Strona 1 z 1
Długość dampera do ramy
: 15.04.2013 18:45:34
autor: pawelfr
Witam. Posiadam ramę scott voltage fr w której zamontowany jest damper roco r 222mm. Z przodu posiadam rock shox domain (jednopółka). Czy gdybym zmienił na damper 241mm to geo. była by bardzo zła? Ewentualnie jak bym zmienił na jakies inne stery żeby przedni amortyzator miał inne ułożenie to by coś dało?
: 15.04.2013 20:25:33
autor: diskordia
do voltage- pod 241 są osobne mocowania.
nie dostałeś 2 kompletów?
: 15.04.2013 20:56:31
autor: pawelfr
możliwe ze dostałem, musze sprawdzić. Ale wtedy gdybym założył damper o dlugości 241mm to geo nie bedzie pokopane?
: 15.04.2013 21:45:13
autor: diskordia
po to właśnie są haki- zmieniasz długość dampera i skok ramy- a geometria pozostaje w zasadzie nie zmieniona.. jeśli masz obecnie 222,to prawdopodobnie w ogóle nie wejdzie 241 w te same mocowania, a nawet jak wejdzie? to powstanie rower wyłącznie do podjeżdżania.
: 15.04.2013 22:05:55
autor: CEZAR
Nie zmieniając żadnych mocowań to działa w następujący sposób. Im dłuższy damper tym większy kąt głowki, rower jest krótszy i geometria jest mniej zjazdowa. Natomiast damper krótszy zmniejsza kąt głowki, wydłuża rower i geo jest bardziej zjazdowe.
: 16.04.2013 08:14:08
autor: ravfr
Większy skok - geo "mniej DH" .
Mniejszy skok - geo "bardziej DH".
Gdzie tu sens?
: 16.04.2013 08:56:53
autor: diskordia
pewnie w Wejherowie. ta pokręcona teoria sprawdza się gdy z kiepskiego signa-ktoś chce zrobić jeszcze gorszego signa.
a w normalnych konstrukcjach-są albo dodatkowe otwory do mocowania dampera-albo cale mocowanie,pozwalające stosować różne długości.
: 16.04.2013 11:15:44
autor: CEZAR
No wydaje mi się, że na logike to dobrze napisałem :P
CEZAR pisze:Nie zmieniając żadnych mocowań to
Ale moge sie mylić, nie jestem specem od ustawiania geometrii. Zmieniajać otwory czy też krzywki to macie racje, dłuższy damper może poprawia geo :P
: 16.04.2013 12:14:50
autor: Spaced
Dłuższy damper nigdy nie poprawia geo, geo poprawia inne umocowanie dampera.
: 16.04.2013 12:51:03
autor: quake
diskordia pisze:pewnie w Wejherowie. ta pokręcona teoria sprawdza się gdy z kiepskiego signa-ktoś chce zrobić jeszcze gorszego signa.
a w normalnych konstrukcjach-są albo dodatkowe otwory do mocowania dampera-albo cale mocowanie,pozwalające stosować różne długości.
Bardzo niewiele ram DH daje mozliwosc stosowania roznych dlugosci damperow. Piszac "bardzo niewiele" mam na mysli pojedyncze modele, przypuszczalnie do zliczenia na palcach obu rak.
Wiekszosc "normlanych konstrukcji" jest budowana w oparciu o konkretna dlugosc dampera, a inne rozmiary tylko sp******* geometrie i prace zawieszenia - jesli w ogole bedzie sie dalo na tym jezdzic, bo czesto bywa tak, ze inny rozmiar dampera skutkuje uderzaniem czesci zawieszenia o siebie i nie pozwala na pelne ugiecie lub rozprostowanie tlumika.
CEZAR w tym przypadku ma racje, choc napisal to w duzym uproszczeniu.
W tym przypadku,
bez zmiany mocowania dampera, dluzszy damper da wiekszy skok i mniej zjazdowa geometrie - wiekszy przeswit (srodek ciezkosci wyzej), bardziej stromy kat glowki, mniejszy rozstaw osi.
