Strona 1 z 1

[Amortyzator] Dirt Jumper 2 2005r

: 23.05.2013 11:56:18
autor: GaliBiker
Witam jestem nowy na tym forum, więc jeśli pomyliłem wątki, czy źle zatytułowałem to z gry przepraszam.

A więc problem polega na tym że kupiłem rower. Podczas przewozu przez kuriera, rower był prawdopodobnie do góry kołami. Co skutkowało lekkim wyciekiem z amorka. I teraz problem: Ten DJ ma 100mm skoku ale jak dla mnie wygląda jak by miał 80-90mm. Czy to spowodowane może być tym, że wyciekło troszkę oleju ? Może trzeba go podpompować ? Link do zdjęcia załączam pod koniec postu.

Drugie pytanie: Czy ktoś zna tego DJ 2 z 2005r Jak jest specyfikacja jego ( i proszę nie dawajcie linków do angielskich specyfikacji, ponieważ nie znam się na nazwach technicznych po angielsku.

Trzecie pytanie: Zauważyłem że podczas pokonywania małych wybojów (gdy rower wpada w rezonans) coś stuka w amorku jak by coś się obijało o lag. Może być to spowodowane ubytkiem oleju/powietrza ? Prosze o pomoc bo na innych forach głucho i nikt nie odpowiada :)

Link do zdjęcia:
https://imageshack.us/scaled/large/22/dsc1790e.jpg

Pozdrawiam.

: 23.05.2013 12:56:15
autor: miki_ck
Jakby olej ciekł od trzymania roweru do góry kołami to przy każdym lądowaniu musiałby rzygać równo...
Ale nawet jak jest za mało oleju to nie ma wpływu na utratę skoku. Za to będzie dobijał łatwiej.
Na fotce wygląda normalnie jak na 100mm skoku. Może być minimalnie zapadnięty (kilka mm) jeśli nie ma w ogóle powietrza w środku. Możesz zmierzyć długość lag od uszczelki do korony, powinno być ze 103/4 mm.

Co do specyfikacji to ma 2 proste tłumiki SSV, coś w tym stylu:
http://www.pinkbike.com/photo/2354204/ (mogą być też czarne plastikowe)
Tyle że w twoim powinna być jeszcze na górze tłumika/tłumików (nie pamiętam czy w 1 czy w obu) regulacja tłumienia powrotu - kręcisz imbusem otwierając lub przymykając otworki w tłumiku przez które przepływa olej.

Jeśli chodzi o stuki to pewnie sprężyna się obija o lagę w środku. Można to wyciszyć zakładając opaskę termokurczliwą na sprężynę.

: 23.05.2013 13:30:10
autor: GaliBiker
Też zdawało mi się to dziwne że stracił olej, ale może napiszę ci jak to wyglądało. Po rozpakowaniu go pomiędzy goleniem a lagiem był jak by wyciek O_o. Stróżka mała leciała po goleniu aż do korony i minimalnie na główce ramy. Więc co to mogło być ? Masz może pomyśl ? :)

: 23.05.2013 13:39:23
autor: miki_ck
No to pewnie uszczelki są do wymiany. Nie zostawia po jeździe kółek oleju na lagach?

: 23.05.2013 13:41:39
autor: GaliBiker
Zostawia :) Gdzie takie uszczelki można nabyć ?

: 23.05.2013 14:01:27
autor: miki_ck
Oryginalne komplety są drogie, ale jeśli kurzowe są w dobrym stanie, to można same olejowe wymienić.
W sklepach z częściami do motocykli znajdziesz coś dobrej jakości za 20-30zł, np. :
http://allegro.pl/uszczelniacze-32x42x7 ... 67749.html (rozmiar na 90% ten)
+nowy olej i w 50zł powinno się zamknąć.

Jak nie masz 2 lewych rąk to kompletny serwis jest do ogarnięcia samemu bez problemu :wink: (wiele razy było na forum opisane co i jak)

: 23.05.2013 14:28:17
autor: GaliBiker
Spoko z montażem poradzę sobie, ponieważ potrafię rozkręcić rower na części pierwsze i zmontować tak, by wszytko było ok. Tylko nie posiadałem wcześniej tego amorka=nie znalem jego anatomii. Wielkie dzięki za pomoc i szybką odpowiedź. Jak wcześniej pisałem, mało osób mi odpowiadało i to do tego rzeczowo. Wielkie dzięki jeszcze raz :) Mam pytanie krótkie do Ciebie, mianowicie może orientujesz się w pompkach do tego amora ? Jakieś zamienniki albo coś w tym stylu ?

: 23.05.2013 14:44:47
autor: miki_ck
Ta jest zwykła asysta powietrzna, wielkiej filozofii nie ma. Nie trzeba też stosować żadnych adapterów jak w nowszych marzocchi. W zasadzie można normalną pompką napompować albo jakąkolwiek do amorków.
Ale jakie ciśnienie, to nie powiem bo zawsze na wyczucie to robiłem - ale wystarczy mało nabić żeby była różnica w twardości amora.

: 23.05.2013 14:54:28
autor: GaliBiker
Wielkie dzięki :)