Strona 1 z 1
Nowe rozwiązanie mocowania tylnego koła - Ciekawostka
: 23.03.2013 14:45:27
autor: m-cichy
Mam tu taką ciekawostkę:
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... vHV5jSryRA
Nowe rozwiązanie mocowania tylnego koła.
Mi podoba się to w tym że nie trzeba ustawiać ponownie przerzutek bo czasem się tam coś pozmienia. Przypomina mi to pewne rozwiązanie gdzie kaseta była jak by wysunięta po za ramę.
Ciekawe co z wytrzymałością? Raczej nie na MTB
: 23.03.2013 15:00:23
autor: F4rr3ll
Pewnie niektórzy zaraz powiedzą ze po co skoro mozna wyciagac normalnie i tylko troche dłuzej .
Ale mnie sie podoba , nie trzeba sie pieprzyc z łańcuchem , cyk i koło wyskakuje , czysto i szybko .
Tylko faktycznie , co ze sztywnoscią ? bo wcyhodzi na to że os nie przechodzi przez całą szerokosc piasty .
: 23.03.2013 15:03:59
autor: off_road
Wygląda, że wyjmowana ośka jest wkręcana w bębenek a całość zaciskana.
Mi się podoba. Widać, że działa

: 23.03.2013 19:48:04
autor: galgan
Na płaskim może i da rade, ale co na dropach itp...
: 23.03.2013 19:49:39
autor: FRmaniak
Gdyby przez całą piastę i kasetę przechodziła sztywna oś 12mm to czemu nie?
: 23.03.2013 20:05:39
autor: djwiocha
F4rr3ll pisze:Pewnie niektórzy zaraz powiedzą ze po co skoro mozna wyciagac normalnie i tylko troche dłuzej .
No bo to prawda

Nie wiem czemu ale na tym filmiku to wyglądało tak jak by to ze się człowiek ubrudzi było takim strasznym przeżyciem

A ja tam lubię się ubrudzić, wiem że żyję. Chociaż jeśli chodzi o to że nie trzeba ponownie regulować przerzutki to na pewno na plus.
: 23.03.2013 20:08:31
autor: FRmaniak
Ale ja nie koniecznie lubie jechać do dziewczyny czy kolegi rowerem i mieć łapy całe w smarze

: 23.03.2013 20:32:12
autor: galgan
No ale jedziesz do dziewczyny i załapiesz kapcia to i tak się uwalisz od syfu na kole... A jak będziesz bardzo chciał to zdejmiesz łańcuch nie brudząc się...
: 23.03.2013 21:29:55
autor: djwiocha
galgan pisze:No ale jedziesz do dziewczyny i załapiesz kapcia to i tak się uwalisz od syfu na kole... A jak będziesz bardzo chciał to zdejmiesz łańcuch nie brudząc się...
Gdybym mógł kliknąć "Lubię to!", kliknąłbym. Dla mnie ten patent jeśli chodzi o łapanie kapcia, to trochę wyważanie otwartych drzwi. Natomiast jeśli chodzi o regulacje przerzutki to całkiem spoko.
: 23.03.2013 21:34:36
autor: KubaLa
Jak dla mnie mega. Szczególnie do transportu, łańcuch cały czas napięty, nie lata. Myślę, że ze sztywnością nie ma problemu.
Serio regulujecie przerzutkę za każdym razem po zdjęciu koła?

: 23.03.2013 22:19:22
autor: damianksiazek9
KubaLaPL pisze:Serio regulujecie przerzutkę za każdym razem po zdjęciu koła?

Hahaha nigdy nie reguluje przerzutki po zdjęciu koła, chyba że w pięście na kulki robię coś z luzami wtedy może się trochę zmienić linia, ale nieznacznie.
Dla mnie ten patent zbędny bo jak się zrobi to umiejętnie to bez umazania się w smarze można ściągnąć koło.
: 23.03.2013 22:24:24
autor: galgan
Trzeba mieć najpierw normalnie działającą przerzutke żeby ją regulować, a u mnie z tym krucho

: 23.03.2013 22:32:49
autor: damianksiazek9
Ja ze sramem X9 w dodatku ze sporymi luzami (w sramie x9 zero negatywnych skutków z luzem

) nie mam żadnych problemów z regulacją.
: 23.03.2013 23:20:01
autor: =Pietr3k=
Uważam, że to rozwiązanie da się aplikować nawet do DH. Na filmiku widać, że kilka obrotów odkręca ośkę. Gdyby miała ona maksymalnie dużą średnicę i wkręcała się np. 2x głębiej, dawałaby dużą wytrzymałość, ale nigdy dużą sztywność.
Dobrym tego przykładem jest starszy DeeMax, w którym ośka jest skręcana z 3 części i nie wygląda to zbyt solidnie, a koło wytrzymuje praktycznie wszystko. Tam jednak dochodzi część korpusu, która nie pozwoli się ośce przegiąć.
Tutaj oś musiałaby być naprawdę solidnie wykonana i gruba

: 24.03.2013 00:28:15
autor: F4rr3ll
KubaLaPL pisze:Serio regulujecie przerzutkę za każdym razem po zdjęciu koła?
Mój napęd jest w takim stanie że regulacja czy smarowanie to bardziej cos w rodzaju efektu placebo , bo i tak działa jak mu pasi

( w zakresie biegów 4-7 bo mam łańcuch za krótki xD )
: 24.03.2013 00:43:50
autor: bialas11
na pewno zda egzamin w szosówkach, zwłaszcza w wyścigach
gdzie przy złapaniu kapcia lub rozwalenia karbona ekipa jadąca (skodą) musi zmienić to koło jak najszybciej.
do mtb/dh itd. za niedługo pewnie też będzie taka wersja
zawsze to jakaś nowość
: 24.03.2013 01:05:56
autor: GgG
Jako ciekawostka - ok, osobiście uważam to za bezsens, bo tak samo szybko zdejmuje się zwykłe koło i tak samo brudzi się ręce - czyli wcale. Jak łapiecie za łańcuch i szarpiecie się z tym przy zdejmowaniu koła to poćwiczcie

: 24.03.2013 01:17:45
autor: KubaLa
Znalazłem jedno zastosowanie, które idealnie pasuje do tego patentu. Ostre koła i inne jednobiegówki. Taki motyw to mega ułatwienie, bo po zdjęciu nie trzeba napinać łańcucha, nie trzeba pilnować czy koło jest równo...