pochylone tak, żeby w normalnej pozycji zjazdowej dłoń i przedramię były w jednej linii.

: 21.03.2013 21:34:55
autor: djwiocha
F4rr3ll pisze:Zrozumiał bym gdybys sie dowalił do przerzutki przez Ż , ale to akurat sie powszechnie używa xD
PrzeŻutkę też zauważyłem :D
UfuS78 pisze:Tak offtopując, już wiem na czyj rower nie wsiadać żeby bez zębów nie zostać.
Każdemu kto wsiada na mój rower przypominam o tym, ale jak jednemu zapomniałem powiedzieć to źle się to skończyło :D Przynajmniej jakieś antykradzieżowe zabezpieczenie ;)

: 21.03.2013 23:15:27
autor: NorekO
Ja mam ja kolega UfuS78 na zdjęciu. Klamki ze 3-4cm od gripów, dość blisko ustawione dźwignie względem gripów, tak by nie męczyć się na trasie tylko delikatnie odsunąć palec na klamkę. Hamowanie tylko palcem wskazującym. Manetka natomiast bliżej gripa

: 23.03.2013 15:03:49
autor: De Puta Madre
Ja jeszcze dodam od siebie od wielu lat używam takiego patentu jak w motocrossie robią, że klamki nie dokreca się na sztywno, tylko lekko popuszcza przy mocowaniu z kierownicą, tak żeby po glebie sie przesuneły a nie złamały. Pomaga to szczególnie w hydraulikach bo jak wiadomo nie są to klamki za 10 zł :D

: 23.03.2013 15:18:40
autor: UfuS78
De Puta Madre pisze:Ja jeszcze dodam od siebie od wielu lat używam takiego patentu jak w motocrossie robią, że klamki nie dokreca się na sztywno, tylko lekko popuszcza przy mocowaniu z kierownicą, tak żeby po glebie sie przesuneły a nie złamały.
To to już chyba rzez oczywista jest. ;) Tak samo z mostkiem jeśli nie mamy zintegrowanego.

: 24.03.2013 06:34:47
autor: rafimax
spori tez zależy od samego hebla jego sily itp. ja mam hope v2 i klamkę mam odsuniętą jakieś 7-8 cm od gripa do tego hamowanie jednym palcem,przu vzym zwracam uwagę na to żeby klamka nie zahaczała o środkowego jak dociskam mocno.