: 16.04.2013 14:41:04
autor: pawelfr
ok dzieki wszystkim

: 16.04.2013 15:38:04
autor: diskordia
quake pisze:Bardzo niewiele ram DH daje mozliwosc stosowania roznych dlugosci damperow
gdzie tu mowa o ramach dh?? chyba że voltage jest twoim zdaniem do dh.
jak już się wypowiadać? to chociaż na temat.
ponieważ do voltage przewidziano dodatkowe mostki pod damper- a 222,b241 - prawdopodobnie jest tak,że mimo najlepszych chęci i tak 241 nie zmieści się w miejsce 222. bo i po cóż byłyby owe mostki dodawane w komplecie z ramą??
teorię, to chyba każdy rozkminia, może wypowie się ktoś konkretnie.
: 16.04.2013 16:54:29
autor: quake
Rowniez niewiele ram FR daje taka mozliwosc.
Bardzo to zmienia calosc mojej wypowiedzi?
Moim zdaniem wcale, bo wiekszosc mojego posta dotyczyla czegos zupelnie innego.
W zwiazku z powyzszym, nie mow mi prosze co jest na temat, a co nie.
: 16.04.2013 20:05:13
autor: diskordia
właśnie o to chodzi-że większość twojej wypowiedzi dotyczyła czegoś zupełnie innego
- bo tu pytanie jest konkretne-i odnosi się wyłącznie do voltage. -a nie do większości ram dh czy fr.
: 16.04.2013 20:25:15
autor: quake
To spojrz prosze na swoja wypowiedz - ta, ktora cytowalem, i sam stosuj sie do wlasnych zasad. Jesli nie potrafisz sam do tego dojsc, to podpowiem - stosujac Twoja logike, rowniez nie bylo na temat.
Co wiecej, skoro ma byc tylko "na temat" to skoncz prosze czepialstwo, sianie fermentu i offtopowanie.
A ja odpowiedzialem na pytanie - wyjasnilem co stanie sie, jesli wlozymy dluzszy damper do ramy, bez zmiany mocowania dampera. Jesli nie potrafisz zrozumiec tak prostej rzeczy, to nie mamy o czym dyskutowac.
: 16.04.2013 21:08:04
autor: Spaced
diskordia pisze:właśnie o to chodzi-że większość twojej wypowiedzi dotyczyła czegoś zupełnie innego
- bo tu pytanie jest konkretne-i odnosi się wyłącznie do voltage. -a nie do większości ram dh czy fr.
Wyluzuj człowieku bo czepiasz się pierdół i jeszcze do tego nie masz racji. Kolega akurat jasno i na temat odpowiedział więc nie wiem co Cię boli. Zamiast tego lepiej przestań rozkminiac czy sie 241mm zmiesci pod mosty 222 bo to taka sama rozkmina jak to czy w dowolnej ramie za duzy damper sie zmiesci.
: 16.04.2013 21:36:42
autor: FRmaniak
diskordia pisze:ponieważ do voltage przewidziano dodatkowe mostki pod damper- a 222,b241 - prawdopodobnie jest tak,że mimo najlepszych chęci i tak 241 nie zmieści się w miejsce 222. bo i po cóż byłyby owe mostki dodawane w komplecie z ramą??
Po to że zapewne mosty pod 241 cofają tylne mocowanie dampera o 2cm żeby geometria wychodziła taka jak przy mostach pod 222 i damper 222
: 17.04.2013 07:37:58
autor: diskordia
przednie mocowanie dampera (tylnim zmienia się skok)
- dzięki ,wyjaśnienia osób które nawet nie oglądały ramy,wiele tu wnoszą. jak zwykle.
: 17.04.2013 16:18:41
autor: Moherek993
Jako, że mam Voltage'a to się wypowiem. Do mocowania 222 za skarby świata nie wsadzisz dampera 241,bo wahacz nie cofnie się na tyle, żeby na to pozwolić, nawet jak zastosujesz offsety na obu oczkach dampera. Może wszedłby 230 z offsetami ale to rzeźba już. Lepiej się zaopatrzyć w mocowanie odpowiednie do długości dampera, jak poniżej :
http://www.bike-mailorder.de/out/pictur ... -49543.jpg