Fest zapieczona sztyca

Borciu
Posty: 16
Rejestracja: 27.03.2013 17:16:57
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Fest zapieczona sztyca

Post autor: Borciu »

Jak w temacie , wiem temat oklepany lecz tu jest chyba inaczej :D.Rama dartmoor quinnie 2011 stal Cro-mo (chyba dobrze napisalem) i ameliniowa sztyca jakos 13 cm.Przewiercona (dodaje zalącznij ze zdjęciem) byla w imadle , wkladany imbus i kręcono , stukano , imbusy pokrzywione , no ny dy rydy.Boje się jej podgrzewać bo szkoda mi lakieru ! Rower ma niecaęły rok ! Czy macie jakieś pomysły ? Ale takie sprawdzone , proszę darować sobie przypuszczenia osób które nie mają pojęcia. 8)
Załączniki
DSC_0051.JPG
Borciu !
galgan
Posty: 517
Rejestracja: 23.06.2012 11:56:36
Lokalizacja: Milanówek/Warszawa
Kontakt:

Post autor: galgan »

zalej to jakims WD 40 potem zapros kolege i niech jeden trzyma rower a drugi niech sprobuje przekrecic siodlo/sztyce.
GgG
moderator
Posty: 5213
Rejestracja: 27.12.2008 22:45:46
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: GgG »

Było nasmarować sztycę i skręcić odpowiednio, teraz to nie wiadomo co z tego wyjdzie.

http://fat-bike.com/2012/01/how-to-unst ... -seatpost/
http://sheldonbrown.com/stuck-seatposts.html

tu jest kilka fajnych rad.
Space86
Posty: 108
Rejestracja: 29.12.2012 22:02:20
Lokalizacja: ŁDZ
Kontakt:

Post autor: Space86 »

Jak sztyca do wyrzucenia to jest patent tak jak ja musiałem kiedyś - obcinamy sztyce przy ramie a potem bierim pilnik trójkątny i piłujemy wnętrze sztycy aż sie przepiłujemy do powierzchni rury podsiodłowej.
Jak sie udało to bierim jakiś śrubsztak płaski i zaginamy resztke sztycy do wewnątrz i tak zeby z przekroju C powstał jakby G (jutro to narysuje) i wtedy jak juz naprężenia puszczą to wyciągamy z rury podsiodłowej.

A jak nie do wyrzucenia to opalarka i podgrzewanie rury albo freon i chłodzenie sztycy albo na zmianę aż puści.
stomatolog
Posty: 132
Rejestracja: 30.05.2012 15:41:58
Kontakt:

Post autor: stomatolog »

Jak ci szkoda ramy, to może uciąć sztycę na końcu i napuścić lodu do środka, a bok zalać WD40 (on się wszędzie dostanie)

Zawsze też można zrobić metodą chłopską i najłatwiejszą, tzn. wywierć w sztycy po boku (u ciebie po prostu powiększyć) otwór na 1cm na wylot, wsadź pręt stalowy o długości minimum metra, im dłuższy tym lepszy- przy takiej dźwigni nie ma lewara, byś nie przekręcił. Ja jak zapiekłem śruby od osi i nie mogłem za nic ruszyć, to nałożyłem na klucz ponad metrową rurę od starego Ruskiego odkurzacza :D i ruszyło.
snajper-psg1
Posty: 26
Rejestracja: 14.01.2013 20:02:34
Kontakt:

Post autor: snajper-psg1 »

Heh, też mam podobny problem :/
Rama Cr-Mo, sztyca alu i walczę już parę dni. 5cm sztycy z góry wydłubane brzeszczotem i przecinakiem, gorzej piłować tą dolną część bo brzeszczot co jakiś czas zejdzie na rurę podsiodłową i boję się żeby jej nie osłabić.

Chyba udam się zaraz po "Kreta" i spróbuję metody z rozpuszczaniem. I wiem że więcej nie kupię roweru z dostawą kurierem :)
djwiocha
Posty: 263
Rejestracja: 29.09.2011 16:00:49
Kontakt:

Post autor: djwiocha »

Jedynym rozsądnym sposobem jet piłowanie aż się przepiłuje całość. Trzeba co jakiś czas czyścic brzeszczot i sztycę w środku bo drobinki aluminium działają jak smar i nie chce się ciąć. Ja u kumpla zrobiłem to tak: http://bike4-life.blogspot.com/2013/04/ ... bitch.html
ROWER / BLOG / YOUTUBE / PINKBIKE
snajper-psg1
Posty: 26
Rejestracja: 14.01.2013 20:02:34
Kontakt:

Post autor: snajper-psg1 »

Jak widzę jak pięknie gotują się kawałki sztycy w Krecie to chyba się biorę za uszczelnianie ramy i zalewam :D
agressor
Posty: 1182
Rejestracja: 19.04.2004 07:44:33
Lokalizacja: Rzeszów city
Kontakt:

Post autor: agressor »

moze przewiercic sztyce na wylot jakims grubym wiertlem, potem przez otwor wprowadzic jakis solidny pret dlugosci okolo metra i sprobowac wykrecic.
sokol3miasto
Posty: 237
Rejestracja: 13.01.2013 15:57:03
Kontakt:

Post autor: sokol3miasto »

klucz do rur :) ja w swoim bmx'ie kiedys tak zrobilem. szkoda mi bylo dziur wiercic to zwykly klucz wystaczyl. rurda sie podrapala ale do wyszlifowania . teraz polecam odrdzewiacz Brunox czy wurtha rost off . W samochodzie taka rdze mialem ze śruby nic nie chcialy isc sworznie tak samo. psikłem wurthem i od razu ;)
snajper-psg1
Posty: 26
Rejestracja: 14.01.2013 20:02:34
Kontakt:

Post autor: snajper-psg1 »

Czytajcie ze zrozumieniem, przynajmniej u mnie już góry sztycy nie ma, do tego i tak była maksymalnie opuszczona a metrową rurą tylko oderwałem jarzemko :)

Walka ze sztycą wygrana. Było ciężko. Najpierw brzeszczot, potem przecinak i góra wyjęta.
Kolejny etap to zabezpieczenie ramy i wlewanie Kreta. Wszystko byłoby fajnie ale ciężko było uszczelnić wszystkie rury odchodzące od podsiodłowej i Kret zawsze gdzieś uciekał. Ale trochę osłabił sztycę, dalej od góry przecinak i po kawałeczku.

Sprawa rozwiązała się jak wróciłem do domu z ramą w aucie. Z warsztatem to inna bajka. Tato pospawał wiertło koronowe 25mm (do drewna) do jakiegoś dłuższego pręta i w taki sposób męczył resztki sztycy. Była dosłownie jak zaspawana, bo do samego końca się trzymała. Rama się nagrzała, ale w miękkim aluminium lepiej się wierciło. W jednym miejscu jest plamka na lakierze od przegrzania ale to nic. Ważne że mogę kupować kask i wreszcie uczyć się jeździć :D
kubuspunxdh
Posty: 517
Rejestracja: 10.03.2012 19:18:08
Kontakt:

Post autor: kubuspunxdh »

ja bym jeszcze wykręcił suport strzykawką wlał ropy z 2 strony sztyce zatkał czymś (drewnem) i zostawił na 2-3 dni :)
rowerek PB Spider Suspensions boss!
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość