Strona 1 z 2

Szybkość roweru

: 28.03.2013 18:26:26
autor: hameti
Witam
Byłem dzisiaj na mini wycieczce z kolegą, mam pewne pytanie, na prostej na drodze ja rozpędzę się wg jego licznika do maksymalnie 40 km/h zamieniliśmy się rowerami na chwile no i na jego rowerze pojechałem 50km/h, więc jest różnica, no i łatwiej się przyspieszało pytanie jest od czego zależy szybkość roweru i jak ją zwiększyć, jakie części wymienić, żeby mu dorównać, jeśli temat o prędkości roweru już był to przepraszam, nie znalazłem go.

Sprzęty na jakich jeździmy:
Ja(kenzel vagabond):
http://imageshack.us/photo/my-images/54 ... 75556.jpg/
-Suntour duro 160mm (amor)
-Koła 26" opony continental race king 2.2
-Napęd 3x8, przerzutka shimano alivio (44,32,22)
-Waga 14kg

On(KTM Knoxville):
http://imageshack.us/photo/my-images/53 ... ville.jpg/
-SR Suntour XCT MLO, blokowany, 100 mm (amor)
-Koła 26" opony continental mountain king 2.2
-Napęd 3x8 przerzutka shimano alivio (44,32,22)
-Waga 13,5kg

Podałem części według mnie odpowiedzialne za prędkość, jeśli o czymś zapomniałem, proszę pisać.
Z góry dzięki
Pozdrawiam

: 28.03.2013 19:18:44
autor: MikiLcaa
Głównie to opory toczenia, ale waga kół też odgrywa dużą rolę - im lżejsze tym szybciej się napędzają :) Może Ci tarcza gdzieś trze ?

: 28.03.2013 19:37:22
autor: hameti
Według opinii internetowych race king 2.2 ma mniejsze opory toczenia niz mountain king 2.2, tarcza nigdzie nie trze, no i na nizszych biegach tez po prostu ''czuć'' że trzeba lżej nacisnąć pedał żeby rower jechał, od czego to zależy, jeśli chodzi o wagę kół to nie sprawdzałem, ale w najbliższym tygodniu postaram się porównać :D

: 28.03.2013 19:44:48
autor: karopl2
smaruj łańcucha :lol:

: 28.03.2013 20:15:24
autor: MikiLcaa
Odchudzaj koła, może masz jakieś klocowate dętki ? :twisted:

: 28.03.2013 20:21:31
autor: hameti
Koło przód waży razem z opona+dętką i powietrzem ~2kg, to bardzo źle? A i zastanawia mnie rama... ponoć moja jest bardziej na dirty itp niż na szose ;d jego faktycznie jest trochę wyższa i ogólnie większa

: 28.03.2013 20:29:02
autor: karopl2
może po prostu masz wyżej siodełko i prostujesz nogi ;>

: 28.03.2013 20:30:53
autor: deviz
no jak się źle siedzi na ramie też nie pociśniesz bardziej ;)

: 28.03.2013 20:33:11
autor: crossfader18
A jak macie ustawione względem siebie czujniki na kolach do liczników ?

: 28.03.2013 20:35:15
autor: KamilQ
Na tym KTM łatwiej się rozpędzić bo jesteś bardziej pochylony do przodu przez co lepiej się kręci korbą . Amortyzator 100mm więc też się nie ugina jak 160mm i tracisz dużo mniej energii na rozpędzanie się. Dużą rolę odgrywa też sztyca(im wyżej tym lepiej i lżej się pedałuje). Najlepiej ustawić ją gdy jedno z ramion korby jest na dole, wtedy ustawiamy siodełko na takiej wysokości żeby noga była tylko lekko wygięta w kolanie(stopa przylega geja który jest na dole.

: 28.03.2013 20:40:26
autor: hameti
Dzięki wielkie KamilQ za odpowiedź, w takim razie chciałbym spytać czy poleciłby mi ktoś jakąś ramę tak do 400zł (używke najlepiej) właśnie aby łatwo można się było rozpędzać i osiągać jak największą prędkość
znalazłem coś takiego, ale w ogóle nie znam się na geometriach ramy :D
http://allegro.pl/rama-accent-tormenta- ... 86451.html
Jaką ramę najbardziej polecacie aby łatwo się pedałowało (wymagało to małej siły) ?

: 28.03.2013 23:23:12
autor: NorekO
A może kwestia niby trywialna, mianowicie łożyska w kołach i korbach. Wiadomo że lepsze łożyskowanie daje mniejsze opory,

: 29.03.2013 07:51:36
autor: KamilQ
Ja posiadam taki rower i jeździ się na nim super http://image.ceneo.pl/data/products/230 ... 4-2009.jpg
Na takich ramach nie polatasz sobie bo służą do XC :!:

Może coś takiego: http://allegro.pl/rama-kross-level-a2-i3138248209.html
Zależy od wzrostu(ile masz?)
Z tym jednak, że amortyzator też potrzebujesz niższy do takiej ramy(np. RS Dart 2 - ma blokadę skoku, wtedy amortyzator nie pracuje i nie tracimy energii)

: 29.03.2013 09:20:33
autor: hameti
Łożyska oczywiście są w świetnym stanie, wg mnie to jedna z podstaw. Co do tej ramy, faktycznie fajna, mam 182cm i 70kg, będzie faktycznie odczuwalna różnica w sile wkładanej w jazde, po zmianie z mojej ramy(zdj na poczatku tematu) na kross level? :D

: 29.03.2013 09:25:50
autor: off_road
Macie takie samo cisnienie w oponach?

: 29.03.2013 09:31:07
autor: hameti
Sprawdzaliśmy przed wyjazdem, ja 2.2, on 2,1 więc to raczej nieznaczna różnica, zresztą na moją korzyść.

: 29.03.2013 10:42:56
autor: KamilQ
Oczywiście. Ty masz rower do fr a on tak bardziej do xc.
Najlepiej jeśli ktoś da Ci się przejechać na typowym rowerze do xc i wtedy będziesz widział różnicę :)

: 29.03.2013 11:13:56
autor: hameti
No właśnie, jeśli zmieniłbym ramę, miałbym z nim szansę ? Chciałem złożyć taki rower, aby mu dorównać, a tę ramę akurat miałem w garażu :) jeśli zmieniłbym na "Kross Level" tak jak napisałeś wyżej, odczułbym różnicę, i mógłbym go doganiać? :mrgreen:

: 29.03.2013 11:24:57
autor: KamilQ
Jeśli wsadziłbyś niższy amortyzator to mógł byś go przegonić jednak licz się z tym, że niektóre części mogą nie pasować.