Strona 1 z 1
Santa Cruz Vp-Free
: 06.05.2013 15:25:31
autor: jacek777
Czołem,
Chodzi o Wasze doświadczenia, ewentualne uwagi związane z tym rowerem. Mając do wybory Damper 5th Element lub Fox Vanilla R, który bardziej polecacie? Dzięki za info.
Pozdro!
: 06.05.2013 17:42:50
autor: diskordia
zdecydowanie 5th- przynajmniej ma jakieś regulacje.
: 06.05.2013 19:55:05
autor: muras
Dość specyficzna i bardzo uniwersalna rama. Postaraj się o damper 216 zamiast dedykowanego 222. Rama w takiej konfiguracji ma dużo lepszą geometrię.
: 06.05.2013 20:30:43
autor: jacek777
Mam na oku rowerek z Allegro z poniższą specyfikacją:
- Rama Santa Cruz Vp-Free w rozmiarze L
- Amortyzator RockShox Pike 409 z zamontowaną manetką blokady skoku - serwisowany w wakacje 2012
- Damper do wyboru 5th Element lub Fox Vanilla R
- Koło przód: piasta Novatec, szprychy DT swiss champion czarne, obręcz AlexRims DX32
- Koło tył: piasta NukeProof Generator 150mm, obręcz Mavic EX325
- Opony Schwalbe Fat Albert 2.35
- Korba Truvativ Hussefelt
- Support Truvativ Howitzer
- Pedały VP
- Mostek i Kierownica Truvativ Hussefelt
- Gripy Token
- Stery FSA DH Pig
- Przerzutka tył Shimano LX
- Przerzutka przód - na razie coś do trzymania łańcucha. Będzie XT, XTR albo Saint.
- Manetka tył Shimano Alivio - trochę rozsypana: brak wskaźnika i szybki. Odpadły po uderzeniu kolanem. A że nigdy na nią nie patrzę to tak zostało. Działa poprawnie.
- Manetka przód Sram X-7
- Hamulce Hayes MX2 z tarczami Hayes 204mm. Bardzo mocne, w stanie dobrym (mam je chyba z 7 lat) założone nowe klocki z tyłu, z przodu zostało około 30% (oryginalnych!), ale też dorzucam nowe.
- Klamki Avid
- Sztyca Accent SP-408
- Siodło Selle Italia C2 Gel Flow
- Kaseta i łańcuch Shimano HG50 zamontowane w 2011 w stanie bdb.
Osprzęt jest w stanie dobrym, rama w bardzo dobrym (oryginalny lakier i niemalże brak rys wskazują na to, że poprzedni właściciel dbał o rower). Jedyne jakie są powstały w głównej mierze w wyniku transportu (dojazd samochodem w góry i powrót), obtarć od łańcucha czy linek.
Z mankamentów mogę wymienić delikatny luz na lewej korbie, którego nie było w poprzedniej ramie. Może to problem z montażem, bo miałem z tym małą motkę. Kurier w UK nie obszedł się z ramą delikatnie i po transporcie został mały znak na główce (foto). Wspomnianą już wyżej manetkę i lekko porysowaną prawą lagę od wewnętrznej strony (foto).
Cena to 3400
Na chwilę obecną śmigam FR na HT (LF Cocaine + Spinner Cargo 178). Chciałbym mieć drugiego bike'a - fulla. Myślałem o zakupie powyższego rowerka i zamianie widłów. Koke zostawiłbym pod 4x/DJ.
Jak myślicie - warto?
: 06.05.2013 21:52:14
autor: muras
VP-Free w tym rozmiarze to strasznie wielka krowa. Nie kupuj jeśli masz mniej niz 190cm wzrostu. Do tego Pike w tej ramie to nieporozumienie, tutaj powinien być zdecydowanie większy wideł.
: 06.05.2013 21:59:32
autor: jacek777
Właśnie mam 188 cm a Pike'a chcę wrzucić do koki. Do VP trafiłby na razie CARGO jak pisałem wyżej, więc rozmiar i wideł jak dla mnie O.K..Martwi mnie tylko ten "wgniotek" na główce i rysy na prawej ladze (pewnie stąd niezła cena). Nie mam "doświadczenia" w tego typu uszkodzeniach

. Jest się czym przejmować?
: 07.05.2013 22:24:01
autor: marcin0011
jak wideł porysowany od wewnętrznej strony to wątpię że przez kuriera, raczej coś przypałętało się między koła, kwestia czy bardzo

... Bez zdjęć raczej Ci nikt nie doradzi.
: 08.05.2013 10:36:31
autor: jacek777
Dwa zdjęcia przedstawiające wspomniane mankamenty...

: 08.05.2013 14:30:19
autor: stomatolog
Przepraszam, przyłączę się do pytań w sprawi vp-free (pewnie pomogą też autorowi tematu)
1.Mając wzrost niewiele mniejszy (186) bralibyście M czy S rozmiar?
2.Czy da radę jeździć z damperem 200mm? Czy nie zaburzy to zbytnio geo, wysokości suportu itp? niby różnica od zalecanego 15mm tylko...
3.I takie trochę może dziwne pytanie.. widziałem, że te ramy same surowe kosztują ok. 2k, czasem przekraczają nawet. Czy jest ona warta swojej ceny po tylu latkach?
A ten wgniotek, to bez przesady. Jeżeli nie wgięło do łożysk, to nic się nie stanie.
Pozdrawiam
: 08.05.2013 14:53:33
autor: muras
ad 1. M, Ska jest bardzo krótka.
ad 2. Zalecany damper to 222.
ad 3. Zależy od stanu. Ja swoją w 2010 kupilem za nieco ponad 2k a zeszłej zimy sprzedałem za nico poniżej 2k

więc powiedzmy że kto chce VP3 ten i tak kupi a kto nie chce ten kupi bighita. Szukaj ram z ostatniego rocznika, chyba '07 mają główkę 1,5 i ISCG.
: 08.05.2013 15:23:05
autor: stomatolog
Dziękuję za odpowiedź. Podrążę tylko jeszcze pytanie dot. dampera- wszędzie wyczytałem (ale na forach, więc żadne dokładne źródło) że od 215 do 222 zalecane.
Chciałbym się tylko konkretnie dowiedzieć, czy coś się złego stanie z geo, wysokością suportu czy innych parametrów z 200. Widziałem jeden temat, jak facet włożył 200, wizualnie źle to nie wyglądało, ale to tylko wrażenia...
: 08.05.2013 22:32:25
autor: boogiel
No to jest już znaczna różnica. Nie wiadomo, czy nie będzie walić w podsiodłówę np kołem. Pomijając fakt że geo i praca mogą być skopane
: 09.05.2013 18:59:29
autor: stomatolog
Dzięki za info. W sumie to, że trzyma cenę, to raczej komplement na rzecz ramy...