Strona 1 z 2

Drut czy Kevlar?

: 19.05.2013 16:39:59
autor: UriUs781
Zamierzam kupić sobie Maxxis'y: na przód Ardent 2.25, a na tył CrossMark 2.1.
Zostało mi tylko pytanie, drut czy kevlar. Chodzi mi o to, jaka wersja jest lepsza (wytrzymałość, przyczepność). Waga tu nie ma znaczenia.

Z góry dzieki za pomoc :wink:

: 19.05.2013 21:01:51
autor: diskordia
tylko waga ma tu znaczenie.

: 19.05.2013 21:50:53
autor: brooce
I wygoda użytkowania, zwijane zajmują dużo mniej miejsca w przechowywaniu ;)

: 19.05.2013 21:56:47
autor: diskordia
robią też więcej miejsca w portfelu ;)

: 19.05.2013 23:44:11
autor: timon92
Ja już nigdy nie założę kevlaru na przód. Po przebiciu dętki taka opona spada z obręczy i zakleszcza się pomiędzy widelcem i kołem, raz mi się to zdarzyło i zaliczyłem OTB. Nic mi się nie stało ale mogło być dużo gorzej

: 20.05.2013 08:05:14
autor: Pupgo
Panowie nie jest tak, że kevlar jest bardziej odporny na ścieranie?

: 20.05.2013 08:53:03
autor: CEZAR
Ja miałem kevlarowe, przebiłem kilka razy i dalej były jak nowe (Kenda SBE)

: 20.05.2013 08:56:29
autor: MUSZEL
Pupgo pisze:Panowie nie jest tak, że kevlar jest bardziej odporny na ścieranie?
ale bieżnik nie jest z kevlaru... tak jak w "zwykłej" oponie bieżnik nie jest ze stali. Kevlarowy lub stalowy jest oplot opony, samego balona, pod bieżnikiem. Więc co Ci da odporność na ścieranie? ;)

: 20.05.2013 17:09:30
autor: UriUs781
Sprecyzuje to pytanie inaczej - która wersja jest bardziej odporna na przebicia :?:

: 20.05.2013 18:11:20
autor: MikiLcaa
drut.

: 20.05.2013 19:14:42
autor: pietryna
MikiLcaa pisze:drut.
Nie bardzo wiem na jakiej podstawie...

To takie placebo. Opona kevlarowa ma tylko zamiast drutu pociągnięte włókna. Jest sporo lżejsza więc może wydaje się, że mało gumy, cienka itp.

: 20.05.2013 19:23:55
autor: MikiLcaa
A no na takiej, iż na własnej skórze przekonałem się, że łatwiej złapać snejka na oponie z kevlarem ;)

: 20.05.2013 19:51:14
autor: diskordia
nie wiem jakie wy macie doświadczenia-ale je przeciąłem kilka opon-i żadna nie miała drutów w oplocie balona. drut owszem jest-ale jedynie jako wzmocnienie ścianki bocznej. oplot balona-to zdaje się kord, który jest określany ilością splotów. tak więc nie ma to żadnego wpływu na bieżnik,jego ścieralność, czy wytrzymałość.
jeśli różnica w cenie nie jest x2 ?to kupuj kevlar. lekko ,łatwiej się zakłada na obręcz, praktycznie żadnej różnicy w wytrzymałości.
chcesz tanio? to kupuj drut. ze 150gr ciężej.
to wszystko

: 20.05.2013 19:58:55
autor: pietryna
diskordia pisze:i żadna nie miała drutów w oplocie balona.
A ktoś w to wierzy w ogóle?

: 20.05.2013 21:28:37
autor: diskordia
pietryna pisze:A ktoś w to wierzy w ogóle?
że ma,czy że nie ma drutu w oplocie?
jakoś tak mało precyzyjnie się wyraziłeś

: 21.05.2013 08:02:33
autor: pietryna
Że ma drut w oplocie.

: 21.05.2013 08:48:32
autor: Ron2013
Panowie ale tworzycie bajki!

Opona z drutem ma analogiczą konstukcje do kevlerowej - ten sam oplot i ta sama guma, jedyna różnica to rant opony mocujący ją na obreczy koła jest wyposarzony w drut stalowy albo włókna kevlarowe. Opona kevlarową można zwinąć w kłebek i następnie po rozwinieciu założyć na koło. A oponę stalową jeśli byśmy próbowali zwijać to po pokrzywieniu drutu stalowego jest duży problem z wyprostowaniem. Jedyne profity z opony kevlerowej, to jej mniejsza waga i możliwość zwinięcia w kłębek. Cała reszta paramatrów użytkowych, jak; ścieralność, przyczepność i odporność na przebicia jest identyczna!

Drut czy Kevlar?

: 21.05.2013 08:48:55
autor: Ron2013
Panowie ale tworzycie bajki!

Opona z drutem ma analogiczą konstukcje do kevlerowej - ten sam oplot i ta sama guma, jedyna różnica to rant opony mocujący ją na obreczy koła jest wyposażony w drut stalowy albo włókna kevlarowe. Opona kevlarową można zwinąć w kłębek i następnie po rozwinieciu założyć na koło. A oponę stalową jeśli byśmy próbowali zwijać to po pokrzywieniu drutu stalowego jest duży problem z wyprostowaniem. Jedyne profity z opony kevlerowej, to jej mniejsza waga i możliwość zwinięcia w kłębek. Cała reszta paramatrów użytkowych, jak; ścieralność, przyczepność i odporność na przebicia jest identyczna!

: 21.05.2013 09:20:26
autor: bandit_dh
Ron2013 pisze:Opona z drutem ma analogiczą konstukcje do kevlerowej - ten sam oplot i ta sama guma, jedyna różnica to rant opony mocujący ją na obreczy koła jest wyposarzony w drut stalowy albo włókna kevlarowe. Opona kevlarową można zwinąć w kłebek i następnie po rozwinieciu założyć na koło. A oponę stalową jeśli byśmy próbowali zwijać to po pokrzywieniu drutu stalowego jest duży problem z wyprostowaniem. Jedyne profity z opony kevlerowej, to jej mniejsza waga i możliwość zwinięcia w kłębek. Cała reszta paramatrów użytkowych, jak; ścieralność, przyczepność i odporność na przebicia jest identyczna!
Też tak myślałem, ale okazuje się, że to nie wszystko. Kewlar może też być dodawany do oplotu celem wzmocnienia opony przeciw przebiciom, wtedy nieznacznie zwiększa wagę opony, źródło tutaj:

http://adventure.howstuffworks.com/outd ... -tires.htm