Problem z Boxxerem 2008 race
Problem z Boxxerem 2008 race
Witam, ostatnio zauważyłem ze mój Boxxer złapał luz rozkręciłem go i zobaczyłem ze tuleje są przetarte, teraz problem wyglada tak gdzie kupie takie tuleje i ile wyniesie mnie taka wymiana w serwisie?
-
- Posty: 470
- Rejestracja: 26.12.2012 22:26:42
- Lokalizacja: Ślęża/Sobótka
- Kontakt:
http://rowerowy.com/sklep/narzedzia_ser ... e_slizgowe
A ile servis policzy, to nie wiem, ale podejrzewam że drugie tyle co tuleje.
A przy okazji się podepnę pod temat, tyle że z inną odmianą boxxa, a mianowicie WC z '09
Mój problem objawia się w następujący sposób:
Sag mam ustawiony na 30% (110 psi czyli minimalą wartość podaną przez RS'a)
W momcie gdy rower stoi ni jeżdżony przód sam się opuszcza tak do ok 170mm, gdy go wbije bardziej i powoli puszczę to wraca do 170mm, a gdy go wbiję i szybko puszczę tak żeby odbił swobodnie to wraca do 203mm.
Na postoju, czy w czasie zjazdu mi to nie przeszkadza (wtedy ten problem się nie pojawia), ale w czasie lekkich podjazdów, czy jadzy po prostej amorek się powoli zapada coraz bardziej, muszę co jakiś czas podnosić przód roweru, żeby sag był na poziomie 30%, a nie ponad 50%.
Dodam że w lutym robiłem serwis z wymianą wszystkich uszczelek, o-ringów, oleju, zamianą gratów w lewej ladze z Team na WC, polerką popychacza od solo air. problem się pojawił po ok 10 zjazdach
A ile servis policzy, to nie wiem, ale podejrzewam że drugie tyle co tuleje.
A przy okazji się podepnę pod temat, tyle że z inną odmianą boxxa, a mianowicie WC z '09
Mój problem objawia się w następujący sposób:
Sag mam ustawiony na 30% (110 psi czyli minimalą wartość podaną przez RS'a)
W momcie gdy rower stoi ni jeżdżony przód sam się opuszcza tak do ok 170mm, gdy go wbije bardziej i powoli puszczę to wraca do 170mm, a gdy go wbiję i szybko puszczę tak żeby odbił swobodnie to wraca do 203mm.
Na postoju, czy w czasie zjazdu mi to nie przeszkadza (wtedy ten problem się nie pojawia), ale w czasie lekkich podjazdów, czy jadzy po prostej amorek się powoli zapada coraz bardziej, muszę co jakiś czas podnosić przód roweru, żeby sag był na poziomie 30%, a nie ponad 50%.
Dodam że w lutym robiłem serwis z wymianą wszystkich uszczelek, o-ringów, oleju, zamianą gratów w lewej ladze z Team na WC, polerką popychacza od solo air. problem się pojawił po ok 10 zjazdach
-
- Posty: 34
- Rejestracja: 18.07.2012 11:54:29
- Kontakt:
rafal.zwdh a laga w środku nie miała żadnych rys od sprężyny, amor trzyma ciśnienie?? Możliwe że laga jest porysowana od środka i puszcza powietrze, albo o-ring od rys się przetarł.
a co do ciebie Spasiek to lepiej chyba szukać używanych dolnych goleni ze sprawnymi ślizgami, a jak nie chcesz się bawić to sprzedaj boxxa (zawsze znajdzie się jakiś kupiec który potrzebuje dawcy części np. ja
), bo wymiana ślizgów troche kosztuje, a według mnie nie ma sensu pakować tyle kasy w tego amorka. Taka jest moja opinia i masz prawo się z nią nie zgadzać 
a co do ciebie Spasiek to lepiej chyba szukać używanych dolnych goleni ze sprawnymi ślizgami, a jak nie chcesz się bawić to sprzedaj boxxa (zawsze znajdzie się jakiś kupiec który potrzebuje dawcy części np. ja


dh-zone.com/forum/viewtopic.php?f=10&t=90656
rafal.zwdh Wymień uszczelki. Mi po zimowych jazdach zaczął puszczać ciśnienie i się zapadać do wysokości Reby. Wymiana 3 oringów i problem z głowy. Być może kupiłeś oringi kiepskiej jakości co mi również się zdarzyło. Napaćkałeś judy butter oringi przed założeniem?
http://www.pinkbike.com/photo/9231318/ <--- Mój Bike
-
- Posty: 470
- Rejestracja: 26.12.2012 22:26:42
- Lokalizacja: Ślęża/Sobótka
- Kontakt:
Ciśnienie jest cały czas takie same od dawna, nawet gdy jest zapadnięty, podejrzewałem ten zaworek który puszcza powietrze z pozytywnej do negatywnej komory, ew o-ring na tłoku pomiędzy komorami.
