Strona 1 z 1
Junior T vs drop off triple 170
: 28.03.2013 18:41:07
autor: papek23
tak jak w temacie mam dylemat

który będzie lepszy ?
: 28.03.2013 18:43:38
autor: FRmaniak
Podobno junior pracuje lepiej, ale ja nie widzę różnicy w budowie, oba jeżdżą na ssv. Ja bym wybrał ten który ma regulację tłumienia powrotu
: 28.03.2013 19:08:52
autor: typek99
Ja polecam juniora,praca super.Do tego zobacz jaki wytrzymały
http://www.pinkbike.com/video/304235/ .
: 28.03.2013 19:21:22
autor: papek23
tak tak widziałem ten filmik nie no masakra ;/ tak włąsnie pytam bo ja mam drop offa triple 170 tylko ostatnio nurtuje mnie to własnie pytanie

bo jeszcze nigdy nie miałem styczności z juniorem i może to dlatego
: 28.03.2013 19:26:30
autor: SeraaX
drop off pracuje zauważalnie gorzej bo w jednej ladze ma sprężynę a w drugiej powietrze. Stąd jest twardy na początku ale stosunkowa łatwo go dobić (wina powietrza)
Ale tłumiki są mniej więcej te same i obudowa też, także nic nie stoi na przeszkodzie żeby wstawić drugą sprężynę ( i korek z juniora albo podkładki bo korek z dropoffa jest niższy i sprężyna będzie za luźna) i nie pompować wtedy powietrza.
Druga rzecz, junior działa w miarę przyzwoicie, ale nie "super"

: 28.03.2013 19:31:38
autor: papek23
co drop off ma ,,ladze ma sprężynę a w drugiej powietrze'' od kiedy ? w 2 lagach ma sprężynę
: 28.03.2013 19:37:21
autor: typek99
SeraaX pisze: Druga rzecz, junior działa w miarę przyzwoicie, ale nie "super"
Masz racje, ale ale na moje wymagania i nasze traski,hopki itp to spokojnie ogarnia. Mam porównanie do 66 przeróżnych i według mnie to różnica jest mała, chociaż nie jeździłem jeszcze w górach gdzie wszystko okazałoby sie co do pracy juniora
: 28.03.2013 19:38:11
autor: SeraaX
to może coś się różniło pomiędzy rocznikami, wydawało mi się że jest jedna długa sprężyna w jednej ladze, gdzie junior ma po 2 sprężyny na lagę, jedną sztywniejszą i jedną bardziej miękką. No i nie ma naprężenia wstępnego powietrzem które jest beznadziejne.
: 28.03.2013 19:58:38
autor: FRmaniak
Różnica jest tylko w korkach, drop off ma właśnie regulację naprężenia wstępnego powietrzem, co mi się bardzo podobało bo można było zrobić w nim podciśnienie i był czulszy, a junior ma normalne pokrętła.
Jeśli chcesz żeby to pracowało lepiej to poszukaj tłumików HSCV od super t.
Ja wymieniłem w swoim juniorze właśnie na HSCV, w porównaniu do ssv to jest bajka

: 28.03.2013 21:31:45
autor: NorekO
Dawno temu miałem juniora 2005. Miał 4 sprężyny po 2 na każdą lagę oddzielone podkładką. Co do porównania to zdecydowanie junior, drop offa triple też miałem i różnica w pracy jest odczuwalna na plus dla juniora. Zdecydowanie czulszy.
Niektóre drop offy miały sprężynę w jednej ladze, niewiem jak triple ale napewno jednopółki, bo ma go moja dziewczyna i sam się zdziwiłem jak rozbierałem
: 30.03.2013 10:43:56
autor: papek23
a czy jazda na podciśnieniu może coś zaszkodzić amorkowi ?
: 30.03.2013 11:36:55
autor: FRmaniak
Raczej nie, a żeby zrobić w nim podciśnienie musisz mieć zalany, gotowy do jazdy amor, wykręcić korki na tyle żeby gwint je trzymał, ale powietrze uciekło z amora, uginasz amor do końca i wkręcasz korki, troche siły potrzeba żeby wcisnąć go i tak trzymać, dlatego polecam załatwić sobie pomocnika

: 30.03.2013 12:27:05
autor: SeraaX
Wentylek w korku dropoffa nie jest zaprojektowany do utrzymywania podciśnienia, kiedyś to sprawdzałem i długo się to nie utrzymywało - powietrze otwiera zawór i dostaje się do środka.
Miałem na próbę wstawiony korek z dropoffa - powietrza junior działał znacznie lepiej.