Strona 1 z 1

[Amortyzator] Fox 40- Czym nasączyć gąbki ?

: 24.03.2013 14:44:21
autor: Oharo
Siema !!
Pytanie jest takie czym nasączać gąbeczki w 40kach ??
Czytałem że robi się jakieś mieszanki smar+olej itd.
Przeczytałem wiele tematów ale nie doczytałem się jednoznacznej odpowiedzi...
Czy stosować np:stałe smary teflonowe ?
Eksperymentowałem z mieszaniem smaru teflonowego + olej Motul 10W i powiem że wyszła mi bardzo śliska substancja :shock:
Czy nasączyć nią gąbki ??
Nie zje mi lag ?
Pozdro i Dzięki :)

: 24.03.2013 15:01:39
autor: proban
Kup oryginalny Fox fluid.

: 24.03.2013 15:08:15
autor: kubuspunxdh
FOX Green 10 wt oil :) to jest olej do nasączania gąbeczek i polecam nie kombinować ze jakimiś dziwnymi stałymi smarami :>

: 24.03.2013 16:08:42
autor: karopl2
W sumie to tak jak by moczyć w oleju, który lejesz do lag, raz na jakiś czas zostawiasz sprzęt do góry kołami to tez to 10W namoczy ci :)

: 24.03.2013 16:14:03
autor: kubuspunxdh
karopl2 pisze:
W sumie to tak jak by moczyć w oleju, który lejesz do lag, raz na jakiś czas zostawiasz sprzęt do góry kołami to tez to 10W namoczy ci
ta jak byś chyba na tydzień zostawił to :D poza tym nie dotrze tam odpowiednia ilość :)

: 24.03.2013 16:26:28
autor: karopl2
no wiesz ale mowie o namoczeniu :) a reszta sobie pomalu bedzie ciurkać :D
Z reszta nie wiem czy producent tak nie zaleca czasem... albo i nie :roll:

: 24.03.2013 16:35:35
autor: kubuspunxdh
do namoczenia/wymiany na czysty olej nie cza nawet amora ściągac :) proszę piekną instrukcje :) http://www.pinkbike.com/news/Tech-Tuesd ... Seals.html uprzedzę zaraz dziwne odpowiedzi :) w tym poradniku jest stosowany fluid float bo to amor powietrzny :)

: 24.03.2013 16:41:19
autor: karopl2
Wygodne to to nie jest, ale za to jakże praktyczne :D
całkiem nie tak dawno ktoś pisał o tym sposobie :)

: 24.03.2013 18:59:12
autor: Cowabunga!
Ja tylko dodam offtopem, że w powietrzniakach wcale nie trzeba tego robić float fluidem jak w instrukcji - olej smarujący jak w "kąpieli" też jest ok, jakbym smarował fluidem to bym chyba zbankrutował ;)

: 24.03.2013 19:07:20
autor: kubuspunxdh
Cowabunga! pisze:Ja tylko dodam offtopem
to poco wg piszesz ? :D jak sie chcesz wykazać załóż sobie firme :) co do foxa :) ja mam styczność na codzien z tym produktem dbałość to podstawa ! fox to amor nie dla amatora !

: 24.03.2013 19:15:30
autor: damianksiazek9
Dlatego większość ludzi wybiera Rock shoxy albo Marzocchi. W foxach strasznie ten teflon się niszczy jak się odpowiednio o niego nie dba :/

: 24.03.2013 19:19:35
autor: kubuspunxdh
to tylko i wyłącznie plus :) dbałość o sprzęt to podstawa !

: 24.03.2013 19:26:10
autor: damianksiazek9
No ta, ale w przypadku marzocchi psikniesz go brunoxem wytrzesz golenie z brudu i śmigasz ten sezon :P a w Fox'ie z tego co słyszałem od znajomych trzeba przynajmniej raz na miesiąc odchylać uszczelki, czyścić i nasączać gąbeczke. Trochę lipa ale sam chętnie kupił bym sobie Fox'a 40.

: 24.03.2013 19:31:59
autor: kubuspunxdh
Fox to raingowy sprzęt o niego trzeba dbać sie odwdzięczając :) ja swoją 40ste mam z 2007 roku niema najmniejszej skazy :) moim zdaniem fox bardzo dobrze robi, o rower należy dbać !

: 24.03.2013 19:37:38
autor: Cowabunga!
Super, że masz styczność, po prostu dodałem uwagę od siebie, która może się komuś przydać. Używanie absuraldnie drogiego float fluida jak masz powietrzniaka, bo tak sobie życzy producent na pinku jest bes sensu. Ba, w instrukcji Foxa wcale do tego celu nie używają float fluida tylko właśnie tego oleju który jest w goleni (który notabene wcale nie musi być mistycznym "Foxem green 10wt" - tak samo dobre są Silkolene 7.5wt czy Motorex 7.5 którego mam aktualnie i którym nasączone są gąbeczki).

: 24.03.2013 19:47:42
autor: karopl2
ja mam motorexem 10w nasączone gąbeczki i tez jestem zadowolony, jak ktos ma kase to niech pcha :)
O 40tke trzeba dbać, ale tez znowu niektórzy przesadzają z tymi historyjkami jak często się serwisuje...
popieram Cowabunga!

: 24.03.2013 20:05:20
autor: crossfader18
Przesadzają przesadzają jak ktoś jeździ po bułeczki to można i raz na 6 miesięcy. Co innego jak pracuje on w skrajnych warunkach, dlatego nie rozumiem narzekania. Kupując widelec tej klasy trzeba się liczyć z dosyć częstym serwisem niestety tak są stare mode zbudowane. Na szczęście Panowie z Fox Racing Shox w końcu udoskonalili je i model 2013 prezentuje się troszkę inaczej. Sam jeżeli jeżdżę intensywnie w syfie otwieram uszczelki co 2 tyg , jak jest ładnie to wystarcza mojemu serwis raz na miesiąc, i chłopaki to doceniają mówiąc ze to jeden z lepiej pracujących fox'ów w Krakowie . :)

: 24.03.2013 20:23:24
autor: karopl2
Racja... do napinania się po mieście można go silikonem zalać... tez będzie : D