Spasiek Jak byś zrobił jak Ci radzi dawied2805 (dobrze gada) to ja rezerwuje górne lagi, potrzebuje jakiś żeby zrobić zieloną anodę, a wolę na zapasowych, żeby rower był cały czas na chodzie.
Spasiek Jak byś zrobił jak Ci radzi dawied2805 (dobrze gada) to ja rezerwuje górne lagi, potrzebuje jakiś żeby zrobić zieloną anodę, a wolę na zapasowych, żeby rower był cały czas na chodzie.
-
- Posty: 470
- Rejestracja: 26.12.2012 22:26:42
- Lokalizacja: Ślęża/Sobótka
- Kontakt:
uszkodzona za 50, całą za 100,
Jak lagi są już powycierane, to zmiana ślizgów nie pomogła by za wiele, wytarta laga nie ma już swojego oryginalnego wymiaru.
Ja byś wystawił go na allegro na części to myślę że większość części byś sprzedał.
Jaką masz tam sprężynę? i jaką półkę? wysoka/niska?
Jak byś wszystko sprzedał na części to zarobił byś więcej niż sprzedając go całego w takim stanie.
boxxy 32mm w dobrym stanie po serwisie chodzą po ok 1000, twój z wytarta lagą i tulejami do wymiany stracił połowę na wartości.
Jak nie chcesz się go pozbyć, to jeździj na nim aż do jego śmierci. Przy wytartej ladze nie opłaca się wymieniać ślizgów.
Jak lagi są już powycierane, to zmiana ślizgów nie pomogła by za wiele, wytarta laga nie ma już swojego oryginalnego wymiaru.
Ja byś wystawił go na allegro na części to myślę że większość części byś sprzedał.
Jaką masz tam sprężynę? i jaką półkę? wysoka/niska?
Jak byś wszystko sprzedał na części to zarobił byś więcej niż sprzedając go całego w takim stanie.
boxxy 32mm w dobrym stanie po serwisie chodzą po ok 1000, twój z wytarta lagą i tulejami do wymiany stracił połowę na wartości.
Jak nie chcesz się go pozbyć, to jeździj na nim aż do jego śmierci. Przy wytartej ladze nie opłaca się wymieniać ślizgów.
-
- Posty: 34
- Rejestracja: 18.07.2012 11:54:29
- Kontakt:
Zaworek to ten niebieski trzpień na końcu solo i podczas rozciągnięcia widelca przepuszcza Ci powietrze w celu wyrównania ciśnienia. Żadnej innej filozofii tam nie masz.rafal.zwdh pisze:Ciśnienie jest cały czas takie same od dawna, nawet gdy jest zapadnięty, podejrzewałem ten zaworek który puszcza powietrze z pozytywnej do negatywnej komory, ew o-ring na tłoku pomiędzy komorami.
Ps. u mnie ciśnienie też się nie zmieniało.
Spasiek napisz jeszcze który masz model i rok bo nie mogę znaleźć
http://www.pinkbike.com/photo/9231318/ <--- Mój Bike
-
- Posty: 470
- Rejestracja: 26.12.2012 22:26:42
- Lokalizacja: Ślęża/Sobótka
- Kontakt:
przeczytaj tytuł tematu :pNorekO pisze: który masz model i rok bo nie mogę znaleźć
Czyli powietrze podczas postoju powoli sobie przechodzi z komory pozytywnej do negatywnej, efektem czego jest jego obniżenie, ale o-ring trzyma na tyle że w czasie jazdy zaworek na solo air wyrównuje ciśnienia. Więc wiem już który o-ring siedzi. dobrze że jak kupowałem uszczelki to zakupiłem wszystkich 3 razy więcej

Widzę że części do boxxera szybko by się rozeszły
-
- Posty: 34
- Rejestracja: 18.07.2012 11:54:29
- Kontakt:
-
- Posty: 470
- Rejestracja: 26.12.2012 22:26:42
- Lokalizacja: Ślęża/Sobótka
- Kontakt:
-
- Posty: 34
- Rejestracja: 18.07.2012 11:54:29
- Kontakt:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości