anodowanie górnych lag
-
- Posty: 470
- Rejestracja: 26.12.2012 22:26:42
- Lokalizacja: Ślęża/Sobótka
- Kontakt:
anodowanie górnych lag
Elo, tak się zastanawiam czy można by było zrobić anodę na górnych lagach boxxera z 09,
Nie chodzi mi o kwestie techniczną, bo wiem że się da, ale chodzi mi o efekty takiego zabiegu
Nie chodzi mi o kwestie techniczną, bo wiem że się da, ale chodzi mi o efekty takiego zabiegu
-
- Posty: 470
- Rejestracja: 26.12.2012 22:26:42
- Lokalizacja: Ślęża/Sobótka
- Kontakt:
najbardziej chodzi mi o śliskość powłoki i jej wytrzymałość,
żeby anoda nie zeszła po kilku zjazdach, i żeby amorek nie stracił na pracy.
Fox wymyslił jakąś super śliską powłokę casima coat, a taka czerwona anoda pewnie nie dorówna takiej foxowej,
i zastanawiam się czy dorówna oryginalnej boxxerowej
żeby anoda nie zeszła po kilku zjazdach, i żeby amorek nie stracił na pracy.
Fox wymyslił jakąś super śliską powłokę casima coat, a taka czerwona anoda pewnie nie dorówna takiej foxowej,
i zastanawiam się czy dorówna oryginalnej boxxerowej
Marzocchi miało górne golenie w kilku kolorach na Interbike'u 2010 
Ale to nie anoda.
http://www.pinkbike.com/photo/5684162/
http://www.pinkbike.com/photo/5684155/
http://www.pinkbike.com/photo/5684147/

Ale to nie anoda.
http://www.pinkbike.com/photo/5684162/
http://www.pinkbike.com/photo/5684155/
http://www.pinkbike.com/photo/5684147/
http://www.tftunedshox.com/Catalogue/Fa ... Fast-Parts
Podobno bardziej śliskie i trwałe niż oryginał, ale swoje kosztują i tak jak pisze off_road, może być problem z pasowaniem
Podobno bardziej śliskie i trwałe niż oryginał, ale swoje kosztują i tak jak pisze off_road, może być problem z pasowaniem
-
- Posty: 313
- Rejestracja: 13.03.2008 11:54:01
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
O jakim my mówimy pasowaniu ?W czym ? Laga - uszczelka( brak - tam nawet dziesiątki nic nie znaczą. Laga- slizgi ? W boxxerach to nie wystepuje , terepie lagami zaraz po wyjęciu z pudelka wszyskto jest na luźno wiec setki czy nawet 1/2 dzisiatki nie zmiania wiele a w uzywanym boxie to juz nie ma dyskusji .
-
- Posty: 470
- Rejestracja: 26.12.2012 22:26:42
- Lokalizacja: Ślęża/Sobótka
- Kontakt:
-
- Posty: 470
- Rejestracja: 26.12.2012 22:26:42
- Lokalizacja: Ślęża/Sobótka
- Kontakt:
Może jeszcze raz powtórzę pytanie, bo widzę ze niektórzy źle coś zrozumieli.
Czy przykładowo zielona anoda jest tak śliska, wytrzymałą jak oryginalna i czy nie wytrze się tak szybko jak na jakimś XCR
Czytałem wcześniejsze tematy na dhzone o anodowaniu lag i wszyscy dyskusja o luzach i o mikronach, ale jeszcze się nie dowiedziałem tego co mnie interesuje, dla tego napisałem jeszcze raz temat o anodzie na boxxie
Czy przykładowo zielona anoda jest tak śliska, wytrzymałą jak oryginalna i czy nie wytrze się tak szybko jak na jakimś XCR
Czytałem wcześniejsze tematy na dhzone o anodowaniu lag i wszyscy dyskusja o luzach i o mikronach, ale jeszcze się nie dowiedziałem tego co mnie interesuje, dla tego napisałem jeszcze raz temat o anodzie na boxxie
-
- Posty: 313
- Rejestracja: 13.03.2008 11:54:01
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
http://www.metale.pl/o_metalach.php?id= ... Anodowanie
prosze, podstawy do poczytania cyt: ''Zdolność powłoki do zabezpieczania przed korozją, przebarwieniem oraz ścieraniem wzrasta wraz z jej grubością."
