Luzy w zawieszeniu
: 04.05.2013 18:14:56
Witam
Posiadam ramke devinci frantik. Zawieszenie w niej jest tak skonstrułowane ze za cholere nie moge zlikwidowac luzu na wahaczu - porownalem wahacz w specu enduro ( sx ) dziewczyny( konstrukcja podobna ) i tam jest wszystko elegancko spasowane.
Nie wiem czy to wina lozysk igielkowych, czy jaka cholera ;-/.
Luz jest poprzeczny wzgledem osi roweru, tzn, gdy łapie za koło i wyginam je na boki, widze jak wahacz pracuje, szczegolnie dobrze to widac w miejscu gdzie wahacz przechodzi kolo podsiodlowki.
Teraz pytanie, czy igielki juz umarly, czy po prostu taki rodzaj zawieszenia bedzie mial zawsze luzy ?!
Ostatnio zrobilem mu przeglad, igielki wydaja sie byc okey, ale dokrecajac sruby zawieszenia jedynie co osiagam to` nieruchliwosc stawu` a nie brak luzow...
Zastanawiam sie nawet nad wymiana lozysk na kulkowe i `innym` sposobie `zwiazania` tego wszystkiego - ( moze tulejki wewnetrzne miedzy biezniami wewnetrznymi losysk )-sam juz nie wiem ;-/
Posiadam ramke devinci frantik. Zawieszenie w niej jest tak skonstrułowane ze za cholere nie moge zlikwidowac luzu na wahaczu - porownalem wahacz w specu enduro ( sx ) dziewczyny( konstrukcja podobna ) i tam jest wszystko elegancko spasowane.
Nie wiem czy to wina lozysk igielkowych, czy jaka cholera ;-/.
Luz jest poprzeczny wzgledem osi roweru, tzn, gdy łapie za koło i wyginam je na boki, widze jak wahacz pracuje, szczegolnie dobrze to widac w miejscu gdzie wahacz przechodzi kolo podsiodlowki.
Teraz pytanie, czy igielki juz umarly, czy po prostu taki rodzaj zawieszenia bedzie mial zawsze luzy ?!
Ostatnio zrobilem mu przeglad, igielki wydaja sie byc okey, ale dokrecajac sruby zawieszenia jedynie co osiagam to` nieruchliwosc stawu` a nie brak luzow...
Zastanawiam sie nawet nad wymiana lozysk na kulkowe i `innym` sposobie `zwiazania` tego wszystkiego - ( moze tulejki wewnetrzne miedzy biezniami wewnetrznymi losysk )-sam juz nie wiem ;-/