Strona 1 z 1

MARZOCChi R55 Adjust do czego slozy?

: 18.04.2013 14:14:50
autor: amon777
Takie pytanie gdyz nie jestem wtajemniczony we wszystkie tajniki amortyzatorow zwlaszcza marzocchi. Do czego sluzy tytulowe pokretlo ADJUST(wiem ze do regulacji) ale czego? Co to zmienia w specyfikacji amortyzatora? Jakie konsekwencje sa poprzestawiania tego te dobre i te zle ;D.? Prosze o pomoc.

: 18.04.2013 14:51:26
autor: proban
Amortyzator wybuchnie. A tak na serio - po jednej stronie masz zawór powietrza, a po drugiej powinno być pokrętło do regulacji szybkości powrotu amortyzatora.

: 18.04.2013 14:57:57
autor: amon777
Po lewej jest Rebund czyli zmiana twardosci amortyzatora. Adjust jest po prawej. Czyli to by bylo od szybkosci powrotu tak? i jak to zmienie to powrot do ustawien poczatkowych nie bedzie wymagal oddania go do serwisu ;D?

: 18.04.2013 15:24:30
autor: damianksiazek9
amon777 pisze:Po lewej jest Rebund czyli zmiana twardosci amortyzatora.
Rebound jak sama nazwa wskazuje tłumienie powrotu. Powiedz jaki masz rocznik tego amora to sobie zerknę na fotki i spróbuje powiedzieć.

: 18.04.2013 15:34:35
autor: amon777
Dokladny model to RS 55 prawdopodobnie jest to model z 2009 roku. Caly czarny golenie tez czarne na lewej czarne pokretlo rebound na prawej srebrne/szare adjust. Z gory dzieki za pomoc

: 18.04.2013 15:42:26
autor: damianksiazek9
Prawdopodobnie jest to naprężenie wstępne sprężyny. Spróbuj ostrożnie wydłubać ten plastikowy koreczek z napisem Adjust i imbusem możesz regulować twardość amora. Pokrętło z napisem Rebound to regulacja tłumienia powrotu, czyli jak szybko amortyzator wraca po ugięciu.

: 18.04.2013 16:49:55
autor: off_road
Kopsnij fotkę bo były też wersje OEM które... były mocno okrojone ;)

: 18.04.2013 17:54:10
autor: nhp890
Prawdopodobnie "air adjust"

: 18.04.2013 18:08:56
autor: damianksiazek9
http://www.pinkbike.com/photo/5937776/prawa regulacje przyjrzyj się.

: 18.04.2013 18:19:36
autor: amon777
Wlasnie juz mialem wrzucac fotki. Dokladnie na pinkbike jest to co posiadam. Wiec co to ustrojstwo robi w praktyce ;)?

: 18.04.2013 18:28:04
autor: FRmaniak
Pod tą zaślepką nie ma wentyla ?
Bo mi to przypomina korek z Dj/Dropoffa

: 18.04.2013 18:29:52
autor: amon777
Mozna to krecic plaskim kluczem w zasadzie ;/ i wlasnie nie wiem co to daje

: 18.04.2013 18:43:45
autor: nhp890
Ale to z zewnątrz to nie regulacja, tym się kręci (kluczem płaskim czy nasadowym) żeby odkręcić korek. Co jest pod zaślepką?

: 18.04.2013 19:07:35
autor: damianksiazek9
Pod zaślepka jest bodajże miejsce na ampul/imbus, a daje to w praktyce naprężenie wstępne sprężyny czyli teoretycznie regulacja twardości ;)

: 19.04.2013 00:25:01
autor: =Pietr3k=
Miałem taką samą gumową zaślepkę Adjust +/- w Dirt Jumperze III i wg manuala odpowiadała ona za naprężenie sprężyny. W praktyce kręci się nadspodziewanie lekko imbusem jakby gwint wkręcał się w masło, a efektu żadnego.

: 19.04.2013 08:07:06
autor: off_road
A co za problem odkręcić korek i zerknąć co tam mamy ;)

Czy to tylko wentyl asysty powietrza czy regulator naprężenia wstępnego sprężyny? ;)

Spotkałem się w 55 OEM i z tym i z tym :)

: 19.04.2013 08:19:21
autor: amon777
Ok jak bede miec chwile czasu w robocie to odkrece ten top zrobie fotki w wrzuce tutaj;)