"Barwienie powłoki tlenkowej. Aluminium anodowane w kolorze naturalnym, lecz nie uszczelnione, zanurza się w barwnikach organicznych lub nieorganicznych (barwienie zanurzeniowe). Inną metodą jest barwienie elektrolityczne, gdzie na skutek działania prądu zmiennego barwnik w postaci soli cyny wnika w głąb porów. Można w ten sposób uzyskać kolory o bardzo wysokiej trwałości. "
podejrzewam, ze odpowiednio oszlifowana i na nowo poanodowana (DOBRZE poanodowana) laga bedzie nie gorsza od oryginalnej.
pociagne to dalej : http://dirt.mpora.com/news/friction-ano ... hions.html tu masz napisane, ze ów fastbike nie zdecydowal jeszcze o barwnikach anodowania, ale mysli nad : Probably black, red, gold, green
a elementy rzekomo wykonuje sam, i kosztuje to 300 EUR, wiec majac juz swoje golenie, mozna by je dac do oszlifowania (oszlifowania, nie toczenia, bo wymiar calkiem zjedzie) a potem do ponownego anodowania.
okej, juz pamietam, czemu golenie sa zlote lub czarne. te golenie, ktore ''schodza'' sa anodowane zwyczajnie, te, ktore nie- to anodowanie ''twarde'' " Kolor twardych powłok anodowych zależy od rodzaju materiału wyjściowego i ich grubości. Na ogół są to różne odcienie brązu i szarości. Przy bardzo grubych powłokach możliwy jest też kolor czarny." http://www.anodal.pl/anodowanie_twarde.html.
ogolnie, trzebaby podzwonic do paru firm, czy byliby w stanie ogarnac anodowanie twarde z barwnikiem
prosze, podstawy do poczytania cyt: ''Zdolność powłoki do zabezpieczania przed korozją, przebarwieniem oraz ścieraniem wzrasta wraz z jej grubością."
"Barwienie powłoki tlenkowej. Aluminium anodowane w kolorze naturalnym, lecz nie uszczelnione, zanurza się w barwnikach organicznych lub nieorganicznych (barwienie zanurzeniowe). Inną metodą jest barwienie elektrolityczne, gdzie na skutek działania prądu zmiennego barwnik w postaci soli cyny wnika w głąb porów. Można w ten sposób uzyskać kolory o bardzo wysokiej trwałości. "
podejrzewam, ze odpowiednio oszlifowana i na nowo poanodowana (DOBRZE poanodowana) laga bedzie nie gorsza od oryginalnej.
pociagne to dalej : http://dirt.mpora.com/news/friction-ano ... hions.html tu masz napisane, ze ów fastbike nie zdecydowal jeszcze o barwnikach anodowania, ale mysli nad : Probably black, red, gold, green
a elementy rzekomo wykonuje sam, i kosztuje to 300 EUR, wiec majac juz swoje golenie, mozna by je dac do oszlifowania (oszlifowania, nie toczenia, bo wymiar calkiem zjedzie) a potem do ponownego anodowania.
okej, juz pamietam, czemu golenie sa zlote lub czarne. te golenie, ktore ''schodza'' sa anodowane zwyczajnie, te, ktore nie- to anodowanie ''twarde'' " Kolor twardych powłok anodowych zależy od rodzaju materiału wyjściowego i ich grubości. Na ogół są to różne odcienie brązu i szarości. Przy bardzo grubych powłokach możliwy jest też kolor czarny." http://www.anodal.pl/anodowanie_twarde.html.
ogolnie, trzebaby podzwonic do paru firm, czy byliby w stanie ogarnac anodowanie twarde z barwnikiem

Już zakładałem taki temat. Problemem nie jest położenie anody czy pasowanie ślizgów. Problemem jest zdjęcie starej anody z używanych lag. Jeśli będą ją ściągać tak jak zawsze się to robi, kwasem siarkowym to po gwintach w lagach śladu nie będzie, a jeżeli lagi są już wytarte, porysowane, mają jakieś odpryski to o ściąganiu w kwasie możesz zapomnieć.
-
- Posty: 470
- Rejestracja: 26.12.2012 22:26:42
- Lokalizacja: Ślęża/Sobótka
- Kontakt:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 1 gość